8 743 lukukertaa ·
40 vastausta
9k lukukertaa
40 vastausta
Mahdoton ruuvi. Apuva!!
Iskuruuvitaltta on hyvä, mutta jos sinulla on vanha ruuvi, jonka pää ei ole kovin kestävä, on helppo sattua, että ruuvin pää katkeaa niin ettei siihen jää mitään uraa. Sitten on hauskaa.
Unodin kirjoittaa aikaisemmassa viestissäni, että usein auttaa, jos lyö ruuviin niin se liikkuu hieman. Joskus voi myös auttaa kiristää sitä hieman. Jos saa sen liikkumaan vähän jotenkin, se yleensä auttaa melko paljon.
Unodin kirjoittaa aikaisemmassa viestissäni, että usein auttaa, jos lyö ruuviin niin se liikkuu hieman. Joskus voi myös auttaa kiristää sitä hieman. Jos saa sen liikkumaan vähän jotenkin, se yleensä auttaa melko paljon.
Lopulta sain kaaret irrotettua. Voin mainita, että uusien urien hiominen kulmahiomakoneella oli helpoin tapa minun tapauksessani, vaikka se olikin riskialtista.
Kuten näette yhdessä tekemistäni merkinnöistä kuvassa, jää reikiä sen jälkeen, kun saranat on poistettu. En aio laittaa uusia saranoita paikalleen (aion käyttää ikkunoita kasvihuoneen/oranssin rakentamiseen). Kysymykseni on nyt. Miten täytän parhaiten sen aukon, joka jäi vanhasta saranasta? Reikä on noin 3-4mm (on myös syvempiä kohtia ikkunassa). Puukitti? Ikkunakitti? Vai mikä voisi olla paras vaihtoehto teidän mielestänne? Ajatuksena on maalata uudelleen pellavaöljymaalilla.
Kuten näette yhdessä tekemistäni merkinnöistä kuvassa, jää reikiä sen jälkeen, kun saranat on poistettu. En aio laittaa uusia saranoita paikalleen (aion käyttää ikkunoita kasvihuoneen/oranssin rakentamiseen). Kysymykseni on nyt. Miten täytän parhaiten sen aukon, joka jäi vanhasta saranasta? Reikä on noin 3-4mm (on myös syvempiä kohtia ikkunassa). Puukitti? Ikkunakitti? Vai mikä voisi olla paras vaihtoehto teidän mielestänne? Ajatuksena on maalata uudelleen pellavaöljymaalilla.
Ehdottomasti hyvä vaihtoehto! Koska ehkä 50-60 sellaista koloa on tulossa vastaan ikkunoitteni kanssa, haluan mielelläni jonkin nopean ja kestävän vaihtoehdon. Eikö ole mitään erityistä juuri ikkunoille?hsd sanoi:
Hieman liian paksu kitattavaksi hyvillä tuloksilla. Olisin liimannut siihen puukappaleen ja höylännyt tasaiseksi.Hammare&Spik sanoi:
Halkaise pitkä, ohut ja sopivan leveä lista, joka on muutaman millimetrin paksumpi kuin saranat, ja josta voit sahata palasia.
Oletan, että aiot raapata olemassa olevan maalin pois, joten raaputa myös kolo kunnolla puhtaaksi samalla ennen kuin liimaat.
PS. ensimmäiset ikkunat saattavat tuntua vievän ikuisuuden. Mutta keskity löytämään tehokas liukuhihnamenetelmä.
Viimeksi muokattu:
Liimaa siihen puukappale, joka on pienempi kuin tarvitset. Sitten joko kitillä tasoitat tai sekoitat sahanpurua ja puuliimaa ja täytät sillä. Se ei ole rakenteellista, joten tarkoituksena on vain saada jokin pitämään maali paikoillaan. Helpoin tapa on leikata saranat ja antaa loppujen jäädä paikoilleen.
Z z_bumbi sanoi:Liimaa sinne pieni puukappale, joka on pienempi kuin mitä tarvitset. Sitten voit joko kittaamalla tasoittaa pinnan tai sekoittaa sahanpurua ja puuliimaa täytteeksi. Se ei ole rakenteellista, joten on tärkeää vain saada jokin, joka pitää maalin paikallaan. Helpoin on katkaista saranat ja jättää loput paikalleen.
Olen kerännyt sahanpurua muista rakennusprojekteista. Mietin vain, onko sahanpuru ja liima yhtä kestävä (ajatellen säätä ja tuulta, kasvihuone joka kastellaan joka päivä) kuin kemiallinen puu?Z z_bumbi sanoi:Liimaa sinne pieni puukappale, joka on pienempi kuin mitä tarvitset. Sitten voit joko kittaamalla tasoittaa pinnan tai sekoittaa sahanpurua ja puuliimaa täytteeksi. Se ei ole rakenteellista, joten on tärkeää vain saada jokin, joka pitää maalin paikallaan. Helpoin on katkaista saranat ja jättää loput paikalleen.
Ulkoliima pitäisi toimia ja erityisesti jos se on myös päällystetty kahdella/kolmella kerroksella pellavaöljymaalia. Olisin huomattavasti tarkkaavaisempi loppu puutavaran suhteen, vaikka sinulla olisi onnea ja sinulla olisi vanhat ikkunat.
Klikkaa tästä vastataksesi


