Useiden testipalojen ja keskustelujen jälkeen päädyimme valitsemaan Konkral-mikrosementin, lähinnä siksi, että sen sai missä värissä tahansa, mutta myös siksi, että heillä oli nopea ja ammattimainen palvelu ja se on hyväksytty kylpyhuonepinnoitteena Kiilto-vesieristeiden kanssa.
Heidän (ja muiden toimittajien) ohjevideot näyttävät, että mikrosementin levittäminen on NIIN helppoa ja mukavaa, mutta todellisuudessa se on aivan eri asia, voin kertoa!
Mikrosementin koostumus on suunnilleen kuin tomaattipyreä, en keksi mitään muuta verrokkia, ja se on melko "kevyt". Ongelma on, että se ei ole kovin "sileä" vaan "jumiutuu" seinään ja sitä on erittäin vaikea levittää.
Se johtuu siitä, että se perustuu erittäin hienohiekkaan ja kuivuu todella nopeasti, joten on oltava hyvin nopea, ja ensimmäisissä yrityksissäni siinä näkyi hirvittävän näköisiä "läiskiä" mikrosementistä.
Nyt voisin luokitella itseni kohtalaisen päteväksi tasoittajaksi ja olen tehnyt paljon rappaustyötä aiemmin, joten hallitsen sekä leveää tasoitusta että tasaiseksi rappausta, mutta se ei auta paljoa mikrosementin kanssa!
Konkrin kanssa keskustelun jälkeen käytin Retarderia (pidemmän avoimen ajan saamiseksi) ja Thinneria ohentamiseen...
Retarderilla ja thinnerilla on ainakin mahdollisuus saada parempi lopputulos, ja nyt konsistenssi on tyyliin hammastahnainen ja se alkaa valua lastasta, miten sitä sitten yritätkin kallistaa. Todella turhauttavaa, ja mikrosementtiä on kaikkialla lattialla...
Lopulta keksin tekniikan käyttää kahta lastaa (tai ehkä kutsutaan sitä kädensijapintausteräksi?), jotka muodostavat V:n.
V:ssä on mikrosementtiä, ja sitten vedät yhdellä lastalla ja painat (ikään kuin seinää vasten) toisella varmistaen, että mikrosementti "ruokkii eteenpäin" hitaasti seinää vasten samalla kun vedät ylös toisella.
Retarderilla voi tehdä kaksi tai kolme vetoa ennen kuin se kiinnittyy seinään eikä sitä voi enää muokata, parempi, mutta silti erittäin vaikeaa.
Jos yrität lastata, kun se on liian kuivaa, saat tummia jälkiä pintaan!
On opittava "näkemään" ja tuntemaan, milloin on aika lopettaa työstäminen, eikä siihen ole paljon minuutteja.
Tässä on kuva liikaa työstetystä pinnasta, jossa on paljon epätasaisuuksia:
Pienemmillä pinnoilla, kuten höyrysaunan penkin alla, jossa korkeus on noin 45 cm, se sujuu melko hyvin, mutta suuremmalla seinällä on mahdotonta saada täysin tasaista pintaa, tulee läikikästä ja epätasaista.
Tässä oli ehkä myös yksi ongelmistani, että halusin mahdollisimman homogeenisen ja sileän pinnan enkä halunnut "epätasaisuuksia".
Jos haluat täysin sileän ja tasaisen pinnan, mikrosementti ei ole oikea valinta!
Pintaan tulee hieman läikikkyyttä ja epätasaisuutta, se on vain niin... Tyttäret ovat aivan ihastuneita ja haluavat enemmän epätasaisuuksia, koska heillä on visio kampanjaa vähän marokkolaisesta kylpylästä (eikä jostain niin hienosta mosaiikkilaatoituksessa, vaan rustiikkinen ja rapistunut).
Neljännen kerroksen jälkeen ensimmäisellä seinällä aloin hallita tekniikan ja tunnen, että se on vihdoin tarpeeksi hyvä!
Kun mikrosementtiä on levitetty noin 1 mm kerros, sen on annettava kuivua ja sitten se on hiottava ennen seuraavan kerroksen levittämistä ja uudelleen hiontaa.
