4 708 lukukertaa ·
34 vastausta
5k lukukertaa
34 vastausta
Liimata kaksinkertainen kipsilevy (Lattia)
Sivu 1 / 3
Hei,
Tietääkö kukaan mitä liimaa voisi käyttää? Tiedän, että on olemassa erityisliimaa, mutta se maksaa multum. Jotkut näyttävät olevan sitä mieltä, että tavallinen kakelfix pitäisi toimia. Itse pohdin, voisiko tavallinen tapetlim (vävlim-versio) myös toimia. Molempia näitä käytetään muiden materiaalien kiinnittämiseen suoraan kipsilevyihin, joten niiden pitäisi sitten pystyä kiinnittämään myös kipsiä kipsiin. Vai????
Kiitos etukäteen!!!
Tietääkö kukaan mitä liimaa voisi käyttää? Tiedän, että on olemassa erityisliimaa, mutta se maksaa multum. Jotkut näyttävät olevan sitä mieltä, että tavallinen kakelfix pitäisi toimia. Itse pohdin, voisiko tavallinen tapetlim (vävlim-versio) myös toimia. Molempia näitä käytetään muiden materiaalien kiinnittämiseen suoraan kipsilevyihin, joten niiden pitäisi sitten pystyä kiinnittämään myös kipsiä kipsiin. Vai????
Kiitos etukäteen!!!
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Rakenne liima patruunalla jos se on yksittäinen tai s48 niin kallis se ei ole
Stefan N sanoi:
Se on itse asiassa melko kallista. Kustannus on noin 110 kr per neliömetri 6 mm hammastetulla lastalla, mutta ehkä voi käyttää huomattavasti ohuempaa kerrosta. Kolmasosalla se tuntuu täysin kohtuulliselta. Onnistuuko se??? 6 mm hammastetulla lastalla liima maksaa enemmän kuin molemmat kerrokset lattia kipsistä.Andreas_kalmar sanoi:
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Kuinka suuri pinta-ala se on?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Onhan olemassa halvempia merkkejä kuin ardex.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Mielenkiintoinen,Andreas_kalmar sanoi:
Olin itse asiassa unohtanut tuon ketjun. Joten silloin vaikuttaa siltä, että on täysin OK käyttää tavallista kaakeliliimaa niin kauan kuin primataan ensin, ja primata teen mielelläni.
Pidän Fasting 65:n sanoista "Joskus sitä miettii, onko S48 puhtaasti kolumbialaista heroiinia - se on niin kallista."
Ei ihme, että me kotirakentajat epäonnistumme aina budjetin pitämisessä, kun liima voi maksaa enemmän kuin liimattava materiaali. :/
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Riippuen siitä, kuinka tärkeää on vahvistaa pohjaa
Täytyy kuitenkin vaatia jatkamaan kysymyksen tutkimista tapet/vävtapettiliimasta. Jos levyt ovat kartonkipäällysteisiä, niiden pitäisi kai kiinnittyä erinomaisesti. Älkää huolehtiko, en aio itse kokeilla, mutta olisi mielenkiintoista tietää, miksi se ei voisi toimia.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Olen samaa mieltä (vaikka en ole itse kokeillut).K Kojfabriken sanoi:
Mutta ei yksinkertainen tapettiliima, joka on vain tärkkelystä ja liukenee helposti, jos se kostuu.
Mutta kudeliima/kosteantilan liima? Ehkä tämä:
https://www.beijerbygg.se/store/privat/färg/kemisk-tekniska-varor/lim/våtrumslim-nordsjö
Olen liimannut kipsilevyjä vinyyliasetaattisuspensiolla, ts. tavallisella valkoisella liimalla/puuliimalla. Se on muuten kemiallinen perusta "primerille", joka pitää levittää kipsilevyille ennen laatoitusta tai telattavien vedeneristeiden levitystä.