evojenza sanoi:
Vähän pelottavaa on, että tuomme sementtituotteita Kiinasta, joissa on asbestia :thumbdown:
Sieltä tulee varmaan vain CE-merkittyä materiaalia..... (ChinesExport)

• Haha
  • Tykkään
4774 ja 1 muu
  • Laddar…
Työskentelin aiemmin tuontiyrityksessä ja ehkä 10-15 % noudatti Ruotsin sääntöjä.
Lamppu, jonka he ottivat näytteeksi, oli kiinalaiset säästäneet rahaa vetämällä vain yhden johdon lamppuun. Toinen oli kiinnitetty runkoon. Valitettavasti on monia yrityksiä, jotka eivät noudata sääntöjä.

M
Nähtävästi vuoden (tai oikeastaan viime vuoden) thread lift -hetki oli minun, kun nostin 10 vuotta vanhan tråden miettimättä sitä sen enempää :D

• Haha
  • Tykkään
Fadai ja 1 muu
  • Laddar…
Joo mutta se oli viime vuonna ☺

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
Mitä käytetään mustan Eternit-ikkunalaudan kiillottamiseen?

Puola?

Jotain, joka ei ole lainkaan hiova ainakaan.

hsd
Vaha

Mitä mieltä olette stenolja:sta?

• Tykkään
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Tämän vuoden langannosto uusintana ;)
Lattiavaha antaa hienon pinnan ikkunalaudoille ja tässä tapauksessa se sitoo pinnan, mikä on hyvä.

• Tykkään
Fadai
  • Laddar…
Kiitos vastauksista!

Staffans2000
J Jimmy Andeblom sanoi:
Kiitos

Kaikki ikkunalaudat on nyt purettu, mutta kaikki kiinnikkeet on edelleen ruuvattuna penkkeihin. Talo rakennettiin samana vuonna, kun tehdas Lommaassa lakkautettiin ja "iso skandaali ja tragedia" paljastettiin.
Monet työntekijät saivat kivikeuhkon tai syövän ja kuolivat sen vuoksi.
Ilmeisesti sain muutamia viimeisistä valmistetuista vuosikerroista.
Miksi ihmeessä otit pois täysin toimivat ikkunalaudat ja mitä laitoit tilalle?

Staffan

• Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Miksi ihmeessä otit pois täysin toimivat ikkunalaudat ja mitä laitoit niiden tilalle?

Staffan
Todennäköisesti siksi, että niissä oli asbestiä.

Staffans2000
A Andy78 sanoi:
Luultavasti siksi, että niissä oli asbestia.
Pelkäsin sitä. Internetin kirous!

Staffan

• Tykkään
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Rickard.
@Staffan2000

Nyt olen ymmärtänyt näkemyksesi asbestista ja vaikka olenkin samaa mieltä kanssasi, että hysteria on monessa tapauksessa kohtuuton, en koskaan haluaisi asbestia sisätiloihin täysin avoimesti.
En tunne oloani täysin mukavaksi ajatellen, että lapseni juoksevat ja ajavat leikkiautoilla asbestin päällä.

Se, että riskit ovat lähes 0, vaikka pahimmassa tapauksessa levy sattuisi menemään rikki onnettomuudessa, on minulle itse asiassa merkityksetöntä.

Kutsua sitä internetin kiroukseksi, kun ei halua asbestia kulutuspinnalle olohuoneessa, on kummallinen tapa nähdä se.

• Tykkään
  • Vau
Stickan56 ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.