24 816 lukukertaa ·
72 vastausta
25k lukukertaa
72 vastausta
Mistä olette ostaneet rakennusmateriaalinne?
Talon omistaja
· Skåne
· 221 viestiä
Hornbach!
Järjestys ja runsaasti tilaa kuormalle puutarhalla. Ihana ruuvivalikoima. Erinomainen LVI-valikoima. Hyvät hinnat ja kuten aiemmin mainittu, hintatakuu. Hyvä puutarha- ja kasvisosasto. En ole koskaan pettynyt siellä. Aina löytyy henkilökuntaa kysyttäväksi. Vaihtoehtoina ovat k-rauta ja bauhaus.
Kävin ostamassa elko himmennintä hb:stä. Maksoi 499kr. Sama himmennin bauhausissa maksoi 899kr. Se kertoo jotain juuri siitä asiasta
Järjestys ja runsaasti tilaa kuormalle puutarhalla. Ihana ruuvivalikoima. Erinomainen LVI-valikoima. Hyvät hinnat ja kuten aiemmin mainittu, hintatakuu. Hyvä puutarha- ja kasvisosasto. En ole koskaan pettynyt siellä. Aina löytyy henkilökuntaa kysyttäväksi. Vaihtoehtoina ovat k-rauta ja bauhaus.
Kävin ostamassa elko himmennintä hb:stä. Maksoi 499kr. Sama himmennin bauhausissa maksoi 899kr. Se kertoo jotain juuri siitä asiasta
Beijer Byggmaterial joka päivä viikossa, kun tarvitsee tavaraa taloon, kuten panelit, listat jne. Byggmax kelpaa, kun rakennetaan yksinkertaista säleikettä, aitaa tai vastaavaa. Beijer ei sittenkään ole paljon kalliimpi kuin Byggmax, kun katsotaan, mitä rahalla saa. Lisäksi Beijeriltä saa usein hyviä alennuksia. Vaihdoin viime kesänä talon toisen puolen panelin ja "glesen", ja Beijerin alennuksella rakentaminen oli noin 1200 kr halvempaa kuin jos olisin ostanut kaiken Byggmaxista.
Asuminen ja rakentaminen Taalainmaalla, valinta on itsestään selvä AB Karl Hedin. Taitava ja ystävällinen henkilökunta, nopeat toimitukset ja hyvät alennukset suuremmissa rakennushankkeissa, materiaalit ovat korkeinta luokkaa ja laatua. Pluspuoli on myös se, että omistaja, joka valitettavasti on nyt pidätettynä, pitää alueen vapaana susista, mikä asiantuntevan mielestä ei ole miinus.
Asun lähellä Göteborgia, joten valinnanvaraa on hieman.
Sähkötarvikkeet ostan useimmiten Hornbachista. Usein samat hinnat kuin eldirektillä jne., esim. kytkimistä.
Bauhaus on huomattavasti halvempi kuin Hornbach tietyissä LVI-tuotteissa, mutta paljon kalliimpi sähkötarvikkeissa.
Joskus Byggmaxilla on parempia mittoja kuin Hornbachilla ja Bauhausilla, esim. suodatinkankaassa, kun halusin 2 m leveän.
Tapanani on tarkastella kaikkia kolmea ketjua netissä ja vertailla, mutta Hornbach on suosikki, vaikka se sijaitsee kauimpana.
Sähkötarvikkeet ostan useimmiten Hornbachista. Usein samat hinnat kuin eldirektillä jne., esim. kytkimistä.
Bauhaus on huomattavasti halvempi kuin Hornbach tietyissä LVI-tuotteissa, mutta paljon kalliimpi sähkötarvikkeissa.
Joskus Byggmaxilla on parempia mittoja kuin Hornbachilla ja Bauhausilla, esim. suodatinkankaassa, kun halusin 2 m leveän.
Tapanani on tarkastella kaikkia kolmea ketjua netissä ja vertailla, mutta Hornbach on suosikki, vaikka se sijaitsee kauimpana.
