66 854 lukukertaa ·
59 vastausta
67k lukukertaa
59 vastausta
Mikä ruuvi paneeliin
Ostin pari pakettia PTS:ää koska;
1. Grabber on hyvä
2. Grabber suosittelee PTS paneelille
Luin sattumalta arvosteluja aamulla ennen kuin työ paneelin asennuksen aloittamiseksi alkoi... Helvetin perkeleen mikä surkea ruuvinpää. Kuinka joku voi keksiä sen rakenteen ja miten joku muu voi päättää valmistaa roskan? Sitten markkinoida ja lopulta ostaa vakavaan rakennuskauppaan. Kaikkien ketjuun osallistuvien pitäisi palata laskemaan nauloja/ruuveja paketeissa.
Kun löytyi ruostumattomia terassiruuvit torxilla, hermot rauhoittuivat tarpeeksi jatkamaan.
Yhteenveto. Grabber PTS = roskaa.
4-kantasovitin = pahuutta.
Torx = onnea.
1. Grabber on hyvä
2. Grabber suosittelee PTS paneelille
Luin sattumalta arvosteluja aamulla ennen kuin työ paneelin asennuksen aloittamiseksi alkoi... Helvetin perkeleen mikä surkea ruuvinpää. Kuinka joku voi keksiä sen rakenteen ja miten joku muu voi päättää valmistaa roskan? Sitten markkinoida ja lopulta ostaa vakavaan rakennuskauppaan. Kaikkien ketjuun osallistuvien pitäisi palata laskemaan nauloja/ruuveja paketeissa.
Kun löytyi ruostumattomia terassiruuvit torxilla, hermot rauhoittuivat tarpeeksi jatkamaan.
Yhteenveto. Grabber PTS = roskaa.
4-kantasovitin = pahuutta.
Torx = onnea.
Hei Jonstorp
Voisitko olla niin ystävällinen, vain välttääksesi mahdollisesti harhaanjohtamasta ketään, lisäämällä sanat "luulin että" ensimmäiseen lauseeseesi yllä olevassa viestissä.
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten MB77 on toiminut, kun ei ole kokenut samoja ongelmia kuin me muut, mitä MB77 tietää, mistä me muut jäämme paitsi, mikä on salaisuus?
Voisitko olla niin ystävällinen, vain välttääksesi mahdollisesti harhaanjohtamasta ketään, lisäämällä sanat "luulin että" ensimmäiseen lauseeseesi yllä olevassa viestissä.
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten MB77 on toiminut, kun ei ole kokenut samoja ongelmia kuin me muut, mitä MB77 tietää, mistä me muut jäämme paitsi, mikä on salaisuus?
Viimeksi muokattu:
Jaa, onpa teillä ollut paljon ongelmia panelskruven kanssa.
En tunnista niitä ongelmia, joita teillä on ollut. En tiedä, millaisia koneita olette käyttäneet ruuvatessa, itse olen käyttänyt Bosch GDR:ää ja se on toiminut erinomaisesti.
En tunnista niitä ongelmia, joita teillä on ollut. En tiedä, millaisia koneita olette käyttäneet ruuvatessa, itse olen käyttänyt Bosch GDR:ää ja se on toiminut erinomaisesti.
En usko, että ruuvinvääntimen valinnalla on niin suurta merkitystä tässä tapauksessa. Käytän joka tapauksessa Festool-koneita.MB77 sanoi:
Voin olla täysin väärässä, mutta eikö se ole niin, että Kanadassa nelikulmiojäkärä on hallitseva. Ja että torxin kanssa oli jokin patentti/oikeudet joka johti siihen, että ne jätettiin pois. Luulen, että tämä käsiteltiin jossain ketjussa täällä muutama viikko sitten.
Kyllä minäkin niin uskon! Vahva käsitykseni, ilman mitään erityistä tilastollista pohjaa, on että kaikki ruuvin muodot, jotka ovat vaarassa pyöristyä, selviävät paremmin, jos käytetään iskeviä ruuvinvääntimiä tai mutterinvääntimiä.MB77 sanoi:
Mutta silti välttäisin mieluummin nelikulmaista, jos mahdollista. Torx on kiva, mutta myös hyvin työstetty PH2 toimii kohtuullisesti hyvillä bitesillä ja iskutoiminnolla.
Grabbers PTS-ruuveja käytän vuorilautoihin, nurkkalautoihin ja tuulenohjaimiin. Näin voin irrottaa laudat maalauksen yhteydessä rikkomatta kaikkea täydellisesti. Grabbersin ruuvit ovat aivan liian kalliita käytettäväksi koko rakennukseen. Ei ole suurta eroa siinä, kuinka hyvin laudat pysyvät, kun vertaa Grabberia tavalliseen kuumasinkittyyn 5-tuumanaulaan. Tärkeintä on itse asiassa, että paneelilaudat on uritettu takapuolelta, jotain, mitä on käytännössä lopetettu kokonaan. Taloni, jonka rakensin vuonna 2000, toimitettiin uritetuilla paneelilaudoilla (koko 22x120). Testasin huvikseni kiinnittää pihavajani Grabbers PTS-ruuveilla nähdäkseni, pysyisikö paneeli tiukemmin, mutta kuten sanottu, paneelin uritus on se, joka tekee sen. Pihavajan paneelit taipuivat enemmän kuin talossa. Mitä tulee kärkiin, ne ovat toivottomia, mutta saadakseen huomaamattoman ruuvin kannan, tarvitaan pieni kärki. Torx näyttää mielestäni liian rumalta vuorilautoihin. Kärjistä puheen ollen yritin hankkia Weran Impaktor-kärkiä, joita pitäisi olla saatavilla Robertson-kärkille, koska ne ovat karaistuja ja todennäköisesti kestäisivät jonkin aikaa. Valitettavasti se ei onnistunut, en saanut vastausta Ruotsin edustajalta enkä ole jatkanut asiaa enempää. Luulen, että Weran kärjet ovat nimeltään
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus -kärjet
tai
-868/1 BTZ Square-Plus -kärjet
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus -kärjet
tai
-868/1 BTZ Square-Plus -kärjet
Se pitää paikkansa. Ajattelin lopettaa viestini sanoilla "paitsi Kanadassa". Mutta neliökanta on täysin surkea, lujuusnäkökulmasta.dsub sanoi:
Ajan Makita iskevä ruuvinvääntimellä BTD141, uskoakseni se on sen nimi, ja se ei hitto vie auta.
Että sen pitäisi olla neliskanttikolo pienen pään takia ei myöskään pidä paikkaansa, ruuvilajitelmaani kuuluu paljon torx-ruuveja, joissa on niin pieni pää.
Mutta, MB77, mitä bitsiä käytät, tuleeko mukana pakkauksessa vai jotakin muuta erityistä?
Että sen pitäisi olla neliskanttikolo pienen pään takia ei myöskään pidä paikkaansa, ruuvilajitelmaani kuuluu paljon torx-ruuveja, joissa on niin pieni pää.
Mutta, MB77, mitä bitsiä käytät, tuleeko mukana pakkauksessa vai jotakin muuta erityistä?