Hienoa, että jaat kanssasi! Olen hieman utelias, miksi tilat ovat niin suuret. Onko sinulla linna tai kartano?
Se, joka ajattelee pientä yksinkertaista kotitekoista kellaria, ei saa lannistua nyt. Se on myös käyttökelpoinen vaihtoehto.

A
N NOP sanoi:
Onko joku sanonut, että leca kestää maapainetta? Minulle kerrottiin, että ainoa mikä kestää on raudoitetut fundablockit tai valettu raudoitettu betoni. Laitoimme tiiliä muotin katolle, saumattiin ja valettiin betoni päälle. Nopea, helppo ja ilman niskakipua. :)
Ei ole ongelmaa rakentaa maakellaria Lecasta, valmistajilta löytyy jopa valmiita oppaita netissä.

Puolipyöreä holvikaari ei varmaan ole ongelma, mutta pystysuora seinä on ehkä toinen juttu? Muistan, että Leca-valmistajien rakennusohjeet ovat juuri pyöreitä holvikaaria?

• Tykkään
Huddingebo
  • Laddar…
A
N NOP sanoi:
Puolipyöreä holvikaari ei varmaan ole ongelma, mutta pystysuora seinä on ehkä toinen juttu? Muistelen, että Lecaa valmistavien yritysten rakennusohjeet olisivat juuri pyöreille holvikaarille?
Se pitää kyllä paikkansa, mutta oikein raudoitettuna bistål:lla, niin kai voi rakentaa kellarin seinät Lecalla? Tiedostan kuitenkin, että se on hieman monimutkaisempaa kuin nopea vastaukseni, mutta jos seinät ja holvikaari tukevat toisiaan oikein, niin eikö se voisi olla ongelmatonta?

Härryda2015 Härryda2015 sanoi:
Varför har du delat upp bygget i två trådar här på BH?

[linkki]
Det är väl inget konstigt att starta en egen tråd istället för att kapa någon annans?

• Tykkään
Poontus
  • Laddar…
Humlo
W-O-W!
Miten maanalaisten rakennuslupien kanssa toimitaan? Onko se sama kuin maanpäällisten rakennuslupien kanssa?
Onko sinulla kontakteja kaikkiin niihin, jotka auttavat sinua, vai oletko joutunut ulkoistamaan avun?
En osaa edes arvioida, mitä sellainen maksaisi tehdä. :)

A
B BSOD sanoi:
Hienoa!

Mielenkiintoinen ratkaisu hiekkalattiasta. Yleensä koko laatta valetaan betonista. Olen nähnyt tämän ratkaisun usein ulkomailla, mutta hyvin harvoin Ruotsissa. Kuinka paljon vahvistit seinien alla?

Mikä tiililattia olet valinnut? Otan mielelläni vastaan vinkkejä toimittajasta :)
Hei!
En ole vielä ostanut lattian tiilet, on firmoja, jotka tarjoavat hienoja antiikkisia lattioita, mutta niiden hinta on 1000-1500 kr m2.

Vahvistin ystävällisellä matolla sekä raudoituksella ja 100mm betonilla siihen.

• Tykkään
svengunnar
  • Laddar…
M malg01 sanoi:
Eihän siinä ole mitään ihmeellistä aloittaa omaa ketjua sen sijaan, että kaapat toiselta?
Näen sen nyt, kuvat oli lisätty toisen käyttäjän luomaan ketjuun.
Anteeksi!
Hauskaa oma ketju tälle projektille!

Onko TS unohtanut litiuminsa taas?

• Tykkään
Hep ja 1 muu
  • Laddar…
Yksi hulluimmista asioista, jotka olen nähnyt. Rakastan sitä!

• Haha
Hammarfall
  • Laddar…
Aion näyttää tämän ketjun aina, kun vaimoni mielestä minä saan jonkun hullun idean.

• Tykkään
Papphammar666 ja 10 muuta
  • Laddar…
Täysin fantastista.

Sinulla TÄYTYY olla myös piilotettu ovi talosta.

Antaa lisäksi vielä paremman Fritzl-tunnelman.

/ Terveisin, Fredrik

• Tykkään
Anna_H
  • Laddar…
A
T Troberg sanoi:
Pitäisi toimia myös suojahuoneena...
Joo

T Tornhill 2 sanoi:
Täysin upeaa.

Sinun TÄYTYY myös olla huomaamaton ovi talosta.

Se parantaa entisestään Fritzl-tunnelmaa.

/ Terveisin, Fredrik
Tai ainakin huomaamaton ovi man caven ja viinikellarin välillä! Se klassinen kirjailijahylly, josta vedetään kirjaa, olisi ollut äärimmäisen hieno!! :D:D:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.