4 294 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
lattialämmitys olemassa olevaan lattiaan
Hei,
Onko joku asentanut vesikiertoista lattialämmitystä, 16 mm letku, olemassa olevalle lattialle? Olin ajatellut laittaa harvalaudoituksen päälle ja mielessäni ajattelin, että helpoin ja halvin tapa olisi viipaleuttaa lastulevy 20 cm leveiksi paloiksi ja tehdä jonkinlainen harvalaudoitus. Se oli ennen kuin huomasin, että lastulevyä on nyt saatavilla vain 12 mm levyissä?!?! Miten se on mahdollista?... jos ei halua lattialastulevyä, mutta siinä ei ole järkeä, kun tarkoituksena on sahata pontti pois (ensiksi maksamalla siitä vielä extraa).
Vinkkejä?
Onko joku asentanut vesikiertoista lattialämmitystä, 16 mm letku, olemassa olevalle lattialle? Olin ajatellut laittaa harvalaudoituksen päälle ja mielessäni ajattelin, että helpoin ja halvin tapa olisi viipaleuttaa lastulevy 20 cm leveiksi paloiksi ja tehdä jonkinlainen harvalaudoitus. Se oli ennen kuin huomasin, että lastulevyä on nyt saatavilla vain 12 mm levyissä?!?! Miten se on mahdollista?... jos ei halua lattialastulevyä, mutta siinä ei ole järkeä, kun tarkoituksena on sahata pontti pois (ensiksi maksamalla siitä vielä extraa).
Vinkkejä?
Minulla oli 17mm letku, mutta käytin tavallista ulkopaneelia 22x120mm sen sijaan, että olisin käyttänyt suikaloitua lastulevyä, muistaakseni se maksoi noin 9kr/m. Laitoin tämän koko taloon (190m²) olemassa olevan alustan päälle. Kun lautojen väli on 3cm, letkun cc on 30cm. Tiedän, että monet muut ovat tehneet samalla tavalla.
Voit laittaa uritettua lastulevyä kelluvasti nykyisen aluslattiasi päälle. Hieman halvempi ja kätevämpi vaihtoehto on sen sijaan laittaa uritettua solumuovia nykyisen lattian päälle, mutta silloin menettää vielä 8 mm (yhteensä siis 30 mm) huonekorkeudesta. Olen käyttänyt molempia järjestelmiä ja ne toimivat erinomaisesti molemmat.
Klikkaa tästä vastataksesi