Olen hukannut yhden ruuvin jääkaapin oveen. Electrolux veloittaa 70 kr sis. toimitus uudesta. Voiko liitteenä olevasta kuvasta nähdä, minkä tyyppinen ruuvi (mitat) tarvitsen, jotta voin ostaa sen muualta? En ole valitettavasti kovin perehtynyt ruuvien maailmaan.

Ainoa Electroluxin antama tieto on "Kromattu ruuvi jääkaappiin"
https://shop.electrolux.se/kylskap-.../kromplaterad-skruv-till-kylskap/p/2054418021

• Kromattu ruuvimeisseli, vaurioituva, fileetyn ruuvin pää, terävä kärki; tarkoitettu jääkaapin oven kiinnittämiseen.
  • Kromattu ristipääruuvi, jota käytetään Electrolux-jääkaapin oven kiinnittämiseen.
Onko kaapissa samaa kokoa oleva ruuvi, jonka voit ruuvata irti ja viedä vertailukappaleeksi johonkin liikkeeseen?

Ruuvi ei näytä mitenkään erityiseltä.

Valitettavasti koko jääkaapissa on vain yksi sellainen ruuvi. Olen katsonut. Ja pakastimessa on toisenlainen sulkemismekanismi, joten siellä ei ole sellaista ruuvia. Olen samaa mieltä siitä, että ruuvi näyttää hyvin tavanomaiselta. Näyttää siltä, että urat ovat melko kaukana toisistaan, ja lasken, että niitä on 6 "kierrosta". Luulen, että reikä, johon ruuvin pitäisi mennä, on 4,0 mm tai pienempi.

K kia2 sanoi:
Valitettavasti jääkaapissa on vain yksi tällainen ruuvi. Olen katsonut. Ja pakastimessa on erilainen sulkemismekanismi, joten siellä ei ole sellaista ruuvia. Olen samaa mieltä siitä, että ruuvi näyttää hyvin tavalliselta. Näyttää siltä, että urat ovat melko kaukana toisistaan ja lasken, että siinä on 6 "kierrosta" uria. Luulen, että reikä, johon ruuvi pitää laittaa, on 4,0 mm tai pienempi.
Mittaa ruuvin mitat (pituusxleveys) ja käy jossain rakennustarvikekaupassa tai pienemmän mallin autokorjaamossa, niin löydät varmasti sopivan ruuvin.

Se on todennäköisesti ruuvi, joka toimii hyvin muovissa. Voi varmasti käyttää tavallista peltiruuviä sopivassa koossa sen sijaan.

E etompau sanoi:
Mittaa ruuvin mitat (pituusxleveys) ja käy jossakin rakennustarvikeliikkeessä tai pienemmässä autokorjaamossa, niin löydät varmasti sopivan ruuvin.
Mutta minulla ei siis ole mitään ruuvia mitattavaksi. Ajattelin, että sen voisi ehkä nähdä kuvasta - mutta ymmärrän nyt, että se on vaikeaa.

K kia2 sanoi:
Mutta minulla ei siis ole mitään ruuvia mitattavaksi. Ajatukseni oli, että sen voisi ehkä nähdä kuvasta - mutta ymmärrän nyt, että se on vaikeaa.
Eikö ruuvin kokoa voi edes arvioida reiästä ja paikasta, jossa se oli?
Katso kaapin ympäri, siellä voi olla samanlainen ruuvi kaapin takapuolella.

Muuten arvelen, että se on 10-20 mm pitkä ja 4-5 mm leveä.

Vaikka 70 kruunua ruuvista saattaa tuntua kalliilta, sinun on kuitenkin huomioitava, että saat sen postilaatikkoon ja se sopii ilman ongelmia. Jos haluat metsästää jotain vastaavaa, sinun on käytettävä siihen myös aikaa, ehkä ostettava muutama erilainen ja ehkä maksettava 20-40 kruunua. Ennen kuin se on valmis, saatat olla kuitenkin kiinni 70 kruunussa, jos et ole kävelyetäisyydellä.

• Tykkään
TheImprovisor ja 2 muuta
  • Laddar…
Mene kierrätyskeskukseen ja katso, siellä on valtava varasto vanhoja kaappeja. Sieltä voit löytää oikean..

• Tykkään
kia2 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.