3 039 lukukertaa ·
31 vastausta
3k lukukertaa
31 vastausta
Leikata Lecapalkki
Muurattu seinä menee kerroksen ylös ja sen päällä on puupalkki, jonka päällä ullakon lattia lepäsi.mexitegel sanoi:
Ei ole mitään ihmeellistä katkaista muuripalkkia, mutta se on raudoitettu, joten helpointa on käyttää kunnon betonisahaa. Muuten joudut viilaamaan eri leikkuulaikoilla kulmahiomakoneella.
Mutta ystävällisesti: Oletko perehtynyt seinän kantavuuteen ja rakenteeseen? Minkä päällä alin muurauskerros lepää? Varmista vain, ettet heikennä seinää. Normaalitapauksessa tukirakenteet asetetaan myös ennen kantavan seinän purkamista.
Seinä lepää noin 70 cm korkean kivialustan päällä, joka on maan päällä tai hieman maan alla.
Ilman että vastaan varsinaiseen kysymykseesi; Kun olin samanlaisessa tilanteessa (ja olen liian pihi neuvottelemaan rakennesuunnittelijan kanssa tai kenen tahansa, joka laskee tällaista), ajoin paikalliselle romuttamolle. Heillä oli hieman junakiskoja, ja ei maksanut paljonkaan saada heitä leikkaamaan 2 metriä minulle.
Tukeuduin kaiken, poistin kaksi tiiliriviä ja varmistin "rautapalkin" parhaalla mahdollisella tavalla ennen kuin verkotin sen ja tasoitin. Uskon, että se palkki kestää talon eliniän ja kymmenkertainen lujuus lecabalkiin verrattuna. Uskon niin.
Sitten tulee muut asiat kuten taipuminen tulipalossa ja niin edelleen, joten jos haluaa tehdä oikein, tietenkin jonkun pitää laskea se.
Tukeuduin kaiken, poistin kaksi tiiliriviä ja varmistin "rautapalkin" parhaalla mahdollisella tavalla ennen kuin verkotin sen ja tasoitin. Uskon, että se palkki kestää talon eliniän ja kymmenkertainen lujuus lecabalkiin verrattuna. Uskon niin.
Sitten tulee muut asiat kuten taipuminen tulipalossa ja niin edelleen, joten jos haluaa tehdä oikein, tietenkin jonkun pitää laskea se.
Minulla on hyvä yhteys eläkkeellä olevaan suunnittelijaan, joka todennäköisesti saa viimeisen sanan kysymyksessä.Maveric77 sanoi:
Vastaamatta varsinaiseen kysymykseesi; Kun olin vastaavassa tilanteessa (ja olen liian pihi konsultoimaan suunnittelijaa tai kuka nyt laskeekaan sellaisia), menin paikalliselle romuttamolle. Heillä oli jonkin verran rautatien kiskoja, ja ei maksanut paljon saada heidät leikkaamaan 2 metriä minulle.
Tuen kaiken, poistin kaksi kerrosta tiiltä ja varmistin "rautapalkin" parhaalla mahdollisella tavalla ennen kuin verkotin sen ja rappasin. Luulen, että se palkki kestää taloa kauemmin ja kymmenkertaisella kestävyydellä verrattuna lecaan. Uskon näin.
Sitten tulee mukaan muita tekijöitä, kuten taipuminen palon sattuessa ja niin edelleen, joten jos haluaa tehdä asiat oikein, jonkun tulisi laskea se toki.
Tee sama mutta rautapalkilla sen sijaan, H, I, U tai jopa 2 L voivat toimia hyvin.maxmsm sanoi:
Leca toimii kyllä, mutta se vaikuttaa erittäin hankalalta. Erityisesti jos sinulla ei ole oikeaa pituutta.
Mikä on oikea pituus, siihen voi varmaankin vain suunnittelija vastata, aukko seinän alla tulee olemaan enintään 150 cm, joten ajatuksissani minulla pitäisi olla vähintään 50 cm palkkia kummallakin puolella aukkoa.AXS sanoi:
Kivillä tarkoitatko luonnonkiveä etkä tiiliä, ettekä kaiva tämän tason alle? Tulee kuitenkin hieman hermostuneeksi siitä, että seinä on avattu näin paljon, kun yläpuolella on päätyseinä. Keskustele rakennesuunnittelijasi kanssa, mutta olen samaa mieltä, että teräspalkki saattaa olla sopivampi ja helpompi.maxmsm sanoi:
Kyllä, seinän alla on rivi erikokoisia luonnonkiviä, se on aivan tavallinen sisäseinä (ei pääty), joka taloa rakennettaessa oli silloisten asunnon välinen seinä, joten muurattu seinä on yksinkertainen ja noin 2,5m korkea.mexitegel sanoi:
Kävin erään paikallisen rakennuskauppiaan luona, jolta ostan osan tarvikkeista, koska heillä on hyvä asiantuntemus, ja keskustelin tästä vähän. Sain sitten sähköpostin, missä he olivat kysyneet toimittajaltaan, joka on myös lecavälipalkkien valmistaja, mutta he eivät halunneet tehdä rakennesuunnittelua tällaiselle palkille...
Nyt tiedän, mitä valmistajaa pitäisi boikotoida loppuremontin ajan...
Nyt tiedän, mitä valmistajaa pitäisi boikotoida loppuremontin ajan...
Mielestäni tämä palkki tuntuu todella paljon turhalta veden kantamiselta joen yli. Se on vanha talo ja vaikea seinä laskea. Et tule saamaan järkeviä arvoja, koska lähtöarvoja on mahdotonta laskea.
Järkevintä on korvata muurattu seinä sopivalla palkilla, joka mahtuu. Varmista, että se kiinnitetään hyvin ja sitten vahvista ympäriltä.
Järkevintä on korvata muurattu seinä sopivalla palkilla, joka mahtuu. Varmista, että se kiinnitetään hyvin ja sitten vahvista ympäriltä.
Tarkoitatko, että seinä pitäisi purkaa?AXS sanoi:
Tuntuu siltä kuin menisi puron yli veden yläpuolella tämän palkin kanssa. Se on vanha talo ja vaikea seinä laskea. Et saa järkeviä arvoja, koska lähtöarvoja on mahdotonta laskea.
Järkevää olisi korvata muurattu seinä kohtuullisella palkilla, joka mahtuu. Varmista, että se kiinnittyy hyvin ja vahvista ympäriltä.
Mikään ei ole poissa, aion kulkea kellaritilojen välillä seinän alla enkä halua tiiliseinää päähäni.....AXS sanoi:
Suunnitelma on nyt poistaa 3 kerrosta seinän pohjasta ja korvata se lecabalkilla, joka on 2,4 m aukon yläpuolella noin 1,5 m tukemassa työtä varten, joten ajattelin ottaa pois kiven noin 80 cm päästä päästä ja toisen noin 160 cm päästä päästä 4. kerroksessa ja laittaa sinne palkit, jotka tukevat seinää, ennen kuin poistetaan 3 kerrosta alta.
Liitän kuvan testistä irrottaa kivi.

Karrock
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 063 viestiä
Karrock
Remontoija
- Västra Götaland
- 1 063 viestiä
Hyppään alkuperäiseen kysymykseen. Vaikuttaa epäilyttävältä leikata lecabalk. Ensimmäinen osuma googlessa on jännitetty, ja silloin sitä ei pitäisi leikata, jos sen toiminta halutaan säilyttää. Tukipituuden tulee olla 250 mm per sivu, ja silloin voi olettaa, että raudoituskiinnitys on jossain tuolla pituudella molemmista päistä. Leikkaa 0 mm päästä - ok! leikkaa 250 mm päästä - ei ok. Jossain siinä välissä on raja 
https://nystromscement.se/produkter/lecablock/lecabalkar/lecabalkar/
https://nystromscement.se/produkter/lecablock/lecabalkar/lecabalkar/
Uskon, että Lecabalk on tässä tapauksessa "Kalle anka", käytä H-palkkia tai vastaavaa. (rauta) Sinun täytyy myös varmistaa, että seinät, joilla H-palkki lepää, pystyvät kantamaan kuorman.
Lecabalk on toki hyvä, mutta se kestää tehtaaltaan 3 MPa, eikä sitä pitäisi sahata saadakseen nämä MPa.
Uskokaa minua, tulet itkemään monta kyyneltä, jos kotisi alkaa "liikkua", joten parempi olla turvassa kuin katua.
Ystävällisin terveisin jawen
Lecabalk on toki hyvä, mutta se kestää tehtaaltaan 3 MPa, eikä sitä pitäisi sahata saadakseen nämä MPa.
Uskokaa minua, tulet itkemään monta kyyneltä, jos kotisi alkaa "liikkua", joten parempi olla turvassa kuin katua.
Ystävällisin terveisin jawen