Niin ihmeellinen projekti!! Ja niin hienosti toteutettu. :love:

Todella, todella siistiä.
Mikä unelmaprojekti. Toivottavasti jatkat kuvien postaamista ja kerrot, miten se edistyy.

harry73
En haluaisi olla sellainen, mutta jos jo muurataan sisäpuoli, miksei muurata kaikkea?

• Tykkään
  • Vau
HenrikV01 ja 11 muuta
  • Laddar…
A
harry73 harry73 sanoi:
Nyt en halua olla sellainen, mutta jos aiot kuitenkin muurata sisäpuolen, miksi et muuraisi kaikkea?
[media]
Mmm. En ole vielä päättänyt, joko valkoinen rappaus, tai kivi-imitaatio (joka näyttää siltä kuin se olisi rakennettu suurilla kivillä), tai jatkaa tiilellä...

Mikä energia sinulla on
Olen itse ajatellut haudata cointainer
Ja eristää sen!
Mutta tämä oli vaikuttavaa!
Hienoa, että on ihmisiä, jotka osaavat rakentaa!
Jotkut tarvitsevat googlaa heti, kun heidän on laitettava jokin lista kiinni

• Tykkään
Papphammar666 ja 2 muuta
  • Laddar…
Siistiä!

Pitäisi toimia myös suojahuoneena...

• Tykkään
Poontus ja 1 muu
  • Laddar…
Vaikuttavaa!! Voiko aavistaa prepperin :-)

• Tykkään
Ola Kvalsvik ja 3 muuta
  • Laddar…
Erittäin hienoa. Minulla on pienempi kellari. Sain vanhoja muurikiviä vanhoista torpista. Olen tehnyt hyllyjä kellariin juuri.

Kuvat näyttävät puolivalmiin kellarin, mutta näette idean.

• Tykkään
SusoDus ja 7 muuta
  • Laddar…
A Andreas34 sanoi:
Hei
Ajattelin vain näyttää, kuinka olen tehnyt viinikellarini, jos jollakin on mielipiteitä parannuksista tai ideoita, kommentoi
mielellään.
Olen tullut siihen tulokseen, että ei kannata käyttää Platonmatta katossa.
Sillä se sulkee liian tiiviisti. Haluat saavuttaa 70 %:n
ilmankosteuden, joka voi kulkea lattian/seinän läpi. Minulla on vain 100 mm kivivilla maaperäeristystä sekä suodatinkangas
sekä IsoDrän-levy seinällä ja suodatinkangas.

Siitä tulee lämmitetty (miehinen luola) ja uima-allastalo päälle, uima-allas sen viereen, sekä 2 viinikellaria, joihin on sisäänkäynti kellarista.
Kattoon otin betoniputkia kaivoihin, jotka jaoin puoliksi, 100 mm maaperäeristystä ja kangas.
Ja sisällä on tiili hiekka lattialla sekä tiilattu katto ja rappaus seinillä, jotta saadaan mahdollisimman vakaa ilmasto.
On 35 m maaputkea 4 m maassa ilmanottoaukkoon. Jotta ilma viilenee kesällä ja lämpenee talvella. On 3 sisääntuloa vent, 1 tunnelissa viinikellariin (esi-jäähdytys), kun viereinen huone on lämmitetty. ja yksi kummassakin kellarissa sekä ulos-ilma katossa.
Olen myös johtanut viilennetyn jäännöksen ilman kellariini.
On hyvä linkki siitä, mitä pitää ottaa huomioon maanalaisen kellarin rakentamisessa.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Lähetän muutamia kuvia rakennustyöstäni.
Kirjoita mielellään kommentteja ja ideoita.[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [media] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Terveisin Andreas
Ihanaa nähdä luovia ihmisiä vauhdissa, ilman esteitä. Onnea myös viiniostoksille.

B
Tyylikästä!

Jännittävä ratkaisu hiekkalattialla. Muutenhan koko laatassa on yleensä betoni. Olen usein nähnyt tämän ratkaisun ulkomailla, mutta hyvin harvoin Ruotsissa. Kuinka paljon raudoitit seinien alle?

Minkälaisen tiililattian olet valinnut? Otan mielelläni vastaan vinkkejä toimittajasta :)

• Tykkään
pappel
  • Laddar…
Vau, vaikuttavaa!

Täysin hemmetin hullu rakennus!! :crysmile::crysmile::crysmile:

Mutta niin siistiä.... (y)(y):cool:
En näe, että olisi mitään sisäänkäyntiä man cavesta kellariin, onko se jotain, mitä avaat myöhemmin?
Onko man caven katossa oleva pyöreä reikä tarkoitus laittaa jonkinlainen kierreportaat allastalosta alas vai?

Sun pitää työskennellä nyt, tätä haluamme ehdottomasti nähdä lisää kuvia!! :D

Onko kukaan sanonut, että leca kestää maanpaineen? Sain tietää, että ainoat vaihtoehdot ovat raudoitetut fundablock tai valettu raudoitettu betoni.
Laitoimme tiiliä kattomuottiin, saumattiin ja valutettiin betonia päälle. Nopeaa, helppoa ja ilman niskasärkyä. :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.