3 388 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
MDF kattopaneeli
Olen asentamassa 8mm MDF-kattopaneelia 120*30 huoneeseen.
Asennusohjeen mukaan se tulee joko ruuvata, niitata tai naulata pienellä lankanaulalla.
Onko joku kokeillut 16ga dyckertpistoolia sen sijaan? Tai meneekö pää vain läpi?
Asennusohjeen mukaan se tulee joko ruuvata, niitata tai naulata pienellä lankanaulalla.
Onko joku kokeillut 16ga dyckertpistoolia sen sijaan? Tai meneekö pää vain läpi?
Todennäköisesti liian pieni Skalle Mdf:lle, siksi he kirjoittavat langanaulat. Etkö voisi laittaa jonkinlaista liimaa ja sitten kiinnittää ne?
Olen harkinnut laittaa muutaman nokareen jotain rakennusliimaa, jota minulla on nurkissa pyörimässä. Alustana on jonkinlainen maalattu "taktapet", sitten masoniitti ja sen alla raakaponttilaudoitus. Pienten lankanaulojen naulaaminen kattoon ei kiinnosta lainkaan. Ehkä pitäisi penkoa hieman enemmän kellarissa ja katsoa, onko siellä pidempiä klamereita kuin 10 mm, jotka olen löytänyt klammeripistooliin.
Ajoin 38mm 16Ga:lla ja se toimii erinomaisesti.
Otettiin ensin testikappale ja ammuttiin ylös, vaati melkoisesti voimaa saada se alas sorkkaraudalla.
Pitää vain olla tarkkana, missä sähköjohdot kulkevat, lattiiesiake osui +/- 5 cm, mutta onneksi se ei ollut siellä, mihin tarvitsin laittaa naulan.
Otettiin ensin testikappale ja ammuttiin ylös, vaati melkoisesti voimaa saada se alas sorkkaraudalla.
Pitää vain olla tarkkana, missä sähköjohdot kulkevat, lattiiesiake osui +/- 5 cm, mutta onneksi se ei ollut siellä, mihin tarvitsin laittaa naulan.
Jep, ja älä pidä peukaloa liian lähellä naulan kohtaa. Sain miettimisen aihetta, kun satuin ampumaan suoraan ruuviin, joka piti rimat paikoillaan. Naulasta tuli banaanin muotoinen ja se työntyi ulos aivan naulan kohdan vierestä, suunnilleen siitä, missä minulla yleensä on peukalo, kun painan kattolautoja ylös. Puhtaalla tuurilla ettei mennyt päin prinkkalaa...
Klikkaa tästä vastataksesi