Joo se on jotain muovia ja sementtiä jota sekoitetaan, on 2komp jota käytetään myös vedeneristykseen

Huomasin muuten, että Casos boardfix vaatii vain yhden kilon neliömetriä kohden, jolloin hinnaksi tulee 33 kr/m². Aika hyvä.

K Kojfabriken sanoi:
Jasså!!? Voidaan siis myös liimata levyt. Kuulostaa järkevältä, koska se luo kokonaisrakenteen kaikkien tarvittavien kerrosten kanssa. En ymmärrä, mitä 7+8 tarkoittaa!? Onko se jokin toinen kemikaali, jota levitetään ensin?
nino nino sanoi:
Joo, se on jonkinlaista muovia ja sementtiä, joita sekoitetaan, on 2-komponenttia, jota käytetään myös vedeneristykseen
Kiinnostavaa, satutko tietämään, mikä sen nimi on? Olen etsinyt ympäriinsä löytämättä mitään. Onko se eräänlainen pohjuste, joka tekee levynliimauksen mahdolliseksi?

Mene osoitteeseen ardex.se ja etsi, niin löydät luultavasti kaiken tarvitsemasi tiedon, siellä on kaikenlaisia tietolehtiä.

Hei taas, olen pohtinut ja etsinyt lisää. Olen myös lukenut vähän ardex 7+8/8+9:stä. Mahdollisesti voisin käyttää niitä, mutta minulla on toinen ratkaisu mielessä ensin, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Olisiko mahdollista kiinnittää öljykarkaistu levy, 3 mm, runsaalla määrällä pieniä ruuveja (läpi levyjen ja glesiin). Näin saadaan kiinteä pohja, johon voidaan ruuviliimata lattia-kipsilevyä.

Kaksoiskipsin liimaamiseen käytän cascon levyliimaa. (Casco boardfix). 330 kr 10 kg. Halpaa (suhteessa ardexiin) ja tehty tarkoitusta varten :).

Vaihtoehto (ardex 7+8 ja s48 lisäksi) on laittaa kerros lattialastulevyä ja kerros lattia-kipsilevyä, mutta siitä tulee hyvin lämpötehoton, mikä vaatii suuremman lämpötilaeron, ja haluan minimoida sen, koska minulla on ilma-vesipumppu. Myös korkeutta tulee enemmän, mikä tarkoittaa, että minun on nostettava kolme ovikarmia. (joka minun on todennäköisesti joka tapauksessa tehtävä).

vaihtoehto 1, Levy(3mm)+kipsi(12,5)+kipsi+(12,5) = U-arvo 8,6
vaihtoehto 2, Lastulevy(22)+kipsi(12,5) = U-arvo 5,8

= Suuri ero tarvittavassa lämpötilaerossa. Saadaksesi pumpun täyden kapasiteetin (kun on kylmä ulkona) (6kw) (laskettu koko talon 65 m2 mukaan) tarvitaan vaihtoehdossa 1 11 asteen lämpötilaero levyjen ja lattiapinnan välillä. Lisätään satunnainen arvaus 3 astetta hävikistä levyjen, letkun, levyn, keraamisen materiaalin jne. välillä. (huom. vähemmän tärkeä, koska se on sama molemmille vaihtoehdoille) ja saadaan tällöin 14 asteen lämpötilaero. Jos halutaan saavuttaa 28 astetta pinnassa, siitä tulee veden lämpötila 42 astetta. Kaikki muuten samoin vaihtoehdossa 2, letkussa on 47 astetta, mikä ei ole täysin merkityksetön ero, kun ulkona on 15 astetta pakkasta.

Voin ilmoittaa, että olen nyt ostanut rakennusmateriaaleja ja alkanut ruuvaamaan seuraavaa ratkaisua;

Golvspån 22mm, glespanel 28mm, hård board 3 mm, cascos skivlim, golvgips 12,5.

Tällä tavalla saan vain yhden kerroksen kipsiä ja masonitilevyn (+liima) levyjen päälle. Tiedän, että tuplakipsi voi olla hyvä, mutta haluan todella laskea lämpötilaeron ja tällä ratkaisulla saan u-arvon ylöspäin 14 :) (ilman laskemista mukaan kaakeli, fix ja skivlim).

Ajatuksena on ruuvata masonitilevy kiinni glespaneliin yhdessä peltilaattojen kanssa. Olen ostanut ryhmän pieniä puuruuveja, mutta pelkään, että päät puristuvat suoraan masonitin läpi, joten minun pitää ostaa asennusruuveja, joissa on iso litteä pää sen sijaan.

Jos olisin aloittanut alusta, olisin todennäköisesti käyttänyt tasoitemassaa. Korkeampaa u-arvoa tuskin saa, mutta nyt minulla oli jo laattoja, jotka ostin viime vuonna, ja glespanelin olin myös jo ostanut.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.