Tein tässä myös virheen ja hioin aivan liian paljon ensimmäisen kerroksen jälkeen, mutta se johtui myös siitä, että ensimmäinen seinä, jonka aloitin, oli niin epätasainen, läikikäs ja ruma, ja käytin loppuun 10-12 eksentristä hiomapaperia (125 mm) noin 5 m² alueella. Sitten laitoin seuraavan kerroksen ja hioin taas hulluna. Mikrosementti on erittäin kovaa eikä sitä voi hioa tasaiseksi, huomasin...
Jälleen keskustelun jälkeen Konkrin kanssa sain suosituksen ostaa heidän timanttihiomalaikkansa, jotka olivat törkeän kalliita mutta tuntuivat ainoalta pelastukselta, mutta ei...
Timanttihiomalaikka ei kestänyt kauan, mutta se johtui tietysti siitä, että yritin hioa epätasaisuuksia pois ja painoin liian kovaa, joten timanttihiomalaikka kuluu loppuun ehkä 15-20 minuutissa.
Yhä useamman kysymyksen jälkeen sain tietää, että mikrosementti tulisi hioa erittäin kevyesti, jotta saisi lastan pahimmat urat ja selkärangat pois, joten tajusin, että minun täytyy levittää uusi kerros (neljäs) paremmalla tekniikalla ja nyt aloin saada sen vähän paremmin.
Kun olin saanut levitettyä kerroksen, joka on OK, ja hionut sen kevyesti käsin 80-paperilla, olen itse asiassa tyytyväinen.
Tässä on se, mitä pidän nyt hyväksyttävänä:
Kaikesta huolimatta en voi suositella Konkrin timanttihiomalaikkoja, ne toimivat melko huonosti, rehellisesti sanottuna, ja ne ovat väääälittömän kalliita.!
Ensimmäisen kerroksen jälkeen mielestäni paras on eksenterihiomakone (125 mm) ja hyvälaatuinen 80-paperi, jossa pitää olla melko hellävarainen käsittelyssä, mutta voi käyttää melko kauan saadakseen sen "tasaiseksi" ja sileäksi.
Toisen kerroksen jälkeen olen nyt käyttänyt vain käsihiihtoa 120 ja 180 paperilla. Ensin suurimmat urat ja epätasaisuudet 120:lla ja sen jälkeen vetänyt kevyesti koko seinän yli 180:lla.
Lopputulos ei tietenkään vielä paljasta itseään ennen kuin levitän sealerin, joten niitä kuvia saatte odottaa...
Olen tehnyt uima-altaan ja ruokapöydän mikrosementillä, enkä oikein tunnista itseäni. Minun oli kaksikomponenttinen, jolla oli melko pitkä kuivumisaika n. 30-40 min, joten piti sekoittaa sopiva määrä. Ei ollut myöskään niin vaikea levittää teräslastalla. Ostin mikrosementtiä osoitteesta https://microcementonline.se/
Olen tehnyt uima-altaan ja ruokapöydän Mikrocementillä, enkä oikein tunnista tilanteesi. Minun oli kaksikomponenttinen, jolla oli melko pitkä kuivumisaika, noin 30-40 minuuttia, joten sai sekoittaa sopivan määrän. Ei myöskään ollut niin vaikeaa levittää teräksellä. Ostin Mikrocementin osoitteesta [linkki]
Ja hiomapaperi ostettiin Carlsilta, joka toimi erittäin hyvin ja kesti pitkään: [linkki]
Ah, nuo hiomapaperit olisin mielelläni tarvinnut viime viikolla... 😅
Sanoisin, että mikrocementilläni on aukioloaika noin 2-3 minuuttia...
Hmm... Noin 20-22 astetta arvaisin... Melko kuiva ilma...
Vinkki on laskea 15 asteeseen ja käyttää matalapaineista sumutinta hetken aikaa ennen ja kostuttaa hieman ennen kuin levittää massa, tulet huomaamaan selvän eron siinä, että se ei kovetu niin nopeasti..
Kun päätimme laittaa mikrosementtiä uuden kylpyhuoneemme seinille (katso [linkki]), en löytänyt paljon tietoa siitä muuten kuin valmistajien omilta sivuilta ja ohjeista.