Sama tapahtui minulle, minun piti rakentaa koko talo lautarakenteista ja kysyin voisinko avata sinne tilin, mutta se ei onnistunut koska olin yksityishenkilö. Ajattelin ostaa kaiken taloa varten sieltä, outoa minusta. Joten se täytyy olla toinen sahatavaraliike. Mielestäni optimera toimii erinomaisesti.K knipo sanoi:Olen aina asioinut Woodyssa. Valitsin heidät useita vuosia sitten, vaikka he ovat hieman kalliimpia kuin Byggmax ja Jem o Fix. Sain alennusta, joten hintaero ei ollutkaan niin suuri kuin luulin. En ole puuseppä, joten arvostan kaikkea saamaani apua. He ovat asiantuntevia, käyttävät aikaa ja auttavat. Byggmaxissa mielestäni he tuskin tuntevat eroa naulan ja ruuvin välillä.
Mutta nyt en valitettavasti enää tiedä, mistä ostaa. Viimeksi kun olin siellä, he olivat vaihtaneet nimensä Deromeksi. Tilini oli poistettu eikä minulle myyty, koska olin yksityishenkilö, joten jouduin lähteä tyhjin käsin. Minut ”heitettiin ulos.”
Se riippuu vähän, aikaisemmin ostin suurimman osan Byggmaxilta ja Bauhausilta, mutta parin viime vuoden ajan olen yhä enemmän ostanut paikallisesta Beijerista. Heräteostoksilla he ovat kalliimpia, mutta suuremmissa ostoksissa heillä on sama hinta tai jopa alhaisempi kuin mitä muut pystyvät tarjoamaan. Sama tendenssi koskee myös maaleja, saumoja, kiinnitystarvikkeita jne. Paikalliset toimijat ovat alennussopimuksilla hintansa puolesta vertailukelpoisia,
Bauhausin ja Byggmaxin lautojen myymälöitä vältän muulloin kuin arkipäivinä, kun tavallinen väki työskentelee. Olen huomannut, että muiden ihmisten seassa oleminen ei ole hyvä verenpaineelleni....
Bauhausin ja Byggmaxin lautojen myymälöitä vältän muulloin kuin arkipäivinä, kun tavallinen väki työskentelee. Olen huomannut, että muiden ihmisten seassa oleminen ei ole hyvä verenpaineelleni....
Ostin aiemmin paikallisesta woody-myymälästämme. Sain siellä hyviä hintoja. Sitten he vaihtoivat Deromeen, ja nyt he keskittyvät pelkästään rakennusyrityksiin, mikä näkyy sekä tarjonnassa että hinnassa. Joten nyt täytyy käydä byggmaxissa, joka on 30 minuuttia kotoa.
Onko se vain minä, joka kokee, että se muuttuu joka kerta, koska tavarat ovat aina loppu varastosta (vaikka niiden pitäisi olla saatavilla sivuston mukaan)?
Muuten:
- Woody: paras apu, hyvä valikoima, vähän kallis
- Hornbach: mahtava valikoima, hyvät hinnat, suosikkini
- Bauhaus: hyvät hinnat joissakin asioissa, mahdoton saada apua
- Byggmax: erittäin hyvät hinnat, mutta täytyy varoa joidenkin asioiden laatua, aina alihoidettu
Muuten:
- Woody: paras apu, hyvä valikoima, vähän kallis
- Hornbach: mahtava valikoima, hyvät hinnat, suosikkini
- Bauhaus: hyvät hinnat joissakin asioissa, mahdoton saada apua
- Byggmax: erittäin hyvät hinnat, mutta täytyy varoa joidenkin asioiden laatua, aina alihoidettu
Hm… riippuu, mihin puutavaraa aiotaan käyttää.
Rakennuspuutavara:
Jos tarkkuus ei ole niin tärkeää, se lähin rakennusmarketti (Karl Hedin). Jos tarkkuutta tarvitaan vähän enemmän, valitsen XL-Bygg. Jos tarkkuus on tärkein, toimituksen hoitaa Lundquist och Lindroth. Heillä puutavara on laatuluokiteltu jo hyllyjen reunalla, ja kaikki, mitä olen sieltä ostanut, on ollut parasta. Heidän asenteensa meitä kotinikkareita kohtaan on kuitenkin vaihdellut vuosien varrella riippuen siitä, onko rakennussektori ollut huipulla vai ei. Viime rakennuskriisin aikana aitauksiin oli kiinnitetty banderolleja, joissa kotinikkareita toivotettiin tervetulleiksi, mutta kun markkinat kääntyivät, banderollit poistettiin ja nykyään täytyy olla tili saadakseen ostaa. Näköjään hyvä voi olla ylimielinen. Ainakin seuraavaan rakennuskriisiin asti…
Kaikille vierailleni rakennusmarketeille on yhteistä se, että hyllyillä on vain oksaista, halkeillutta, kuljetusvaurioitunutta ja kieroja kuusia. Jos se ei ole kiero ostettaessa, voi odottaa, ettei se ole ehtinyt vielä kuivua. Silloin pitää kiirehtiä skräpin kanssa kotiin salamavauhtia ja naulata se paikalleen ennen korkkiruuvivaikutuksen käynnistymistä.
