Kuva työpöydästä, jossa on musta levy, puukehikot, akkuporakone ja liimatuubi. Rakennusprojektiin liittyvä kysymys tekstissä.

Miten minun pitäisi tehdä? Kaksi raudoitustankoa liesitason kummallekin puolelle ja verkko suurille palasille?

R
On hyvä laittaa rautaa reunoille, mielellään niin, että ne taivutetaan kulmien ympäri. Normaalisti käytetään muottiöljyä valamiseen, mutta tavallinen parafiiniöljy käy hyvin muotin voiteluun. Sinun tulee kevyesti heiluttaa tai tärisyttää betonia ensimmäisessä täytössä ja tehdä sama raudoituksen laiton jälkeen. Huomaan myös toisen asian, jos aiot tehdä niin terävät reunat, se menee pieleen, teräväksi. Ehkä kannattaa laittaa ohut kolmion muotoinen pala reunoihin pyöristykseksi, mutta pyöreäksi se ei muutu ilman hiomista. Tärisyttäminen onnistuu iskuporakoneella alapuolelta, jolloin betoni leviää reunoille hyvin.

• Tykkään
DanNau
  • Laddar…
Etuosassa on silikonia, joten siitä tulee pieni pyöristys. Suurempi pyöristys ei näytä hyvältä penkillä, joka on vain 3 cm korkea.

Täytyy hankkia "järn" sitten, en tiedä pystynkö itse "bocka" sitä (?). Riittääkö jos järn on vain kaikkien ulkokulmien ympärillä vai pitäisikö sitä olla koko aukon ympäri myös?

R
Ei reiän ympärillä, vaan se on se kapea osa, joka täytyy jäykistää, muuten se voi katketa siitä kohdasta. Siirrettävät tavarat ovat raskaita, ja on helppo tulla vinokuormitus jollain tavalla. 10 ans-rautaa on helppo taivuttaa, jos sinulla on alumiinitikkaat, laita rauta tikkashenkään ja taivuta, jos pidät raudasta melko läheltä tikkaita, taipuma on melko jyrkkä, tai kiinnitä teräsputki.

Kysymys onkin sitten, jos voisin kuitenkin käyttää sen raudoituksen, jonka ostin ja ajattelin heittää pois, koska se ei kattanut koko alue. Riittäisikö, että laittaisin vain vähän irrallisia paloja sinne, missä puuttuu.

Rakennusprojekti: Pöydällä on vanerisäleikkö, porakone ja liimaputkilo. Seinää vasten useita puulevyjä sekä parveke taustalla.

R
Nyt alkaa näyttää hyvältä, sinulla on risti kulmassa ja se riittää, laita mielellään ylimääräinen rauta päälle kapeaan osaan, sen ei tarvitse olla 10 ans, riittää 6a, tai sitten leikkaat matosta alas muutama siipi jäljelle ja käännät sen ylösalaisin, niin se putoaa väliin, rakennat vain vähän lisää.

Edit huomasin, että oli jäänyt pala yli, mutta samaa lajia, ei väärää.

Olen todella peloissani, että tämä raudoitus on liian paksu ja jättää näkyviä jälkiä betoniin. Tiedän, että minun pitäisi täyttää 75% ja sitten ravistaa pöytää poravasaralla. Sitten laittaa verkko paikoilleen. Mutta sen jälkeen se on vaikeaa. Eli minun ei pitäisi enää ravistaa verkon jälkeen, jotta se ei jätä jälkiä, mutta samalla on tärkeää ravistaa, jotta kaikki asettuu kunnolla?? Miten minun pitäisi oikeastaan tehdä, kun olen laittanut raudoituksen ja täyttänyt betonin yläreunaan?

F
peterwesterlund peterwesterlund sanoi:
Olen todella pelkään, että tämä raudoitus on liian paksu ja tulee antamaan näkyviä jälkiä betoniin. Tiedän, että minun pitää laittaa 75% ja sitten ravistaa pöytää poravasaralla. Sitten laittaa verkko. Mutta sen jälkeen se on vaikeaa. En saa mielellään ravistaa enempää verkon asettamisen jälkeen, koska se voi antaa jälkiä, mutta silti on tärkeää ravistaa, jotta kaikki asettuu kunnolla?? Miten minun pitäisi oikeastaan tehdä, kun olen laittanut raudoituksen ja täyttänyt betonilla ylös asti?
Luulen, että sinun pitäisi pelätä eniten laatan murtumista kapeissa kohdissa aukon ympärillä. Onpa se heikko kohta, miltä se näyttää. Eikö ole mahdollisuutta valaa pientä palkkia (tyyppiä jousi) aivan aukon sisään?