Monien kokeilupalojen ja keskustelujen jälkeen valitsimme Konkral mikrosementin, enimmäkseen siksi, että sen saa missä tahansa värissä, mutta myös siksi, että heillä oli nopea ja ammattimainen palvelu ja se on hyväksytty pinnaksi kylpyhuoneissa Kiilto:n vedeneristyksen kanssa.
Heidän (ja muiden toimittajien) ohjevideot näyttävät SÅÅÅ helpolta ja mukavalta laittaa mikrosementtiä, mutta todellisuudessa se on jotain aivan muuta, voin kertoa!
Mikrosementin koostumus on suunnilleen kuin tomaattipyrettä, en oikein keksi mitään muuta vertailtavaa, ja se on melko "kevyt". Ongelma on, että se ei ole kovin "sileä" vaan "jämähtää" seinään ja on erittäin vaikeaa levittää.
Tämä johtuu siitä, että se perustuu erittäin hienoon hiekkaan ja kovettuu erittäin nopeasti, joten on oltava erittäin nopea kädestään, ja ensimmäisissä kokeiluissani se näytti kamalalta, kuin "läiskiä" mikrosementtiä.
Nyt luokittelisin itseni melko hyväksi tasoittajaksi ja olen rappaus monia vuosia ja mielestäni hallitsen sekä leveän tasoitteen että sileän rappauksen yhtenäisesti ja tyylikkäästi, mutta se ei auta paljoa mikrosementin kanssa!
Pienten neuvojen jälkeen Konkralilta käytimme Retarderia (jotta pidentäisi aukioloaikaa) ja Ohennetta saadaksemme sen ohuemmaksi...
Retarderilla ja ohenteella on ainakin mahdollisuus saada se paremmaksi, ja nyt sinulla on koostumus, joka on kuin hammastahnaa, ja se alkaa tiputtaa lastasta, yritä niin kovasti kääntää sitä. Äärimmäisen turhauttavaa ja mikrosementtiä kaikkialla lattialla...
Lopulta keksin tekniikan kaksoislastoilla (tai hiekkapaperilla, jossa on kahva?), niin ne muodostavat V-kirjaimen.
V:ssä on mikrosementti ja sitten vedetään yhdellä lastalla ja painetaan eteenpäin (ikään kuin seinää vasten) toisella ruokkien mikrosementtiä hitaasti seinää kohti samalla, kun vedetään ylöspäin toisella.
Retarderilla ehdit vetää kaksi tai kolme kertaa ennen kuin se jämähtää seinään etkä voi tehdä mitään enemmän, parempi, mutta silti erittäin vaikeaa.
Jos käytät lastaa sen jälkeen, kun se on kovettunut liikaa, saat tummia viivoja pintaan!
Täytyy oppia "näkemään" ja tuntemaan, koska se on aika lopettaa käsitteleminen, eikä siihen ole montaa minuuttia aikaa.
Tässä on kuva liiaksi käsitellystä pinnasta, jossa on paljon epätasaisuuksia:
[kuva]
Pienillä pinnoilla, kuten höyrysaunan penkin alla, jossa korkeus on noin 45 cm, sujuu melko hyvin, mutta suuremmilla seinillä on mahdotonta saada täysin sileää pintaa, ja siihen tulee "vetoja" ja "läikkiä".
Tässä oli myös yksi ongelmanani, että halusin mahdollisimman homogeenisen ja sileän pinnan enkä halunnut "epätasaisuuksia".
Jos haluaa täysin sileän ja tasaista, mikrosementti ei ole oikea tuote!
Siihen tulee jonkin verran läikkiä ja epätasaisuuksia pintaan, niin se vain on... Tyttäret ovat yli-innostuneita ja haluavat lisää epätasaisuuksia, koska heillä on visio hieman marokkolaisesta kylpylästä (ei mitään hienoa mosaiikkilaattaa, vaan rustiikkista ja rappeutunutta).
Neljännen kierroksen jälkeen ensimmäisellä seinällä, alan saada tekniikkaa haltuun ja tunnen, että siitä on vihdoin tullut tarpeeksi hyvä!
