101 574 lukukertaa ·
74 vastausta
102k lukukertaa
74 vastausta
Maakelari/viinikellari
Kun otetaan huomioon, että samat kuvat julkaistiin yli vuosi sitten, niin tilassa on luultavasti toimintaa....
Vähän!Anna_H sanoi:
Pian tulevat trinett ja kerrossängyt paikoilleen.
Muuten on se ilmiömäisen hyvin ajateltu. Käyttömahdollisuudet ovat loputtomat. Täytyy vain toivoa, ettei siitä ajan myötä tule varasto.
Eikö ole vaaraa, että kaivonpuolikkaat romahtavat?
Kaikkitietävä
· Västra Götalands
· 849 viestiä
Tulee helposti vuoden ketju täällä BH! 

Tai ensi vuoden?
Onko tapahtunut jotain näiden kuvien jälkeen? https://www.byggahus.se/forum/threads/fristaende-vin-kaellare-under-mark.241352/page-3#post-2909452
Onko tapahtunut jotain näiden kuvien jälkeen? https://www.byggahus.se/forum/threads/fristaende-vin-kaellare-under-mark.241352/page-3#post-2909452
Se on oikein, se on putki drenointiin.C camaro1969 sanoi:
Onneksi siellä on vain hiekkaa, joten todennäköisesti sitä ei käytetä
A Andreas34 sanoi:Hei
Ajattelin vain näyttää, miten tein viinikellarini, jos jollakulla on parannusehdotuksia tai ideoita, niin kommentoikaa
Kyllä.
Olen päätynyt siihen, ettei käytä platonmattoa katossa.
Se on liian tiivis. haluat saavuttaa 70%
kosteus, joka voi liikku vuorotellen lattian/seinän läpi. On vain 100 mm kivivilla maaperäeristys sekä maan kangas
sekä isodrän-levy seinässä ja maan kangas.
Se tulee olemaan lämmitetty (Man Cave) ja uima-allastalolle ylös, uima-allas sen vieressä, sekä 2 viinikellaria, joihin päästään kellarista.
Katolle otin betoniputkia kaivoihin, jotka puolitin, 100 mm maaperäeristys sekä kangas.
Ja sisällä tulee tiili hiekkalattialle sekä tiilikatto ja rappaus seinille, saavuttaakseni mahdollisimman vakaan ilmaston.
Minulla on 35m maanputki 4 m maaperässä tuloilmaa varten tuuletukseen. jotta ilma viilenee kesällä ja lämpenee talvella. on 3 sisäänkäyntiä venttiiliin, 1 tunnelissa viinikellariin (etujen jäähdytys) koska viereinen huone on lämmitetty. ja yksi kummassakin kellarissa, sekä ulos-ilma katoissa.
Olen myös johtanut viilennetty ulos-ilman maakellariini.
Minulla on hyvä linkki, mitä pitää ajatella, kun rakennat maakellaria.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Lähetän mukaan kuvia rakennuksestani.
Kirjoita mielellään kommentteja ja ideoita.[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [media][kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Terveisin Andreas
H Hank_Ö sanoi:
Viimeksi muokattu:
A Andreas34 sanoi:Hei
Ajattelin vain näyttää, kuinka olen tehnyt viinikellarini, jos jollain on parannusehdotuksia tai ideoita, kommentoikaa
mielellään.
Olen todennut, että ei kannata käyttää platonmattoa katossa.
Se tekee liian tiiviiksi. Haluat saavuttaa 70%
kosteuden, joka voi kulkea lattian/seinän läpi. On vain 100 mm kivivillan maaeristys sekä maatekstiili
sekä isodränlevy seinässä sekä maatekstiili.
Siitä tulee lämmitetty (Man Cave) ja uima-allastalo päälle, allas sen vieressä, sekä 2 viinikellaria, joihin pääsee kellarista.
Katossa käytin betoniputkia kaivoihin joista leikkasin puoliksi, 100 mm maaeristystä sekä tekstiiliä.
Ja sisälle tulee tiiltä hiekkalattialle sekä tiilinen katto ja rappaus seinille, jotta saadaan mahdollisimman vakaa ilmasto.
On 35 m maaputkea 4 m maan alla sisääntulon ilmastointiin. jotta ilma jäähtyy kesällä sekä lämpenee talvella. on 3 sisääntuloa ilmastoinnissa, 1 tunnelissa viinikellariin (esijäähdytys) sillä viereinen huone on lämmitetty. ja yksi kummassakin kellarissa, sekä poistoilma katoissa.
Olen myös ohjannut jäähdytetyn poistoilman maakellariini.
Minulla on hyvä linkki siihen, mitä pitää ajatella rakentaessa maakellaria.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Lähetän mukaan kuvia rakennusprojektistani.
Kirjoittakaa mielellään kommentteja ja ideoita.[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Terveisin Andreas