66 860 lukukertaa ·
59 vastausta
67k lukukertaa
59 vastausta
Mikä ruuvi paneeliin
Ajonut Grabbersilla, toimi hyvin. Gunnebos vaikuttaa kuitenkin mielenkiintoiselta. Lisäksi halvempi! Näyttää kuitenkin olevan saatavilla vain ammattilaisliikkeissä.
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Gah, ajattelin naulata leikkimökin välttääkseni kalliin Grabberin, mutta sitten tajusin, että on melkein mahdotonta naulata joissain paikoissa. Mitä mieltä olette terassiruuvista? Kestävätkö ne 22x120 laudat ja sään vaihtelut kutistuvine ja turpoavine puineen, kun pituus on täydellinen, vai onko paneeliruuvi kestävämpi?
Minulla on kotona paljon terassiruuveja, mutta ei juuri paneeliruuveja. Jotkut terassiruuvit ovat niin huonosti vetolujuudeltaan, että olen hieman huolissani siitä, että ne katkeavat, kun puu liikkuu.
Minulla on kotona paljon terassiruuveja, mutta ei juuri paneeliruuveja. Jotkut terassiruuvit ovat niin huonosti vetolujuudeltaan, että olen hieman huolissani siitä, että ne katkeavat, kun puu liikkuu.
Osta ruuvit tarkoitukseen. On tyhmää yrittää säästää, harvoin kannattaa lopulta valitettavasti.nikasp sanoi:
Gah, ajattelin naulata leikkimökin välttääkseni kalliin Grabberin, mutta sitten tajusin, että on lähes mahdotonta naulata joissakin paikoissa. Mitä sanotte terassiruuvista? Kestävätkö ne 22x120 laudat ja sään vaihtelut kutistuvan ja turpoavan puun kanssa, kun pituus on täydellinen, vai ovatko paneliruuvit kestävämpiä?
Minulla on kotona paljon terassiruuveja, mutta ei juuri paneliruuveja. Joidenkin terassiruuvejen vetolujuus on niin huono, että pelkään niiden katkeavan, kun puu liikkuu.
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Tämä projekti on vain leikkimökki, mökillä naulasin käsin viime kesänä, kun remontoin kattoa ja vaihdoin paljon vuorilautoja. Aika meditatiivista nakutella 4 ja 5” koko päivän, mutta naulapyssyllä se käy varmasti paljon nopeammin.B byron v2 sanoi:

Myös minä olen päätynyt tähän. Ruuvi kuulosti hyvältä idealta ja olin ajatellut käyttää ruuviautomaattia, mutta ne näyttävät menevän vain 55 mm asti ja se on hieman liian vähän päätylaudalle. Mielestäni lisäksi naula näyttää paremmalta.B byron v2 sanoi:
Mitä mieltä olette sekoittamisesta?
Eli ruuvata alaosa melko lähelle reunaa (~15 mm) niin, että ruuvin kanta jää päätylaudan taakse piiloon. Yksi ruuvi per "naulalista", mutta siksak kuviona molemmilla puolilla. Tämän jälkeen naulata päätylauta pickadollilla. Onko muuten kenelläkään vinkkejä:
1. Hyvä ruuviautomaatti / hyvä nauhoitettu paneeliruuvi?
2. Hyvä nauhoitettu naulain / hyvä nauhoitettu panelinaula?
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Naula näyttää siistimmältä, mutta jos käyttäisit ruuveja, niin peitelistalle tai vuorausrimalle tarvitaan 75 mm ruuvi. Muuten 4” naula.H H.G.R. sanoi:
Ajattelin myös tätä, mutta sitten luin jostain, että on tärkeää, että naulat/ruuvit eivät läpäise taustalla olevaa tuulensuojaa. Omassa tapauksessani 28x70 naularima ja 22 mm pohja-/päällilaudalla käytetään paneeliruuvia/-naulaa, jotka ovat 48 mm ja 70 mm. Pinnan lovinaulalla toivon, että päällilauta pysyy tarpeeksi hyvin... Nyt mietin eniten, mistä ostaa seuraavat ruuvit ja naulat edullisesti:
1. Pohjalautaan:
- Kiinnitetty itseporautuva paneeliruuvi (48 mm, Korroosioluokka C4)?
2. Päällilautaan:
- Kiinnitetty paneelinaula, jossa pyöreä lovina uusi varsi (70 mm, kuumasinkitty) pyöreänauhaiseen naulapyssyyn?
1. Pohjalautaan:
- Kiinnitetty itseporautuva paneeliruuvi (48 mm, Korroosioluokka C4)?
2. Päällilautaan:
- Kiinnitetty paneelinaula, jossa pyöreä lovina uusi varsi (70 mm, kuumasinkitty) pyöreänauhaiseen naulapyssyyn?
Haittapuolena naulauksessa on, että laudat on hieman vaikeampi siirtää, kun ne ovat hieman väärässä tai vinossa.
Kuitenkin paljon rumempaa.
Ajaa makuulla olevat laudat, sitten peitelistat jokaisen tolpan kohdalla. Näyttää hyvälle ruuvien kanssa.
Kuitenkin paljon rumempaa.
Ajaa makuulla olevat laudat, sitten peitelistat jokaisen tolpan kohdalla. Näyttää hyvälle ruuvien kanssa.
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Palaan asiaan, kun olen kokeillut ruuvaamista. Nämä Grabberilla on hyvin huomaamaton pää. MUTTA - olen vähän epäileväinen ruuvaamisen suhteen, sillä purkaminen voi olla vaikeaa, kun se päivä koittaa. Sorkkaraudalla on helppo purkaa monien, monien vuosien jälkeen ilman, että paljonkaan tuhoutuu. Epäilen, että useimmat ruuvit saa purettua 10-15 vuoden jälkeen, jos jotain täytyisi korjata.B byron v2 sanoi:
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 045 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 045 viestiä
Onko kukaan testannut tätä:
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ruvar/trallskruv/trall-och-panelskruv-012282/
Aion ruuvata paneelia (22mm) varastorakennukseen.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ruvar/trallskruv/trall-och-panelskruv-012282/
Aion ruuvata paneelia (22mm) varastorakennukseen.
Klikkaa tästä vastataksesi