Kun on levitetty noin 1 mm kerros mikrosementtiä, sen täytyy kuivua ja sitten hioa ennen seuraavan kerroksen levittämistä ja hiomista uudelleen.
Tässä tein myös virheen ja hion aivan liikaa ensimmäisen kierroksen jälkeen, mutta se johtui myös siitä, että ensimmäinen seinä, jonka aloitin, oli niin epätasainen, laikukas ja ruma, ja kulutin 10-12 eksoenterihiomapaperia (125 mm) alueella, joka oli noin 5 m². Sitten levitin seuraavan kerroksen ja hioin hulluna uudelleen. Mikrosementti on erittäin kovaa, ja huomasin, että se on mahdotonta hioa tasaiseksi...
Konsultoinnin jälkeen Konkralilta sain suosituksen ostaa heidän timanttihiomalaikat, jotka olivat todella kalliita, mutta tuntuivat olevan ainoa pelastus, mutta ei...
Timanttihiomalaikka ei kestänyt kauaa, mutta se johtui siitä, että yritin hioa epätasaisuudet pois ja painoin liian kovaa, joten timanttihiomalaikat kuluivat nopeasti loppuun ehkä 15-20 minuutissa.
Pienen lisäkyselyn jälkeen sain tietää, että mikrosementtiä tulee hioa erittäin kevyesti vain vetojen ja pahimpien selkärankojen poistamiseksi tasoitteesta, joten tajusin, että minun täytyy levittää uusi kerros (neljäs) paremmalla tekniikalla ja nyt aloin saada sitä hieman paremmin.
Kun olen saanut levitettyä kerroksen, joka on OK, ja hion sen kevyesti käsin 80 paperilla, olen itse asiassa tyytyväinen.
Tässä on se, mitä pidän nyt hyväksyttävänä:
[kuva]
Joka tapauksessa en voi suositella Konkralin timanttihiomalaikkoja, ne toimivat melko huonosti, rehellisesti sanottuna, ja ovat erittäin kalliita!
Ensimmäisen kerroksen jälkeen mielestäni parhaiten toimii eksentrisen hiomakoneen (125 mm) ja laadukkaiden 80 paperien käyttö, jossa on oltava melko kevyt kädestään, mutta voi jatkaa melko kauan saadakseen sen "yhtenäiseksi" ja tasasäkseksi.
Toisen kerroksen jälkeen olen käyttänyt vain käsihiomakonetta 120 ja 180 paperilla. Ensin suurimmat poimut ja epätasaisuudet 120:llä, ja sitten olen vetänyt kevyesti koko seinän yli 180:llä.
Nyt tietysti lopputulos ei paljastu ennen kuin lisään pinnan, joten näitä kuvia saatte odottaa...
Erittäin mielenkiintoinen lukukokemus kokemuksistasi. Olen juuri aloitusvaiheessa laittamaan mikrosementtiä (Epodex) kylpyhuoneeni seiniin. Kokeiltuani periaatetta feikkiseinällä voin vain olla yhtä mieltä kokemuksistasi. Sementti on uskomattoman vaikea käsitellä, tiputtaa, tarttuu enemmän lastaan kuin seinään, eikä tulokseen ole koskaan tyytyväinen. Joten olen nyt alkanut ottaa tarjouksia työstä, mikä sitten maksaa maltaita tietysti. Huokaus. Mitä tehdä? Yritän suostutella vaimoni, että saisin laittaa märkätilatapettia sen sijaan, mikä sujuisi tanssien ja valmistuisi kahdessa päivässä, mutta en saa vastakaikua. Epodex on lisäksi hankalaa sekoittaa, ja pakkauksissa ei juuri ole ohjeita. Huokaus!
Kyllä, se on haaste, epäilemättä, mutta kun saat niksin, sujuu aika hyvin ja helposti.
Luulen, että suurin ongelmani aluksi oli se, että vedin liian paksusti ja yritin levittää "paakun", mutta se ei toimi. Se ylikuormittuu ja jää raidalliseksi niin.
Täytyy ottaa melko vähän kittiveitselle ja keskittyä vetämään se suoraan tasaisena kerroksena ja sitten vetää uudelleen yli.
