692 lukukertaa ·
7 vastausta
692 lukukertaa
7 vastausta
Mikä sisäkatto minulla on? Levyt tekstuurilla
Moderator
· Stockholm
· 57 838 viestiä
Vaikea sanoa, mutta se voisi olla tretex. Siinä tapauksessa se ei kestä kovin paljon. Se on sama materiaali kuin vanhoissa kunnon ilmoitustauluissa, joihin voi helposti painaa nastoja. Jos painat materiaalia vasten reiän reunalla, sinun pitäisi tuntea, jos se on pehmeää.
Olen onnistuneesti asentanut verhotankoja kolmikerroksiseen seinään käyttämällä tämän tyyppisiä kipsiankkureita:
https://www.bauhaus.se/gipsankare-stabilit-22mm-5-pack
Niitä löytyy myös erilaisina muunnelmina Biltema-kaupasta.
Nämä eivät kuitenkaan toimi, jos levy on liian kova. Siinä tapauksessa tavallinen ruuvi on todennäköisesti riittävä. Olen käyttänyt kipsiasennusruuveja asentaessani hieman epävarmaan puukuitulevyyn, kuten masoniittiin mutta paksumpaan. Ne ovat ruuveja, joissa on hieman karkeammat kierteet kuin tavallisessa puuruuveissa (mutta eivät yhtä karkeat kuin kipsiankkurissa). Se kiinnittyy vähän turvallisemmin pehmeisiin tai puolipehmeisiin materiaaleihin.
Olen onnistuneesti asentanut verhotankoja kolmikerroksiseen seinään käyttämällä tämän tyyppisiä kipsiankkureita:
https://www.bauhaus.se/gipsankare-stabilit-22mm-5-pack
Niitä löytyy myös erilaisina muunnelmina Biltema-kaupasta.
Nämä eivät kuitenkaan toimi, jos levy on liian kova. Siinä tapauksessa tavallinen ruuvi on todennäköisesti riittävä. Olen käyttänyt kipsiasennusruuveja asentaessani hieman epävarmaan puukuitulevyyn, kuten masoniittiin mutta paksumpaan. Ne ovat ruuveja, joissa on hieman karkeammat kierteet kuin tavallisessa puuruuveissa (mutta eivät yhtä karkeat kuin kipsiankkurissa). Se kiinnittyy vähän turvallisemmin pehmeisiin tai puolipehmeisiin materiaaleihin.
Olen samaa mieltä siitä, että se muistuttaa treetexiä. Raapaise vähän reiän reunasta ja katso, onko se ruskea ja onko se taipuvainen kerrostumaan moniin kerroksiin, vähän kuin puristettu pahvi, siinä tapauksessa se on treetex. Seuraava kysymys on, onko levyn takana tyhjyyttä vai onko siellä puuta. Monissa (useimmissa) 50- ja 60-luvun taloissa on raakapontti vintin tai lattian välitason kohdalla, johon sitten kiinnitettiin masoniitti tai treetex. Jos levyjen takana on raakapontti, voit kiinnittää melkein mitä tahansa sinne ilman ongelmia.
Kiitos, levy ei tunnu pehmeältä, kun painan sen reunaa ilmanvaihdon läpiviennin kohdalla, joten epäilen minäkin, että kyseessä on lastulevy.
Sitten sen pitäisi toimia hyvin ihan tavallisella itseporaavalla puuruuviilla, vai käyttäisittekö plugia ripustaaksenne verhokiskon?
Sitten sen pitäisi toimia hyvin ihan tavallisella itseporaavalla puuruuviilla, vai käyttäisittekö plugia ripustaaksenne verhokiskon?
Klikkaa tästä vastataksesi