Lizzardo
N NoOne2k sanoi:
Mukavaa, että olet enemmän huolissasi poliisista kuin että virheellinen lastauksesi aiheuttaisi jonkinlaisen onnettomuuden...
Huono sanavalinta minulta, ehkä pimeäajaminen on parempi sana. Jostain virheellisestä lastauksesta, joka aiheuttaisi vakavan yksittäisonnettomuuden metsätielläni kotiin, ei tietenkään ole puhetta. Erilaiset jänikset, hirvet, peurat ja muut "liikennetoverit" voivat tuntea olonsa täysin turvalliseksi.

• Tykkään
Thomasdk1
  • Laddar…
En apelsin Mia Orange sanoi:
Näyttää siltä, että sinulla on ollut huonoja kokemuksia. Milloin viimeksi ostit? Valitsen aina tarkkaan sahatavara-alueella, mutta en ole kokenut, että se olisi erityisen paljon pahempaa byggmaxissa kuin muualla. 40-50 % on melko äärimmäistä.
Olen ostanut säännöllisesti viimeiset 6 vuotta. Viimeksi kaksi viikkoa sitten.

Edit unohtaminen.

Oletteko huomanneet, että byggmax-hinnat vaihtelevat noin 30 % eri paikkakunnilla... se on aika paljon.

• Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
Byggmax ostaa huonompaa laatua, kuten monet muutkin halvat ketjut. Paljon enemmän oksia, halkeamia, vääntynyttä puuta. Se on itsestään selvää, että hinnan myötä myös laatu laskee.
Ostan 95 % Optimizeista läheisyyden, tiedon ja laadun vuoksi. Nyt Optimizeillakin on joskus huono laatu, mutta heidän kanssaan on helpompi saada se korjattua.
Listat ja paneelit ym. tässä kategoriassa ostetaan paikalliselta höyläämöltä.
Hinnat ovat aina neuvoteltavissa, jos aikoo ostaa paljon materiaalia, löydä myyjä ja ala kuvailla, mitä aiot tehdä, ja pian listahinta on muuttunut.

Ostin listoja kylpyhuoneeseen Byggmaxilta. Myöhemmin tarvitsin lisää listaa, kun olin Beijersillä ostamassa muuta. Huomasin, että heidän listansa oli täysin oksaton, kun taas Byggmaxin listat olivat täynnä oksia. Se on edelleen nähtävissä, koska oksat näkyvät maalin läpi.

Muuten ostan suurimman osan puutavarasta paikalliselta sahalta. Sama hinta kuin Byggmaxilla, mutta paljon parempi palvelu ja laatu. Hän auttaa valitsemaan tarvitsemani laatuiset materiaalit. Jos haluan oksatonta puuta puusepäntöihin, on sitäkin saatavilla.

Byggmaxilta ostan enimmäkseen eristettä ja levymateriaalia.

Ostan paljon paikalliselta bolist-kauppiaalta. Paljon sijainnin vuoksi. Muuten sekoittuu rakennusmax ja K-rauta.

Lastulevyt ja eristys: Granngården

Koolauspuut, lankut, paneelit ja listat: Omaa metsää, oma sahalaitos, oma höyläämö ja oma jyrsintälinja. Puu maksaa aikaa mutta ei rahaa!

Mielenkiintoista, että kukaan yllä ei ole maininnut ostavansa Bauhausista. Itse ostan Bauhausista, vaikka ByggMax onkin hieman lähempänä. Se johtuu yksinomaan siitä, että tuotteet on helpompi löytää ja valikoima on suurempi kuin pienessä ByggMaxissa, joka sijaitsee kunnassani. Mutta todella täytyy tarkistaa jokainen pieni lauta, jonka ostat Bauhausista. Kun rakensin varaston viime kesänä, ostin kaiken puutavaran Bauhausista ja jouduin todella etsimään hyvää puutavaraa, sillä varmasti joka toinen kakkosnelonen ja paneeli sekä raakalauta oli vino tai väärän kokoinen verrattuna siihen, mitä sen olisi pitänyt olla. Mikä tosin varmasti johtuu siitä, että aiemmat asiakkaat ovat laittaneet huonot takaisin, mutta silti mielestäni huonoa.