Käytin kahta kittiveistä, yksi kummassakin kädessä!
Vähän wax on, wax off -liikkeitä... 😅
Tee se pienemmissä "laikuissa" kuin luulet, jokainen vetoni peitti maksimissaan ehkä 30x30 cm.
Hio ajoissa!
Mitä kauemmin odotat, sitä kovemmaksi se tulee. Vedin pahimman aika kevyellä kädellä ja 80 paperilla noin tunnin kuluttua.
Sitten käytin epäkeskohiomakonetta ja 120 paperia vielä yhden tunnin kuluttua ja hioin tasaiseksi.
Jos haluat laikullisen pinnan, vedä hiomakonetta eri suunnista eri paineilla, mutta halusin mahdollisimman yhtenäisen pinnan, joten vedin hiomakonetta tasaisesti ja aika kevyesti useita kertoja yli sen sijaan.
Minulla on ollut kokemusta vain Cemhersin tuotteista eikä koskaan ole ollut suurempia ongelmia. Sekä kaksi komponenttia uima-altaalle että yksi komponentti ruokapöytään. Työaika noin 30-40 minuuttia ja helppo työstää. Monia ohuita kerroksia on ehkä salaisuus. Ostin hiomapaperia osoitteesta https://www.carls.nu/da/slibning-pa-sten-beton-marmor-og-microcement
Olen tehnyt uima-altaan ja ruokapöydän mikrosementillä ja en oikein tunnista itseäni. Minun oli kaksikomponenttinen, jolla oli melko pitkä kuivumisaika noin 30-40 minuuttia, joten piti sekoittaa sopivasti. Sekään ei ollut niin vaikeaa levittää terällä. Ostin mikrosementin [linkki]
Ja hiekkapaperit ostettiin Carlsilta, jotka toimivat todella hyvin ja kestivät kauan: [linkki]
Ajatukseni on, että horisontaalinen
anders07 sanoi:
Kyllä, se on haaste, ei epäilystäkään, mutta kun saa otteen, se menee melko hyvin ja helposti.
Luulen, että suurin ongelmani alkuvaiheessa oli, että levitin liian paksusti ja yritin levittää "köntin", mutta se ei toimi. Se ylikuormittuu ja jää raidalliseksi.
Pitää ottaa melko vähän lastalle ja keskittyä levittämään se tasaiseksi kerrokseksi suoraan ja sitten vetää yli uudestaan.
Käytin kahta lastaa, yksi kummassakin kädessä!
Pieniä wax on, wax off -liikkeitä... 😅
Tee sitä pienemmissä "läikissä" kuin luulet, jokainen lasta, jota vedin, kattoi maksimissaan. ehkä 30x30cm.
Hio ajoissa!
Mitä pidempään odotat, sitä kovemmaksi se tulee. Kävin pahimman läpi melko kevyellä kädellä ja 80 paperilla noin tunnin kuluttua.
Sitten otin epäkeskohiomakoneen 120 paperilla tunnin kuluttua ja hioin tasaiseksi.
Jos haluat liekehtivän pinnan, vedä hiomakonetta eri suunnista eri paineella, mutta itse halusin mahdollisimman homogeenisen pinnan, joten vedin hiomakonetta tasaisesti ja melko kevyesti useita kertoja yli.
Kiitos kaikista vinkeistä!! Antaa minulle paljon enemmän selkärankaa. Aion testata näytepurkilla 0,5 kg Konkralia, joka tulee postitse huomenna.
Kiitos kaikista vinkeistä!! Antaa minulle paljon enemmän tukea. Aion kokeilla testipurkkia 0,5 kg:lla Konkral, joka saapuu postissa huomenna.
Päätin jatkaa Exodexilla. Kun nyt kolme neljästä seinästä on käsitelty yhdellä kerroksella, olen täysin uupunut. Tämä oli yksi vaikeimmista asioista, joita olen tehnyt käsityönä, eikä lopputulokseen ole koskaan tyytyväinen. Kulutetaan valtavasti lattiasuojaa, suojausteippiä ja paljon enemmän sementtiä kuin ohjeissa kerrotaan. Sementtiä tippuu ja roiskuu kaikkialle. Kermana kakun päällä pitää hioa kerrosten yksi ja kaksi välistä (jota en ole vielä levittänyt) kaikkine sen aiheuttamine pölyineen. Huomasin onneksi, että sementin pystyy helpommin puhdistamaan sen jälkeen, kun se on hieman kovettunut, jotta välttää liiallista hiontaa. Ei, mikrosementtiä en todellakaan suosittele kenenkään levitettäväksi itse. Itse mielestäni se näyttää kamalalta, mutta onneksi vaimoni pitää "stukatuurista" huokaus..
