Kesällä 2024 kiinnitin levyn seinälle entiseen navettaan rakennetussa puutyöverstaassani/varastossani. Se on kantanut joitakin pieniä koukkuja pienille tavaroille ja oli kiinnitetty kolmella ruuvilla, todennäköisesti rakennustarvikeliikkeestä.
Eilen se makasi lattialla.
Kalkittu kevytbetoniseinä vuodelta 1900, kuiva tila, mitään muuta ei ole ruostunut siellä sisällä 20 vuoteen.
Puulaudan, johon on ruuvattu metalliruuvi, kuva. Laudassa on myös reikä, ja puun pinta on vaurioitunut. Ruosteinen ruuvi kiinni vanhassa puulaudassa, ruuvin pää osoittaa kameraa kohti. Taustalla epäselvää varastotilaa. Ruostunut ruuvi, joka on osittain kiinni puisessa laudassa. Tausta näyttää olevan betoni- tai kivipohjainen, mahdollisesti vanhemmasta rakennuksesta. Puusepänliikkeen seinään kiinnitetty puulevy, jossa näkyy mustia jälkiä ja ruostunut ruuvi. Kolme ruostunutta ruuvia kuivalla betonipinnalla, vierekkäin sahanpuruissa, jotka ovat saattaneet irrota vanhasta seinästä varastossa.

Hei

On hyvin helppo epäillä, että ruuvit on valmistettu erittäin huonosta metallista, koska kaikki näyttävät olevan korrodoituneita. Tai että pintakäsittely on tehty huonosti.

Oletko todella varma, että betoni on niin kuiva kuin luulet? Vai onko joku käyttänyt lautaa punnerrusten tekemiseen ja ruuvit ovat lopulta väsyneet ja katkenneet?

Olen käyttänyt tuhansia ulkokäyttöön tarkoitettuja puuruuveja Biltemasta puutarhassa, missä muutama on katkennut epätasaisten voimien vuoksi. Mutta muistaakseni mikään niistä ei ole ruostunut, vaan ne ovat yksinkertaisesti katkenneet.

Joo minulla on, kuten sanottu, muita asioita seinissä ja tiloissa, jotka eivät ole ruostuneet ollenkaan 20 vuodessa.
Kukaan ei ole myöskään käyttänyt väkivaltaa levyyn, ne näyttävät melkein siltä kuin olisivat hyökätty happamalla, en ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa,

Olen lisäksi purkanut muita ruuveja (fransk) ja nauloja seinästä, jotka ovat olleet puutapeilla kiinni vähintään 70 vuotta ja ne ovat ehjät.

Silloin sen täytyy olla erittäin huonosti pintakäsitelty ruuvi, jota olet käyttänyt. Pintakäsittely näyttää irronneen hiutaleina keskimmäisestä ruuvista kuvassa, jossa on 3 katkennutta ruuvia.
Miten sitten metalli on korrodoitunut kuivassa seinässä, jää jonkun toisen arvailtavaksi. Toivottavasti samoja ruuveja ei ole käytetty kiinnittämään jotain tärkeää.

TorpAnders TorpAnders sanoi:
Niinhän minulla on, kuten sanottu, muita asioita seinissä ja tilassa, jotka eivät ole ruostuneet ollenkaan 20 vuoteen. Kukaan ei ole vahingoittanut lankkua myöskään, ne näyttävät melkein kuin ne olisivat hyökätty hapolla, en ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa.

Olen lisäksi purkanut muita ruuveja (fransk) ja nauloja seinästä, jotka ovat kiinni puutapeilla vähintään 70 vuotta ja ne ovat ehjiä.
Se on sinun ruuvien metalliseos, joka ei "kestänyt" sen kosteuden muutosta, joka tapahtuu navetassa vuoden aikana, koska sinun lättbetong/Siporex/blåbetong -blokit päästävät kalkkia, piitä ym., jotka reagoivat "huonojen" metalliseosten kanssa.

Ennen, kun käytettiin Klippspik lättbetong-blokeissa, naula oli aina korkealaatuinen. Silloin kastettiin naula voimakkaaseen suolaliuokseen ennen kuin se lyötiin sisään, koska kemiallinen reaktio, joka tapahtui, teki naulan jo tunteja myöhemmin huomattavasti paremmin kiinnittyväksi. (keittiön yläkaappien asennuksessa ja vastaavissa)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.