Mäntypuutavaraa ei ole varastossa muualla kuin terassilautana tai mahdollisesti käsittelemättömänä terassilautana, ja terassilautaan käytetään aina huonointa puutavaraa. Tolppia mitassa 70 x 70 tai 90 x 90 on mahdollisesti saatavilla männystä, mutta sitten sitä pidetään jonkinlaisena höylättynä (vitsi sinänsä) ja siksi maksaa enemmän.
Puusepänpuutavara:
Minun leveyspiirilläni oli kriisi, kun Bröderna Holm lopetti perjantaimyyntinsä "puupinnaostajille" ja myy nykyään vain yrittäjille. Nykyisin ostan puusepänpuutavaraa paikalliselta puusepänverstaalta, jolla on myönteinen asenne "pikkuostajiin". Myös Pohjois-Tukholmassa on saha nimeltään Testrum. Testrum kuivaa puunsa itse ja valvoo prosessia itse. Siperian lehtikuusi on heidän erikoisuutensa. Puutavaraa myydään vapaasti sahattuna, joten sinun on osattava käsitellä sekä saha että höylä ostaaksesi sieltä. Testrum myy mielellään, yksinkertaisesti, kenelle tahansa, joka haluaa maksaa. Erikoispuutavaraa voi saada Tukholman alueella asuva Pondus Snickeri -puusepältä Kungsholmenilla (ei ostopakkoa).
Rakennuspuutavara:
Jos tarkkuus ei ole niin tärkeää, se lähin rakennusmarketti (Karl Hedin). Jos tarkkuutta tarvitaan vähän enemmän, valitsen XL-Bygg. Jos tarkkuus on tärkein, toimituksen hoitaa Lundquist och Lindroth. Heillä puutavara on laatuluokiteltu jo hyllyjen reunalla, ja kaikki, mitä olen sieltä ostanut, on ollut parasta. Heidän asenteensa meitä kotinikkareita kohtaan on kuitenkin vaihdellut vuosien varrella riippuen siitä, onko rakennussektori ollut huipulla vai ei. Viime rakennuskriisin aikana aitauksiin oli kiinnitetty banderolleja, joissa kotinikkareita toivotettiin tervetulleiksi, mutta kun markkinat kääntyivät, banderollit poistettiin ja nykyään täytyy olla tili saadakseen ostaa. Näköjään hyvä voi olla ylimielinen. Ainakin seuraavaan rakennuskriisiin asti…
Kaikille vierailleni rakennusmarketeille on yhteistä se, että hyllyillä on vain oksaista, halkeillutta, kuljetusvaurioitunutta ja kieroja kuusia. Jos se ei ole kiero ostettaessa, voi odottaa, ettei se ole ehtinyt vielä kuivua. Silloin pitää kiirehtiä skräpin kanssa kotiin salamavauhtia ja naulata se paikalleen ennen korkkiruuvivaikutuksen käynnistymistä.
Mäntypuutavaraa ei ole varastossa muualla kuin terassilautana tai mahdollisesti käsittelemättömänä terassilautana, ja terassilautaan käytetään aina huonointa puutavaraa. Tolppia mitassa 70 x 70 tai 90 x 90 on mahdollisesti saatavilla männystä, mutta sitten sitä pidetään jonkinlaisena höylättynä (vitsi sinänsä) ja siksi maksaa enemmän.
Puusepänpuutavara:
Minun leveyspiirilläni oli kriisi, kun Bröderna Holm lopetti perjantaimyyntinsä "puupinnaostajille" ja myy nykyään vain yrittäjille. Nykyisin ostan puusepänpuutavaraa paikalliselta puusepänverstaalta, jolla on myönteinen asenne "pikkuostajiin". Myös Pohjois-Tukholmassa on saha nimeltään Testrum. Testrum kuivaa puunsa itse ja valvoo prosessia itse. Siperian lehtikuusi on heidän erikoisuutensa. Puutavaraa myydään vapaasti sahattuna, joten sinun on osattava käsitellä sekä saha että höylä ostaaksesi sieltä. Testrum myy mielellään, yksinkertaisesti, kenelle tahansa, joka haluaa maksaa. Erikoispuutavaraa voi saada Tukholman alueella asuva Pondus Snickeri -puusepältä Kungsholmenilla (ei ostopakkoa).