Luulen, että väriero, jota et halua, johtuu siitä, ettei täyteainetta tule muotin ja raudoituksen väliin. Se tulee todennäköisesti tasaisemmaksi, jos käytät betonia, jossa on esim. 4 mm kiviä, mutta myös jos kasvatat kokonaispaksuutta senttimetrillä.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
F
Sinun tulee täristää sitä, kunnes olet varma, että betoni on tasainen muotissa, eli näkyvä yläpinta ja reunat ympäriinsä. Kulmat ovat vaikeimpia, sekä ulkokulmat että lovet.

Voit kiinnittää raudoituksen ruostumattomalla rautalangalla, jonka korkeuden säädät etukäteen ja ripustat vapaasti seisoville tappeille, jotka lepäävät kehyksellä. Tällöin riski, että raudoitus putoaa läpi, on nolla ja olet varma, että se on oikealla korkeudella.

En ole täysin varma, mutta luultavasti lisäisin puolikorkista nestettä edellyttäen, että muotti on tiivis ja täysin vaakasuorassa valun aikana.

• Tykkään
J. Hallgren
  • Laddar…
Jos tämä onnistuisi. Uskaltaako? Todella paljon raudoitusta vain 3 cm ohueen bänkakivaan. Ja mikään ei saa "loistaa" betonin läpi näkyvillä puolilla. Mitkä mahtavat olla todennäköisyydet, haha.. uskaltaako riskeerata??

Kaada betonia oikein korkealle, jotta raudoitus olisi mahdollisimman syvällä ilman, että se altistuu ilmalle ja ruostuminen uhkaa..

Vibrera porakoneella ennen kuin laittaa raudoituksen. Ja vain naputella kevyesti kumivasaralla raudoituksen jälkeen? Vai?

Puinen muotti ja teräsverkko valmisteltu betonipinnan valuun pöytätasolle, joka on suunniteltu ohuesti 3 cm paksuiseksi.

F
peterwesterlund peterwesterlund sanoi:
Jos tämä onnistuisi. Uskaltaako? Todella paljon raudoitusta vain 3 cm ohuessa bänkakiva. Eikä mitään saa "kuultaa" läpi betonista näkyvillä puolilla. Mitkä on todennäköisyydet, haha.. uskaltaako ottaa riski?

Laita betonia todella korkealle, jotta raudoitus pysyy mahdollisimman alhaalla paljastamatta sitä ilmaan ja välttyäkseni ruostumiselta..

Täristä poravasaralla ennen kuin laitat raudoituksen. Ja vain kevyesti lyödä kumivasaralla raudoituksen jälkeen? Vai?

[kuva]
Et koskaan pysty nostamaan sitä levyä ilman, että se murtuu niin vähällä raudoituksella. Ei mahdollisuutta. Mutta kokeile, muottia voi käyttää uudelleen ja se ei ole paljon litraa betonia.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
F fsn sanoi:
Et koskaan tule pystyä nostamaan sitä levyä ilman, että se murtuu niin vähällä raudoituksella. Ei mitään mahdollisuutta. Mutta kokeile, muotin voi käyttää uudelleen ja ei siinä ole paljon betonia.
VÄHÄN raudoitusta?

Jos siinä pitäisi olla enemmän raudoitusta, minun on melkein ostettava tiheämpi verkko. Sitten se voisi olla ohuempi verkko sellaisen lattiarautauksen kanssa.

Tein muuten vain kuten sanottiin. Ajoin kaksoistangot ympärille aukon

Ei, tuo ei sulkeudu. Se on armeringsverkko.

Sinun täytyy tukea levyä jollain säännöllä tai vastaavalla, kun asetat sen paikoilleen vähentääksesi riskiä sen halkeamisesta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.