10 313 lukukertaa ·
26 vastausta
10k lukukertaa
26 vastausta
Mikrosementti, kärsivällisyyden koetus!!!
Kuten olet varmasti nähnyt yllä olevista viesteistä, suosittelisin välttämään Epodexia, jota itse pidin äärimmäisen hankalana työstää. Jos tekisin tämän uudestaan, mitä en usko tekeväni, kokeilisin yksikomponenttista sementtiä, mikä yksinkertaistaa prosessia. Poista epätasaisuudet, joita et halua, teräslastalla ennen täydellistä kovettumista, niin vältät kokonaan koneellisen hiomisen ja kevyesti manuaalinen hiekkapaperi riittää. Onnea matkaan!KJD sanoi:
Olen käyttänyt DesignByCement, yksikomponentti, mutta vain keittiötasolla/sekä vaaka- että pystysuunnassa. Ei ollut kovin vaikeaa, mutta on helppo hioa läpi, koska kerros on niin ohut. Mietin nyt laittaa sen kellarin kylpyhuoneeseen, tyyppiä märkätila 2, vain seinälle. On diffuusioavoin, mitä tarvitsen, joten vaihtoehtoja ei ole kovin paljon, mahdollisesti Epodex ilman pintakerrosta.
Sinun on myös kiillotettava DBC:n sementti saadaksesi laikukkuuden ja tasoittaaksesi tasoitusjäljet.KJD sanoi:
Olen käyttänyt DesignByCementia, yksikomponenttista, mutta vain keittiötasolle/sekä vaaka/pystysuoraan. Ei ollut kovin vaikeaa, mutta helppo kiillottaa läpi, kun kerros on niin ohut. Mietin nyt sen levittämistä kellarin kylpyhuoneeseen, tyyppi 2 kosteaan tilaan vain seinälle. Se on diffuusioavoin, mitä tarvitsen, joten vaihtoehtoja ei ole kovin monta, mahdollisesti Epodex ilman viimeistelykerrosta.
Ongelmana on, että haluan tehdä kylpyhuoneen, jossa materiaalin pitää olla diffuusioavoin ja samalla vedenpitävä ja täysin tiivis materiaali kosteaan tilaan 1. Epodex on yksi harvoista, joka tukee molempia osia, sekä päällysteellä että ilman.
Onko sinulla mahdollisuus lähettää muutamia kuvia? Mielestäni ne kuvat, joita on esitetty Epodex-sementistä, eivät ole niin laikukkaita kuin yleensä halutaan nähdä mikrosementissä.
Myös minä olen käyttänyt Konkralsin tuotteita ilman menestystä. Olin asentamassa 16 neliömetrin lattiaa. Tuotteeseen oli lisätty sekä viivästysainetta että ohenninta, valmistajan suosituksen mukaisesti. Kuten ketjun aloittaja sanoo, tuote kovettuu äärimmäisen nopeasti. Näiden 16 neliömetrin asentamiseen menee noin 30 minuuttia, mutta miten tahansa toimin, materiaali ehtii kovettua ja saan tummia kohtia. Tämä tapahtuu pääasiassa, kun pidän 25 sekunnin taukoa "tasoituksesta" uuden materiaalin kaatamiseksi. Kun sitten lasken ämpärin ja alan työstää juuri kaadettua materiaalia jo lattialla olevaan materiaaliin, saan tummia kohtia. Ohjeissa tosin sanotaan, ettei saisi keskeyttää tai pitää taukoa, mutta sen, että käännän selkäni hakeakseni lisää materiaalia, en pidä taukona. Minua auttaa myös tyttöystäväni, joka seisoo valmiina ämpärin kanssa selkäni takana. Aion yrittää soittaa Konkralille ja kuulla, mitä he sanovat, mutta en ole kovin innostunut, sen verran voin sanoa.
Yhden vuoden perspektiivillä kylpyhuoneeni seinien parissa, olen tänään tyytyväinen lopputulokseen kuitenkin. Oli äärimmäisen vaikeaa saada sementti tarttumaan seinään ja sitten ehtiä työstämään sitä ennen kuin se kuivui, ei koskaan oikein ollut tyytyväinen lopulliseen pintaan. Tulet tottumaan tummiin sävyihin, kun kaikki on valmista. Mikrosementti on luonnostaan epätasainen, mikä luo varjoja.
KJD sanoi:
Sinun täytyy hioa myös DBC:n sementtiä saadaksesi flamman ja tasoittaaksesi kittijäljet.
Ongelmani on, että haluan tehdä kylpyhuoneen, jossa on diffuusioavointa materiaalia ja samalla vesieriste ja täysin tiivis materiaali märkätila 1:ssä. Epodex on yksi harvoista, joka tukee molempia osia, sekä top coatilla että ilman.
Onko sinun mahdollista postata vähän kuvia? Mielestäni ne kuvat, joita on näytetty Epodexin sementistä, eivät ole yhtä flammaavia kuin mitä yleensä halutaan mikrosementissä nähdä.
Mielestäni se näyttää odotetulta. Mikrocementti ei ole maaliväri, se täytyy muistaa eli värivaihtelut kuuluvat ikään kuin konseptiin. Se tulee olemaan hieno, kun epoksi on levitetty. Valitsin kirkkaan kiiltävän, mitä kadun hieman, koska se kiiltää liikaa kirkkaassa valossa.
Läikikkyys ei katoa, kun laitat sealeriä, mutta se muuttuu hieman, joten se voi olla hieman vähemmän häiritsevää.otto.petren sanoi:
Halusin alun perin täysin homogeenisen pinnan, mutta tiesin, että siitä tulee vähän "läikikästä", mutta mielestäni lopputulos oli minulle ihan ok. Harjoittelin ensin vessassa, ja siellä on sekä jälkiä että tummia kohtia, mutta muut seinät ovat kuitenkin aika hyviä...
Minulla on lämmin beige väri, joka luullakseni on anteeksiantavaisempi kuin kylmät ja tummat värit...
Olemme käyneet katsomassa Konkralin showroomia Göteborgissa ja mielestämme kaikki, mitä olemme nähneet paikan päällä, on näyttänyt hyvältä. Myös se, mitä näkee Youtubessa, näyttää hyvältä. Oma tuotteeni sitä vastoin on mielestäni todella ruma. Olen varannut 30 minuuttia "teknistä tukea" Konkraliin maanantaina, mutta en usko, että on paljon tehtävissä valitettavasti. Ainoa, mitä voin kuvitella, on seuraava: Sen sijaan, että kaataisimme uutta materiaalia, kun lattian materiaali loppuu, kaadetaan uutta materiaalia suoraan jo asetettuun materiaaliin, ennen kuin "liikkuva" materiaali loppuu. Mutta arvelen, ettei sekään toimisi.
On olemassa kursseja, joilla voi oppia laittamaan mikrosementtiä, en kuitenkaan tiedä, ovatko nämä järkeviä. Tietenkään et voi laittaa sitä yhtä tasaisesti kuin showroomissa, missä ammattilaiset ovat olleet asialla. YouTubessa mielestäni usein harhautetaan, ja kaikki näyttää niin helpolta mukavan musiikin jne. kanssa. Älä ole liian ankara itsellesi. Seuraavalla kerralla se on helpompaa ja tasaisempaa!
Klikkaa tästä vastataksesi