Kun päätimme laittaa mikrosementtiä uusien kylpyhuoneemme seinille (katso [linkki]), en löytänyt paljon tietoa siitä muutoin kuin valmistajien omilta sivuilta ja ohjeista.
Useiden kokeilupalojen ja keskustelujen jälkeen valintamme kohdistui Konkral mikrosementtiin, lähinnä siksi, että sen voi saada mihin tahansa väriin, mutta myös siksi, että heillä oli nopea ja ammattimainen palvelu ja että se on hyväksytty kylpyhuoneyhdistelmäksi Kiilto:n vedeneristysaineen kanssa.
Heidän (ja muiden toimittajien) opastusvideoissaan mikrosementin levittäminen näyttää NIIN helpolta ja mukavalta, mutta voin kertoa, että todellisuus on jotain täysin muuta!
Mikrosementin koostumus on suunnilleen kuin tomaattipyreetä, en oikein keksi muuta vertailukohtaa, ja se on aika "kevyt". Ongelma on, että se ei ole kovin "sileä", vaan ikään kuin "juuttuu" seinään ja on hyvin vaikea levittää.
Tämä johtuu siitä, että se perustuu hyvin hienoon hiekkaan ja kovettuu erittäin nopeasti, joten on oltava hyvin nopea käden kanssa, ja ensimmäiset kokeiluni näyttivät kauhealta, kuten "täpliä" mikrosementistä.
Nyt voisin luokitella itseni melko hyväksi tasoittajaksi ja olen rappannut paljon elämäni aikana ja mielestäni hallitsen sekä tasoittamisen että tasaisen ja kauniin rappauksen tekemisen, mutta mikrosementin kanssa se ei paljon auta!
Konkralilta saatujen neuvojen jälkeen käytettiin Retarderia (laajentamaan avoinna oloaikaa) ja Thinneriä ohentamaan sitä...
Retarderin ja Thinnerin avulla on ainakin mahdollisuus saada se paremmaksi, ja nyt sinulla on hammastahnamainen koostumus ja se alkaa valua pois lastasta, riippumatta siitä, miten yrität kallistaa sitä. Todella turhauttavaa ja mikrosementtiä kaikkialla lattialla...
Lopulta keksin tekniikan käyttää kahta lastaa (tai ehkäpä niitä kutsutaan "hiomaterä kanssa kahvalla?") siten, että ne muodostavat V:n.
V:n sisällä on mikrosementtiä ja viet toista lastaa ja painat (ikään kuin seinää vasten) toista joka "syöttää" mikrosementtiä hitaasti seinää kohti samalla kun vedät ylös päin toisella.
Retarderillä ehtii vetää kaksi tai kolme kertaa ennen kuin se kovettuu seinään eikä sitä enää voi tehdä mitään, parempi, mutta silti erittäin vaikeaa.
Jos käytät lastaa sen jälkeen kun se on kovettunut liikaa, saat tummia jälkiä pintaan!
Täytyy oppia "näkemään" ja tuntemaan milloin pitää lopettaa sen käsittely, eikä siihen ole monta minuuttia aikaa.
Tässä on kuva ylikäsitellystä pinnasta, jossa on paljon epätasaisuuksia:
[kuva]
Pienemmissä pinnoissa, kuten höyrysaunakupin alla, missä korkeus on noin 45 cm, se sujuu melko hyvin, mutta kun pääset suuremmalle seinälle, on mahdotonta saada täysin sileää pintaa, siihen tulee "vetojälkiä" ja "liekkejä" pintaan.
Tässä oli myös yksi ongelmistani, että halusin niin homogeenisen ja sileän pinnan kuin mahdollista enkä halunnut "epätasaisuuksia".