Byggmax. Se kuitenkin vaatii, että tutkii osan ennen ostamista, mutta meillä on julkisivu, terassi, sisäänkäynnin portaat, kipsiseinä jne. täällä kotona enimmäkseen Byggmaxista. Mikä ärsyttää minua eniten, on heidän varastotilanne. 53 metriä hienosahattua puutavaraa osoittautui olevan 0 metriä. Ja sellainen voi ärsyttää minua. Henkilökunta ei myöskään tiedä mitään, mutta sen kanssa voin elää. Olen myös ostanut osan paikallisesta bolistista, kun Byggmaxilla ei ollut. Hieman kalliimpaa kuin Byggmax, voitto ja tappio, sillä netissä ei ole lainkaan varastotilannetta, ja puu ei ole paljoakaan parempaa ja huomattavasti vaikeampaa löytää. Pahinta oli k-rauta. Katsoimme puutavaraa ja käännyimme. Byggmax oli paljon parempi. Varmasti vaihtelee paikkakunnittain.

C camaro1969 sanoi:
har ni upmärksammat att byggmax priser skiljer ca 30% mellan olika orter.. det är rätt mycket
Oi! Kiitos tiedosta. Se pitääkin tarkistaa. Terveisin budgetbyggaren, joka tarkastaa jokaisen laudan..

Riippuu vähän siitä, mitä aikoo tehdä, mutta jos tarvitsee vähän laatua puutavaraan, niin siellä missä minä asun, rakennusmax ja bauhaus eivät käy ollenkaan. Useimmiten ostan fredellsistä tai hornbachista. Hornbachilla on hintatakuu kuten bauhausilla, mutta se ei myy mitään omaa paskamerkkiä, vaan sillä on hyvä valikoima.

Ostan puutavaran pääasiassa suoraan sahalta paketteina, erityisesti 2"6 runkopuut ja julkisivupaneelia tarvitsen yksittäisiä kappaleita, esim. 21×145 ostan rakennustarvikekauppa byggmaxista suurimmaksi osaksi, siellä on suorat laudat ja lankut. XL-rakentamisessa puutavara on sisätiloissa, mikä johtaa siihen, että monista niistä muodostuu korkkiruuveja. Ruuvit, pellit ym. ostan puolestaan XL:stä, koska siellä on parempi valikoima.

C camaro1969 sanoi:
oletteko huomanneet, että byggmaxin hinnat eroavat noin 30 % eri paikkakunnilla.. se on aika paljon
Eroaa aika paljon Gävlen ja Sandvikenin välillä, ero on noin 2 km. On lisäksi helpompi päästä Sandvikeniin. Kuitenkin sisäänkäynti on megakumpu, joten matala auto + perävaunu on toisinaan riskialtista.

• Tykkään
camaro1969
  • Laddar…
Ostan melkein kaiken Hornbackilta. Kukaan ei voita heidän hintojaan ja laadun yhdistelmää. Lisäksi hintatakuu, jota olen hyödyntänyt useita kertoja. enimmäkseen työkaluja tosin. Mutta totta kai, 90% heistä, jotka työskentelevät siellä, eivät tiedä mitään rakentamisesta. Mutta se on vähän kuin NetOnnet, varastomyynti hyvillä hinnoilla.

Huomaan eron Byggmaxin eri myymälöiden välillä, aion tarkistaa hintojen erot. Toiseen on noin 2 mailia pidempi matka, mutta siellä on yleensä parempi järjestys ja parempaa puutavaraa (suurempi myymälä, nopeampi kierto?). Käyn molemmissa, riippuen muista asioista kyseisissä paikkakunnissa. Ostokseni teen enimmäkseen siellä, sillä XL-bygg Derome ym. ovat vaikeita "pienasiakkaille", ennen oli paremmin, ennen kuin suuret jättiläiset ostivat kaikki omiin ketjuihinsa. "Jämtfisk" (Jem&Fix) on nimensä mukainen, tärppää vain joskus, kun tavarat ovat usein loppu tai puuttuvat varastosta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.