S
Siinäpä se, olisi ollut mielenkiintoista testata ja nähdä, olisiko se tehnyt mitään eroa. Mutta, se jää siihen, jos joskus satun löytämään sekä bitsit että ruuvit, en aio enää sijoittaa siihen roinaan ;)

Jos bitsit tekevät niin suuren eron, niin se on silti yhtä huonoa Grabberilta toimittaa niin huono bitsi, mikään ketju ei ole vahvempi kuin sen heikoin lenkki....

Täytynee käydä XL:ssä joku päivä, kun olen ohikulkumatkalla, ja kysyä, antaisivatko lainata jotain bitsia, jotta voin testata joihinkin ruuveihin, jotka olen jo kiristänyt :)

Pyysin XL:ltä tarjouksen materiaalista autotallini rakentamiseen ennen kuin aloitin rakentamisen, mutta he olivat kalleimpia melkein kaikessa. Sitä vastoin heillä oli hyvä hinta fermacell märkätilalevyssä, kun rakensin kylpyhuoneen, selvästi halvempaa kuin kaikilla muilla, joten sitä voin suositella heistä :)
 
  • Tykkään
Mickebandsåg
  • Laddar…
S
MB77, ajatko myös paljon torxilla?
Etkö tunne, että sinun täytyy käyttää enemmän voimaa taaksepäin vetäjällä, kun ruuvaat PTS:ssä verrattuna muihin torx-ruuveihin?
 
Snickerick sanoi:
MB77, käytätkö myös torx-ruuvia usein?
Ettekö tunne, että tarvitsette enemmän voimaa, kun kiristätte PTS:ää, verrattuna muihin torx-ruuveihin?
Niin se on ehdottomasti, jos siihen ei kohdistu painetta, se ei toimi.
Torx on parasta, mitä voi olla, mutta ei paneelille, päästä tulee liian suuri.
 
S
Lopulta olen löytänyt ruuvin, joka toimii täydellisesti. Essvellä on listoille tarkoitettu torx-kantainen ruuvi, joka on melkein täsmälleen samanlainen kuin lattiaruuvi. Toimii loistavasti niin lattian kuin paneelinkin huomaamattomassa kiinnityksessä, helppo kiertää, ja yksi käytetyistä bitsistäni on nyt kestänyt 1000 ruuvia kulumatta juuri lainkaan.
 
Vanha ketju mutta nyt on ainakin Grabber paneeliruuvi Torxilla :) Aion testata näitä itse.
 
Asennan paljon paneelia, listoja jne. Haittana siinä on mielestäni se, että maalaus on vähän hankalampaa. Haluan, että koko ruuvin pää peittyy maalilla, ja sen kanssa joutuu vähän työskentelemään (ainakin falu rödfärgillä). Ruuvinpäistä ei halua heijastuksia. Jos naulaisi, tätä ongelmaa ei synny.
 
Y
Mitkä paneeliruuvit uskotte tänä vuonna?

Essve Julkisivuruuvi uppokanta, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5, saatavilla eri väreissä.


1066527.png

Essve Julkisivuruuvi, sylinterimäinen, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5,
1044044.png


Grabber Paneeli- ja terassiruuvi PTX UTV, sinkki/nikkeli C4

DV_8_5652194_01_4c_SE_20170616134812.jpg
Gubbebo Paneeliruuvi Impreg+ C4 TX20
Panelskruv-impreg-e1527154154730-1024x230.png
 
Y Yrrol sanoi:
Mitkä paneeliruuvit uskot(te) tänä vuonna?

Essve Julkisivuruuvi upotettu pää, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5, saatavilla eri väreissä.


[bild]

Essve Julkisivuruuvi, sylinterimäinen, Ruostumaton A4, Korroosioluokka C5,
[bild]



Grabber Paneeli- ja terassiruuvi PTX UTV, zonk/nikkeli C4

[bild]
Gubbebo Paneeliruuvi Impreg+ C4 TX20
[bild]
Olen käyttänyt Grabber paneeliruuvia, tuli erinomainen, minimaalinen ruuvinkanta.
 