Jos haluaa täysin sileän ja tasaisen pinnan, mikrosementti ei ole oikea tuote!
Siihen tulee jonkin verran liekkejä ja epätasaisuuksia pintaan, niin se vain on... Tyttäret ovat innoissaan ja haluavat lisää epätasaisuuksia, koska heillä on visiota marokkolaisesta kylpylästä (ei mitään sellaista hienoa mosaiikkilaatoissa, vaan rustiikkinen ja ränsistynyt sellainen).
Neljännen kerroksen jälkeen ensimmäisellä seinällä aloin saada tekniikkaa toimimaan ja tunsin, että se oli vihdoin tarpeeksi hyvä!
Kun olet laittanut mikrosementtikerroksen noin 1 mm, sen pitää kuivua ja sitten pitää hioa ennen seuraavaa kerrosta ja hioa uudelleen.
Tässä tein myös virheen ja hioin aivan liikaa ensimmäisen kerroksen jälkeen, mutta se johtui myös siitä, että ensimmäinen seinä jonka aloitin oli niin epätasainen, täplikäs ja ruma ja käytin loppuun 10-12 eksentrisen hiomapaperin (125 mm) pinta-alueeseen, joka oli noin 5 m2. Sitten laitoin seuraavan kerroksen ja hioin hulluna uudelleen. Mikrosementti on erittäin kovaa eikä sitä voi tasoittaa hioen, sen huomasin...
Konkralilta saamieni lisäneuvojen jälkeen sain suosituksen ostaa heidän timanttihiomalaikkansa, jotka olivat hirvittävän kalliita mutta tuntuivat ainoalta pelastukselta, mutta ei...
Timanttihiomalaikka ei kestänyt kauaa, mutta se johtui siitä, että yritin hioa pois epätasaisuuksia ja painoin liian kovaa, joten timanttihiomalaikka kului loppuun ehkä 15-20 minuutissa.
Saatuani lisää neuvoja sain tietää, että mikrosementti pitäisi vain hioa hyvin kevyesti tasoittaakseen harjanteet ja pahimmat selkärangat lastasta, joten tajusin, että minun täytyy levittää uusi kerros (neljäs) paremmalla tekniikalla ja nyt aloin saada hieman paremmin.
Saatuani kerroksen, joka on OK, ja olen hionut sen kevyesti käsin 80 paperilla, olen itse asiassa tyytyväinen.
Tässä on mitä nyt pidän hyväksyttävänä:
[kuva]
Joka tapauksessa en voi suositella Konkrals timanttihiomalaikkoja, ne toimivat aika huonosti, rehellisesti sanottuna, ja ovat erittäin kalliita!
Ensimmäisen kerroksen jälkeen mielestäni eksentrinen hionta (125 mm) ja 80 paperi hyvälaatuisina toimii parhaiten, jossa pitää olla aika kevyt käsi, mutta voi jatkaa melko kauan ja saada sen "tasaiseksi" ja sileäksi.
Toisen kerroksen jälkeen olen nyt käyttänyt vain käsihiomista 120 ja 180 paperilla. Ensin suurimmat harjanteet ja epätasaisuudet 120, ja sitten vedin kevyesti koko seinän yli 180.
Nyt lopputulos ei paljastu ennen kuin laitan sealerin päälle, joten niihin kuviin joutuu odottamaan...
Tunnistan niin hyvin kuvauksestasi. Mikrosementin asettaminen oli kaikkein hankalinta, mitä olen käsityönä tehnyt! En koskaan valitsisi mikrosementtiä uudelleen, huokaus..
Olen käyttänyt DesignByCement, yksikomponenttista, mutta vain keittiötasoon/sekä vaakasuoraan/pystysuoraan. Ei ollut kovin vaikeaa, mutta kerros on niin ohut, että on helppo hioa sen läpi. Mietin nyt sen laittamista kellarin kylpyhuoneeseen, tyyliin kosteusalue 2 vain seinälle. On diffuusioavoin, mitä tarvitsen, joten ei ole paljon vaihtoehtoja, mahdollisesti Epodex ilman viimeistelykerrosta.
Viimeksi muokattu:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.