66 860 lukukertaa ·
59 vastausta
67k lukukertaa
59 vastausta
Mikä ruuvi paneeliin
Siinäpä se, olisi ollut mielenkiintoista testata ja nähdä, olisiko se tehnyt mitään eroa. Mutta, se jää siihen, jos joskus satun löytämään sekä bitsit että ruuvit, en aio enää sijoittaa siihen roinaan 
Jos bitsit tekevät niin suuren eron, niin se on silti yhtä huonoa Grabberilta toimittaa niin huono bitsi, mikään ketju ei ole vahvempi kuin sen heikoin lenkki....
Täytynee käydä XL:ssä joku päivä, kun olen ohikulkumatkalla, ja kysyä, antaisivatko lainata jotain bitsia, jotta voin testata joihinkin ruuveihin, jotka olen jo kiristänyt
Pyysin XL:ltä tarjouksen materiaalista autotallini rakentamiseen ennen kuin aloitin rakentamisen, mutta he olivat kalleimpia melkein kaikessa. Sitä vastoin heillä oli hyvä hinta fermacell märkätilalevyssä, kun rakensin kylpyhuoneen, selvästi halvempaa kuin kaikilla muilla, joten sitä voin suositella heistä
Jos bitsit tekevät niin suuren eron, niin se on silti yhtä huonoa Grabberilta toimittaa niin huono bitsi, mikään ketju ei ole vahvempi kuin sen heikoin lenkki....
Täytynee käydä XL:ssä joku päivä, kun olen ohikulkumatkalla, ja kysyä, antaisivatko lainata jotain bitsia, jotta voin testata joihinkin ruuveihin, jotka olen jo kiristänyt
Pyysin XL:ltä tarjouksen materiaalista autotallini rakentamiseen ennen kuin aloitin rakentamisen, mutta he olivat kalleimpia melkein kaikessa. Sitä vastoin heillä oli hyvä hinta fermacell märkätilalevyssä, kun rakensin kylpyhuoneen, selvästi halvempaa kuin kaikilla muilla, joten sitä voin suositella heistä
Niin se on ehdottomasti, jos siihen ei kohdistu painetta, se ei toimi.Snickerick sanoi:
Torx on parasta, mitä voi olla, mutta ei paneelille, päästä tulee liian suuri.
Lopulta olen löytänyt ruuvin, joka toimii täydellisesti. Essvellä on listoille tarkoitettu torx-kantainen ruuvi, joka on melkein täsmälleen samanlainen kuin lattiaruuvi. Toimii loistavasti niin lattian kuin paneelinkin huomaamattomassa kiinnityksessä, helppo kiertää, ja yksi käytetyistä bitsistäni on nyt kestänyt 1000 ruuvia kulumatta juuri lainkaan.
Vanha ketju mutta nyt on ainakin Grabber paneeliruuvi Torxilla
Aion testata näitä itse.
Jäsen
· Stockholm
· 820 viestiä
Asennan paljon paneelia, listoja jne. Haittana siinä on mielestäni se, että maalaus on vähän hankalampaa. Haluan, että koko ruuvin pää peittyy maalilla, ja sen kanssa joutuu vähän työskentelemään (ainakin falu rödfärgillä). Ruuvinpäistä ei halua heijastuksia. Jos naulaisi, tätä ongelmaa ei synny.
Mitkä paneeliruuvit uskotte tänä vuonna?
Essve Julkisivuruuvi uppokanta, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5, saatavilla eri väreissä.

Essve Julkisivuruuvi, sylinterimäinen, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5,

Grabber Paneeli- ja terassiruuvi PTX UTV, sinkki/nikkeli C4

Gubbebo Paneeliruuvi Impreg+ C4 TX20

Essve Julkisivuruuvi uppokanta, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5, saatavilla eri väreissä.