  • Kuva näyttää pyöreän ikkunan, jossa on heijastus, ja puupaneeliseinän, johon on kiinnitetty grabber panelskruvit.
  • Talon seinä ja pyöreä ikkuna, joissa käytetty grabber panelskruv ruuvia. Näkyvissä myös musta porakone ja oranssi laatikko ikkunalaudalla.
Hei! Pohdin itse kiinnityksen valintaa. Kyseessä on vaakasuuntainen 22 mm paneeli (Z-paneeli tai kaksinkertainen vino) joka kiinnitetään 28x70 naulalatteeseen (tiedän, hieman heikko mutta se oli suositus ennen rakentamisen aloitusta ja nyt kaikki on mitoitettu tietylle paksuudelle koko julkisivussa). Olisin varmaan pitänyt nauloista, mutta ottaen huomioon hieman heikot naulalatteet, olen alkanut katsomaan julkisivuruuvia, erityisesti grabber PTX. Niillä on tiettyjä etuja myös.

Tässä tapauksessa kyseessä on yhteensä 165 m² julkisivu, 10-20 ruuvia/m² = 1600-3200 ruuvia. :sweat::sweat::sweat: Mitä te olette maksaneet paneeliruuvistanne? Paras löytämäni on K-rauta, 250 kpl (48 mm) hintaan 299 kr...
 
A Alphaminor sanoi:
...tiedän, vähän heikkoa mutta...
Heikkoa?
Kaikki Z-panel, mitä meillä on kolmessa talossamme, on asennettu nauloilla.
Makaava paneli 28x70 harvalla paneelilla.
Vielä melkein 10 vuoden jälkeen yksikään paneelilauta ei ole irronnut. Ne pysyvät kuin kiveen!
 
  • Tykkään
tergo
  • Laddar…
Kuulostaa sitten hyvältä! AMA:n (luulisin?) tai joka tapauksessa puuoppaan ym. mukaan suositellaan noin 2 kertaa paneelin paksuus kiinnikkeeksi nauloille paneelin taakse. Joka tapauksessa 34 mm naulalevyksi, kaikissa manuaaleissa jne., joita olen nähnyt. Mutta ilmeisesti todellisuudessa näin ei ole, ja selvästi se toimii hyvin silti! (y)

Mutta silloin ei varmaan kannata käyttää tuulensuojaa uloimpana, sillä ei kannata naulata sen läpi (jos kuten minä käytän kerroksen julkisivulevyjä rungon ja naulalevyn välissä)?
 
A Alphaminor sanoi:
Mutta silloinhan ei pitäisi olla tuulensuojakangasta päällimmäisenä, ettei naulaisi sen läpi
Meillä on 9 mm ulkokipsiä. Se vakauttaa myös koko rakennuksen.
 
A Alphaminor sanoi:
Kuulostaa hyvältä siinä tapauksessa! AMA:n (luulisin?) tai jossain tapauksessa puuoppaan mukaan suositellaan noin 2 kertaa paneelin paksuus naulauksen tueksi paneelin takana. Joka tapauksessa 34 mm naulalauta, kaikissa manuaaleissa jne joita olen nähnyt. Mutta se ei näytä olevan niin todellisuudessa, ja ilmeisesti se toimii hyvin joka tapauksessa! (y)

Mutta sitten ei pitäisi olla tuulensuojaa uloimpana, olettaen ettei naulata sen läpi (jos käytän kuten minä yksi kerros julkisivulevyjä rungon ja naulalauan välissä)?
Panelinauloja on olemassa, jotka on tarkoitettu juuri 28mm laudalle ja 22mm paksulle paneelille.
Tässä esimerkki: https://www.hornbach.se/shop/GUNNEBO-Panelspik-2-8x48mm-1000st/6821979/artikel-detaljer.html
 
V vectrex sanoi:
On olemassa paneelinaula, joka on mukautettu juuri 28 mm listoille ja 22 mm paksuille paneeleille.
Tässä on esimerkki: [linkki]
Tuo onkin yllätys. Vain ostamaan! Sittenhän voi tosiaan olla laatikko itsekairaavia paneeliruuvia kaikille päätyläheisille kiinnityksille...
 
Aika mukavaa kuitenkin, että kehitys näyttää etenevän paneeliruuveille...

Onko kukaan testannut ja verrannut ruuvia, jonka @Yrrol postasi aiemmin tässä ketjussa?

Muotoilu eroaa toisistaan melko paljon, joten luulisi olevan joitakin etuja ja haittoja, vai mitä sanotte te, joilla on kokemusta...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.