Olen yrittänyt melkein 1 tunnin näiden kolmen kanssa. On täysin mahdotonta ihmisvoimin/vedintä käyttäen saada irti kaksi ylintä ruuvia. Onko kenelläkään mitään ideaa siitä, mitä voisin tehdä saadakseni ne pirulaiset irti?

• Himmassa oleva saranakohta, jossa on kolme ruuvia. Ylhäällä kaksi vaikeasti irrotettavaa ruuvia, molemmissa maalin ja kulumisen jälkiä.
Oletko koputtanut tai lämmittänyt?

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
Koputettu kyllä. Mutta lämmitetty ei, en ole kokeillut.
palaan 3 minuutin kuluttua kiitos

Voin ikään kuin kiristää niitä vähän. Joten ne eivät ole täysin kiinni. Tuntuu siltä, että vastapäivään kierrettävä kierre on rikki.

Iskuruuvimeisseli bitinpitimellä, sillä on kolme mahdollista lopputulosta kokemukseni mukaan... Löytyy muun muassa Biltema
1. Ruuvin irtoaminen
2. Ruuvin katkeaminen
3. Uron vaurioituminen

Siinä on melko kekseliäs mekanismi, tässä löysin pienen selityksen :)

• Tykkään
hapazard ja 4 muuta
  • Laddar…
Iskuporakone voi olla yksi tapa.
On tärkeää saada hyvä ote urassa, ja siihen tarvitaan ruuvinväännintä, jossa on sekä oikea leveys että oikea paksuus. Muuten siitä tulee vain pannukakku ja pilattu ura. Taide ruuvata oikein uraruuvilla on hieman rappeutunut kaikkien modernien tähtien ja torx:ien myötä.
Haluatko pelastaa saranan? Muuten voit hioa syvemmän uran.

• Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
Ei toimi lämmölläkään. Taltta hypähtää yrittäessäni kiertää. Kierre on rikki. Olen myös yrittänyt täyttää silvertejpillä. Sekään ei toimi.

Olisi ehkä yrittänyt porata ne ulos tai hitsata pultti kiinni ja vetää/ruuvata irti.

• Tykkään
Ubbe55 ja 1 muu
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sanoi:
Iskunvaimensin saattaa olla yksi keino.
On tärkeää saada hyvä ote urasta ja siihen tarvitaan ruuvinväännin, joka on sekä oikean levyinen että oikean paksuinen. Muuten siitä tulee vain pannukakkua ja pilalle mennyt ura. Taide ruuvata oikein uraruuvilla on vähän rapistunut kaikkien nykyaikaisten tähti- ja torx-ruuvien myötä.
Haluatko pelastaa saranan? Muutoin voit hioa syvemmän uran.
Kyseessä on ikkuna, jota yritän restauroida. Sarana ei minua kiinnosta. Mutta olen
huolissani siitä, rikkoutuuko ikkuna, jos hion syvemmän uran?

• Tykkään
MatKal123
  • Laddar…
Ruuvinpoistaja
Kairata
Testaa huomenna

M MrDizzy sanoi:
Olisin luultavasti yrittänyt porata ne ulos tai hitsata ruuvi kiinni ja irrottaa/kääntää sen pois.
Olen samaa mieltä, helpointa on porata ruuvikanta pois ja kaikki on korjattu.

• Tykkään
Ubbe55
  • Laddar…
Haha. Kiitos kuninkaat! Ne toimivat uran hiomiseen
Saanut kramppeja hauislihakseen

• Sarana kiinnitettynä puiseen oviaukkoon, jälkiä hionnasta ja ruuveista.
  • Tykkään
Magnus E K ja 10 muuta
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom sanoi:
Iskuruuvitaltta bittipidikkeellä, sillä on kolme mahdollista lopputulosta kokemukseni mukaan... Löytyy muun muassa Biltema
1. Ruuvin irtoaminen
2. Ruuvin katkeaminen
3. Urien rikkoutuminen

Siinä on aika kekseliäs mekaniikka, tässä löysin pienen selityksen :) [media]
Joo minulla on sellainen. Hiukan hassua, että tuskin on mitään sähkötyökalua, joka tekisi tämän vempeleen tekemän homman. Kaikki tarvitsevat tällaisen arsenaaliinsa!
__
PS. Hyvä idea voidella mekaniikka esimerkiksi litiumrasvalla optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi, tai "moly"-rasvalla eli MoS2-pohjaisella.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
hapazard ja 2 muuta
  • Laddar…
N
Se, mikä on toiminut parhaiten minulle samanlaisten ikkunaruuvien kanssa, on ensin lämmittää hieman, jotta maali pehmenee ja voi raaputtaa sen helposti pois. On tärkeää, että ruuvin ura on täysin puhdas. Raaputa vähän enemmän ja ota sitten hyvä ruuvimeisseli, joka sopii hyvin uraan ja täyttää sen kokonaan. Se yleensä onnistuu, mutta joskus se on niin tiukasti kiinni, että ruuvi kuitenkin antautuu.

• Tykkään
Hammare&Spik
  • Laddar…
Jos ruuvit ovat tiukasti kiinni, ei pidä käyttää ruuvinväännintä kuitenkaan. Parasta on käyttää hyvin sopivaa ruuvimeisseliä ja sitten ottaa voimaa. Usein ruuvi tuhoutuu virheellisistä työkaluista, joten tekee itse itselleen vaikeammaksi. Sitten puhdistetaan kunnolla alusta alkaen, ei sen jälkeen kun on murskannut uran.......

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.