Essve Julkisivuruuvi, sylinterimäinen, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5,

Grabber Paneeli- ja terassiruuvi PTX UTV, sinkki/nikkeli C4

Gubbebo Paneeliruuvi Impreg+ C4 TX20

Olen käyttänyt Grabber paneeliruuvia, tuli erinomainen, minimaalinen ruuvinkanta.Y Yrrol sanoi:Mitkä paneeliruuvit uskot(te) tänä vuonna?
Essve Julkisivuruuvi upotettu pää, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5, saatavilla eri väreissä.
[bild]
Essve Julkisivuruuvi, sylinterimäinen, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5,
[bild]
Grabber Paneeli- ja terassiruuvi PTX UTV, zonk/nikkeli C4
[bild]
Gubbebo Paneeliruuvi Impreg+ C4 TX20
[bild]
Hei! Pohdin itse kiinnityksen valintaa. Kyseessä on vaakasuuntainen 22 mm paneeli (Z-paneeli tai kaksinkertainen vino) joka kiinnitetään 28x70 naulalatteeseen (tiedän, hieman heikko mutta se oli suositus ennen rakentamisen aloitusta ja nyt kaikki on mitoitettu tietylle paksuudelle koko julkisivussa). Olisin varmaan pitänyt nauloista, mutta ottaen huomioon hieman heikot naulalatteet, olen alkanut katsomaan julkisivuruuvia, erityisesti grabber PTX. Niillä on tiettyjä etuja myös.
Tässä tapauksessa kyseessä on yhteensä 165 m² julkisivu, 10-20 ruuvia/m² = 1600-3200 ruuvia.

Mitä te olette maksaneet paneeliruuvistanne? Paras löytämäni on K-rauta, 250 kpl (48 mm) hintaan 299 kr...
Tässä tapauksessa kyseessä on yhteensä 165 m² julkisivu, 10-20 ruuvia/m² = 1600-3200 ruuvia.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kuulostaa sitten hyvältä! AMA:n (luulisin?) tai joka tapauksessa puuoppaan ym. mukaan suositellaan noin 2 kertaa paneelin paksuus kiinnikkeeksi nauloille paneelin taakse. Joka tapauksessa 34 mm naulalevyksi, kaikissa manuaaleissa jne., joita olen nähnyt. Mutta ilmeisesti todellisuudessa näin ei ole, ja selvästi se toimii hyvin silti! 
Mutta silloin ei varmaan kannata käyttää tuulensuojaa uloimpana, sillä ei kannata naulata sen läpi (jos kuten minä käytän kerroksen julkisivulevyjä rungon ja naulalevyn välissä)?
Mutta silloin ei varmaan kannata käyttää tuulensuojaa uloimpana, sillä ei kannata naulata sen läpi (jos kuten minä käytän kerroksen julkisivulevyjä rungon ja naulalevyn välissä)?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Panelinauloja on olemassa, jotka on tarkoitettu juuri 28mm laudalle ja 22mm paksulle paneelille.A Alphaminor sanoi:Kuulostaa hyvältä siinä tapauksessa! AMA:n (luulisin?) tai jossain tapauksessa puuoppaan mukaan suositellaan noin 2 kertaa paneelin paksuus naulauksen tueksi paneelin takana. Joka tapauksessa 34 mm naulalauta, kaikissa manuaaleissa jne joita olen nähnyt. Mutta se ei näytä olevan niin todellisuudessa, ja ilmeisesti se toimii hyvin joka tapauksessa!
Mutta sitten ei pitäisi olla tuulensuojaa uloimpana, olettaen ettei naulata sen läpi (jos käytän kuten minä yksi kerros julkisivulevyjä rungon ja naulalauan välissä)?
Tässä esimerkki: https://www.hornbach.se/shop/GUNNEBO-Panelspik-2-8x48mm-1000st/6821979/artikel-detaljer.html
Aika mukavaa kuitenkin, että kehitys näyttää etenevän paneeliruuveille...
Onko kukaan testannut ja verrannut ruuvia, jonka @Yrrol postasi aiemmin tässä ketjussa?
Muotoilu eroaa toisistaan melko paljon, joten luulisi olevan joitakin etuja ja haittoja, vai mitä sanotte te, joilla on kokemusta...?
Onko kukaan testannut ja verrannut ruuvia, jonka @Yrrol postasi aiemmin tässä ketjussa?
- Essve Fasadskruv försänkt huvud, Rostfri A4, Korrosivitetsklass C5, saatavilla eri väreissä.
- Essve Fasadskruv, cylindrisk, Rostfri A4, Korrosivitetsklass C5,
- Grabber Panel- och trallskruv PTX UTV, zonk/nikkeli C4
- Gubbebo Panelskruv Impreg+ C4 TX20
Muotoilu eroaa toisistaan melko paljon, joten luulisi olevan joitakin etuja ja haittoja, vai mitä sanotte te, joilla on kokemusta...?


