12 680 lukukertaa ·
8 vastausta
13k lukukertaa
8 vastausta
Miten lasi on oikein kiinnitetty??
Pian aion laittaa lasit paikoilleen puukasvihuoneeseeni. Olen pitkään miettinyt, miten ne saisi pysymään alhaalla liukumatta, mutta kukaan kysymistäni henkilöistä ei ole osannut vastata. Toki voisin laittaa muutaman ruuvin tai vastaavan esteeksi alareunaan, mutta haluaisin mieluummin, että niitä ei näy. Kuten liitetyissä kuvissa. Tietääkö joku, miten lasit kiinnitetään täällä? Riittääkö listan paine? Eihän niitä voi olla liimattu paikalleen, sillä se ei tunnu ajanmukaiselta ratkaisulta. Kiitollinen avusta!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tiivistenauhat sekä ylä- että alapuolelle tekevät työn. Lasia ei saa pitää kiilattuna, muuten se halkeaa heti.
Kumitasselit tarkoitatko? Ja että ne sitten kiinnitetään paikoilleen ruuvaamalla listat?J justusandersson sanoi:
Onko sinulla suositella jotain erityistä listavaihtoehtoa? Isäni sanoi, että minun pitäisi vain silikonata alapuolelta.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tavalliset kumitiivistelistat, joissa on suorakulmainen poikkileikkaus ja liimapinta takana. Ei O-profiileja tai vastaavia. Lasi on melko herkkä jännityksille ja sen täytyy pystyä liikkumaan vapaasti. Silikoni toimii varmasti, mutta siitä tulee hankalaa, kun lasilevy pitää vaihtaa. Kaikissa tehtaalla valmistetuissa kasvihuoneissa, jotka olen nähnyt, on jonkinlainen kumilista, johon lasi lepää. Metalli ei koskaan kosketa lasia suoraan.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos voit lisätä sellaisen listan koko lasireunan ympäri, sen täytyy olla täydellinen. Ero liikkeissä lasin ja esimerkiksi puun välillä on merkittävä ja ongelmien lähde. Minun appivanhemmillani oli kasvihuone, jossa toisella puolella lasi pysyi paikoillaan metalliset clipsit avulla. Vuodet mittaan minun täytyi varmaan vaihtaa jokaista ruutua vähintään 2 kertaa. Joten kumilista (tai kaksi), joka pitää lasin paikoillaan kitkan avulla, on turvallisin.
Klikkaa tästä vastataksesi