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
L laxen86 sanoi:
Epäilen syytä Byggmaxin huonoon maineeseen täällä!Mia Orange sanoi:
Te taitavat, osaavat kotinikkarit lajittelette parhaat kappaleet, kun olette Byggmaxissa.
Joten tavallisille amatöörikotinikkarille jää se vino, käyrä, oksainen, jonka olette hylänneet.
Ehkä sillä tavalla Byggmax saa huonon maineensa.
Viime kesänä kun ostin bm:stä, vältyin käyrältä puutavaralta, mutta silloin heillä oli valtava vaihtuvuus paketissa. Useammin löydän hyvää puutavaraa bm:stä kuin xl:stä yleensä. Usein jokin lallari on ollut edelläni ja tehnyt vähän epäjärjestystä pinoissa, minkä seurauksena on potkureita, mutta vähän erottamalla itse krookipinoon, loput puutavarat ovat olleet ihan hyviä.KnockOnWood sanoi:
Ne, jotka luulevat voivansa ostaa halvinta ilman vaivaa, pettyvät kyllä. Sääntö on, että alin hylly on sellainen, minkä muut ovat hylänneet, joskus kaksi alinta. Mutta byggmaxilla on usein hullut hinnat. Esimerkiksi heillä oli laatusementtiä alle Optimeran hankintahinnan.KnockOnWood sanoi:
Beijer yritti lyödä itsensä läpi meillä. Se meni perseelleen heidän hinnoilla. Kerroin omistajalle, että hän myi sementtiä 30% kalliimmalla säkiltä, ja 20% pienemmällä määrällä. Hän kohautti olkapäitään, joten niin tein minäkin.A andhak1 sanoi:Beijer Byggmaterial kaikki viikonpäivät, kun kyseessä on talon materiaalit, paneelit, listat ym. Byggmax kelpaa, kun rakennetaan yksinkertainen säleikkö, yksinkertainen aita tai vastaavaa. Lisäksi Beijer ei ole paljon kalliimpi kuin Byggmax, jos katsoo, mitä rahalla saa. Lisäksi Beijeristä voi usein saada hyvän alennuksen, vaihdoin talon yhden sivun sekä "glesen" kesällä, ja alennuksen avulla rakennus tuli noin 1200 kr halvemmaksi kuin jos olisin ostanut kaiken Byggmaxista.
Haha! Mutta.. eikö kaikki tarkista, mitä he ostavat?KnockOnWood sanoi:
Minulla on ystävä, joka on ollut puuseppä 20 vuotta ja hän sanoo samaa Byggmaxista. Eli usein huonompi puutavara.
Ja tietenkin valitset puutavaran. Mutta myös eri tavalla riippuen siitä, mihin aiot käyttää sitä. Joskus haluat vain täysin suoraa ja muulla ei ole väliä, joskus tiheäsyistä/vahvaa, joskus "kaunista", koska se näkyy.
Puhuin tästä erään Hornbachin työntekijän kanssa viime kesänä, siitä 10 %:sta, joka jää jäljelle, kun kaikki ovat ottaneet käyttökelpoisen. He usein reklamoivat suuret määrät puutavaraa! Se menee hävitykseen ja poltetaan.
Kuka oikein rakentaa kieroista, halkeilleista tai banaaninmuotoisista rimoista ja laudoista?
Ja tietenkin valitset puutavaran. Mutta myös eri tavalla riippuen siitä, mihin aiot käyttää sitä. Joskus haluat vain täysin suoraa ja muulla ei ole väliä, joskus tiheäsyistä/vahvaa, joskus "kaunista", koska se näkyy.
Puhuin tästä erään Hornbachin työntekijän kanssa viime kesänä, siitä 10 %:sta, joka jää jäljelle, kun kaikki ovat ottaneet käyttökelpoisen. He usein reklamoivat suuret määrät puutavaraa! Se menee hävitykseen ja poltetaan.
Kuka oikein rakentaa kieroista, halkeilleista tai banaaninmuotoisista rimoista ja laudoista?