19 311 lukukertaa ·
34 vastausta
19k lukukertaa
34 vastausta
Lattia asfaltilla - eristys
En tiedä, tarvitseeko LECA. Halvempaa rakentamista varten laittaisin oikean erottimen (tai mikä se nyt onkaan) betonin ja puun väliin. Ennen käytettiin paksua asfalttihuopaa. Ja peltiä valumisen takia.
Toivottavasti päivität meitä valokuvilla
Pidän peukkuja.
Toivottavasti päivität meitä valokuvilla
Pidän peukkuja.
Nyt olemme edenneet niin pitkälle, että aloitamme eristyksen pian. Säännöt ovat 90 mm ja jos pitää olla ilmarako noin 20-25 mm, niin ei voi mennä suuremmalla kuin 70 mm.
Riittääkö 70 mm vai mitä mieltä olette?
Ulkopuolelta sisälle:
1. Fjällpanel
2. Muovi
3. Ilmarako 20-25 mm
4. Eristys 70 mm (eristelevy)
4. OSB-levy
5. Kipsilevy
7. Taustakuva
...päivitys...
Meidän oli pakko nostaa kattoa ja sivuja voidaksemme kaivaa ja valaa perustuksen sekä muurata lecasorkan rivin. Se toimi erittäin hyvin ja tulos oli erittäin hyvä.
Lecasorkan yläpuolelle laitoimme laastin, kattohuopaa ja sitten 120 mm x 45 mm säännön. Sääntö on kattohuovan päällä. Sitten käytimme ranskalaista ruuvia säännöllä ja suoraan lecasorkkaan. Ruuvit ja tulpat. Siitä tuli erittäin tukeva. Samalla vaihdoimme muutaman fjällpanelin, koska ne olivat melko huonokuntoisia.
Riittääkö 70 mm vai mitä mieltä olette?
Ulkopuolelta sisälle:
1. Fjällpanel
2. Muovi
3. Ilmarako 20-25 mm
4. Eristys 70 mm (eristelevy)
4. OSB-levy
5. Kipsilevy
7. Taustakuva
...päivitys...
Meidän oli pakko nostaa kattoa ja sivuja voidaksemme kaivaa ja valaa perustuksen sekä muurata lecasorkan rivin. Se toimi erittäin hyvin ja tulos oli erittäin hyvä.
Lecasorkan yläpuolelle laitoimme laastin, kattohuopaa ja sitten 120 mm x 45 mm säännön. Sääntö on kattohuovan päällä. Sitten käytimme ranskalaista ruuvia säännöllä ja suoraan lecasorkkaan. Ruuvit ja tulpat. Siitä tuli erittäin tukeva. Samalla vaihdoimme muutaman fjällpanelin, koska ne olivat melko huonokuntoisia.
Viimeksi muokattu:
70 mm eristys on seinissä pihamökissäni, joka on 12 neliömetriä., 100 mm lattiassa, 120 mm katossa.
Kun on muutama pakkasaste, sanotaan 5-10 astetta pakkasta, niin 600W lämmitin ei enää riitä lämmittämään edes 20°C:een.
Joten jos tulee kylmempää, minun täytyy käynnistää vahvempi lämmitin.
5-10 pakkasasteessa pihamökki kuluttaa siis vähintään 0,6x24 = 14,4 kWh vuorokaudessa, eli noin 430:-/kuukaudessa lämmityskustannuksiin.
Neljä kylmintä kuukautta maksavat vähintään 3000:- lämmittää, jos nyt lämmittäisin mökin koko talven ajan.
Se voi ehkä olla jonkinlainen suuntaa-antava vinkki.
Asentaisin sisälle vähintään 95 mm ja eristäisin huomattavasti enemmän.
Kun on muutama pakkasaste, sanotaan 5-10 astetta pakkasta, niin 600W lämmitin ei enää riitä lämmittämään edes 20°C:een.
Joten jos tulee kylmempää, minun täytyy käynnistää vahvempi lämmitin.
5-10 pakkasasteessa pihamökki kuluttaa siis vähintään 0,6x24 = 14,4 kWh vuorokaudessa, eli noin 430:-/kuukaudessa lämmityskustannuksiin.
Neljä kylmintä kuukautta maksavat vähintään 3000:- lämmittää, jos nyt lämmittäisin mökin koko talven ajan.
Se voi ehkä olla jonkinlainen suuntaa-antava vinkki.
Asentaisin sisälle vähintään 95 mm ja eristäisin huomattavasti enemmän.
Viimeksi muokattu:
Älkää missään tapauksessa laittako 2. Plast. Seinänne mätänevät muutamassa vuodessa.Anna-Sara sanoi:
Sinne pitäisi laittaa tuulensuoja, asfalevy tai tuuliverkko, joka päästää vesihöyryn ulos.
Ehkä voitte laittaa plast 4 ja 4 väliin
Noin 80 % huoneesta sijaitsee talomme ja naapurimme talon välissä. Tämä tarkoittaa, että eristys on jo niillä puolilla ja ainoa paikka, josta kylmä voi tulla sisään, on tila, joka on fjällpanelilla ja näkyy kuvassa. Huoneeseen aiomme asettaa elementin, joka on liitetty kaukolämpöön, jota meillä on jo muualla talossa, ja ajattelemme sijoittaa sen mahdollisimman lähelle ikkunaa.Mikael_L sanoi:Teidän ei ehdottomasti pitäisi laittaa 2. Plast. Silloin seinänne lahoavat muutaman vuoden kuluttua. Sinun pitäisi laittaa tuulipaperia, asfaboard tai tuuliverkko, joka päästää vesihöyryn ulos.
Voit mahdollisesti laittaa plast välillä 4 ja 4, mutta jos se olisi tarkoituksenmukaista, sinun pitäisi myös laittaa muovi kattoon ja alas perustukseen asti ja saada se todella tiiviiksi.
Perustus:
Cellplast S100 100 mm
Plast (ålderbest.)
Betoni, noin 8-9 cm
+ laminaatti
Katto:
Katto on jo hyvässä kunnossa kattohuovan kanssa ja kaikki yläpuolella. Sisäpuolella ajattelin laittaa eristyksen ja sitten katon.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi






