Nyt on aika tilata materiaalia julkisivuun. Olemme ajatelleet pystypaneelia lehtikuusesta (Z-paneeli). Olemme suunnitelleet asentavamme paneelin itse. Suunnitelmamme oli kiinnittää se naulapyssyllä, mutta tuttavapiirimme asiantuntijat sanovat, ettei se ole mahdollista:

-Pitääkö esiporata? Jotkut vaikuttavat ajattelevan, että ilman esiporausta paneeli halkeaa? Esiporaaminen on tietysti hankalaa, jos käyttää naulapyssyä - helppo ohittaa reikä! Vaihtoehtona on lyödä naulat käsin, mikä tarkoittaa paljon lisätyötä, tai ruuvata paneeli, mikä ei myöskään ole niin helppoa...

-Käykö tavallinen galvanoitu naula vai pitääkö käyttää ruostumatonta? Setripuun kohdalla suositellaan ruostumatonta välttääkseen värjäytymisiä, ja lehtikuusi on samanlaisia ominaisuuksia.
 
Vinkkejä mistä ostaa ruostumattomia nauloja naulapyssyyn Tukholman seudulla?
 
Käsikäyttöinen sitten, onko sitä rakennusliikkeissä?
 
Ruostumaton terassiruuvi?

/Kent
 
5000 kpl 40mm ruostumattomia t-dykkereita naulapyssyyn maksoi yli 1000:- kun ostin.
 
Kysyin muutama päivä sitten lautatarhaltani. Gunnebofastening 75x2,8, muovinauhattu, 21 astetta, ruostumaton hampaiskierteinen naula 1500 kpl maksoi 1700 (+alv?)

http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/447E18E140F5ADCBC1256FB900564D43/$file/Bandad_spik.pdf
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.