Nissens
F fribygg sanoi:
Torx toimii yleensä yksittäisellä ruuvilla, jos on tarkoitus ottaa pois monta, ehkä 'grispitt' on parempi?
Ei minun kokemuksen mukaan. "Grispitt" aiheuttaa osittain laajentavaa vaikutusta ruuviin, lisäksi se katkeaa helposti, mikä on iso harmi…
 
  • Tykkään
Alti ja 3 muuta
  • Laddar…
N
Iskuruuvitaltta on hyvä, mutta jos sinulla on vanha ruuvi, jonka pää ei ole kovin kestävä, on helppo sattua, että ruuvin pää katkeaa niin ettei siihen jää mitään uraa. Sitten on hauskaa.

Unodin kirjoittaa aikaisemmassa viestissäni, että usein auttaa, jos lyö ruuviin niin se liikkuu hieman. Joskus voi myös auttaa kiristää sitä hieman. Jos saa sen liikkumaan vähän jotenkin, se yleensä auttaa melko paljon.
 
  • Tykkään
Hammare&Spik ja 1 muu
  • Laddar…
Lopulta sain kaaret irrotettua. Voin mainita, että uusien urien hiominen kulmahiomakoneella oli helpoin tapa minun tapauksessani, vaikka se olikin riskialtista.

Kuten näette yhdessä tekemistäni merkinnöistä kuvassa, jää reikiä sen jälkeen, kun saranat on poistettu. En aio laittaa uusia saranoita paikalleen (aion käyttää ikkunoita kasvihuoneen/oranssin rakentamiseen). Kysymykseni on nyt. Miten täytän parhaiten sen aukon, joka jäi vanhasta saranasta? Reikä on noin 3-4mm (on myös syvempiä kohtia ikkunassa). Puukitti? Ikkunakitti? Vai mikä voisi olla paras vaihtoehto teidän mielestänne? Ajatuksena on maalata uudelleen pellavaöljymaalilla.
 
  • Vanha ikkunakehys pöydällä ilman saranoita, ikkunalasi paikallaan; huoneessa taustalla työkaluja ja maalaustarvikkeita.
  • Vanhan ikkunakehyksen merkattu kohta, jossa on poistetun saranan jättämä reikä, ympärillä punainen ympyrä.
hsd
Minä tasoittaisin reunat ja tekisin puupalikan, joka sopii paikalleen, liimaisin sen sinne, hioisin vähän ja maalaisin.
 
  • Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
hsd hsd sanoi:
Ja skulle jämna till kanterna och göra en träbit som passar och limma dit den, slipa lite å måla
Ehdottomasti hyvä vaihtoehto! Koska ehkä 50-60 sellaista koloa on tulossa vastaan ikkunoitteni kanssa, haluan mielelläni jonkin nopean ja kestävän vaihtoehdon. Eikö ole mitään erityistä juuri ikkunoille?
 
C
Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
mitä mieltä olette, olisi paras?
Hieman liian paksu kitattavaksi hyvillä tuloksilla. Olisin liimannut siihen puukappaleen ja höylännyt tasaiseksi.
Halkaise pitkä, ohut ja sopivan leveä lista, joka on muutaman millimetrin paksumpi kuin saranat, ja josta voit sahata palasia.
Oletan, että aiot raapata olemassa olevan maalin pois, joten raaputa myös kolo kunnolla puhtaaksi samalla ennen kuin liimaat.

PS. ensimmäiset ikkunat saattavat tuntua vievän ikuisuuden. Mutta keskity löytämään tehokas liukuhihnamenetelmä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
Kaksikomponenttinen täyteaine, joka ei "asetu" ja on hiottavissa ja maalattavissa, testaisin sellaista. Valitettavasti minulla ei ole tällä hetkellä tuotteita ehdottaa.
 
  • Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sanoi:
Kaksikomponenttikitistä, joka ei "laskeudu" ja on hiottava sekä maalattava päälle, kokeilisin. Valitettavasti minulla ei ole ajankohtaisia ehdotuksia tuotteista.
Tyyppi kuin kemiskt trä.?
 
  • Tykkään
Hep ja 1 muu
  • Laddar…
Liimaa siihen puukappale, joka on pienempi kuin tarvitset. Sitten joko kitillä tasoitat tai sekoitat sahanpurua ja puuliimaa ja täytät sillä. Se ei ole rakenteellista, joten tarkoituksena on vain saada jokin pitämään maali paikoillaan. Helpoin tapa on leikata saranat ja antaa loppujen jäädä paikoilleen.
 
Z z_bumbi sanoi:
Liimaa sinne pieni puukappale, joka on pienempi kuin mitä tarvitset. Sitten voit joko kittaamalla tasoittaa pinnan tai sekoittaa sahanpurua ja puuliimaa täytteeksi. Se ei ole rakenteellista, joten on tärkeää vain saada jokin, joka pitää maalin paikallaan. Helpoin on katkaista saranat ja jättää loput paikalleen.
Z z_bumbi sanoi:
Liimaa sinne pieni puukappale, joka on pienempi kuin mitä tarvitset. Sitten voit joko kittaamalla tasoittaa pinnan tai sekoittaa sahanpurua ja puuliimaa täytteeksi. Se ei ole rakenteellista, joten on tärkeää vain saada jokin, joka pitää maalin paikallaan. Helpoin on katkaista saranat ja jättää loput paikalleen.
Olen kerännyt sahanpurua muista rakennusprojekteista. Mietin vain, onko sahanpuru ja liima yhtä kestävä (ajatellen säätä ja tuulta, kasvihuone joka kastellaan joka päivä) kuin kemiallinen puu?
 
Ulkoliima pitäisi toimia ja erityisesti jos se on myös päällystetty kahdella/kolmella kerroksella pellavaöljymaalia. Olisin huomattavasti tarkkaavaisempi loppu puutavaran suhteen, vaikka sinulla olisi onnea ja sinulla olisi vanhat ikkunat.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.