18 859 lukukertaa ·
34 vastausta
19k lukukertaa
34 vastausta
Lattia asfaltilla - eristys
Eristystoiminto onhan yhtä hyvä, mutta yleensä on hankalaa ja vaikeaa saada levyt tarkalleen niin leveiksi, että ne peittävät tarkasti tilan koolinkien välissä.Anna-Sara sanoi:
Jos jää vain millimetrin rako, sinulla on heti kylmäsilta.
Saatatkin muuttaa mieltäsi siitä "keltaisesta vähän hankalata eristyksestä" kun olet sahannut hieman styroksia ja sinulla on pieniä styroksipalloja vaatteissa, vaatteiden sisällä, hiuksissa, suussa, kaikissa työkaluissasi jne.
Valitsisin aina hankalan keltaisen (tai harmaan) eristyksen seinille.
En ole vielä paneloinut ja aion yrittää paneloida niin, että minun ei tarvitse työskennellä niin paljon levyjen kanssa, mutta varmasti tulee olemaan hieman hankalaa laskea niin, että kaikki istuu hyvin.
Eristyksen suhteen olen oikeastaan melko joustava. Minua ei haittaa, kumpaa käytetään, mutta minulla on muutama, jotka kannattaa styroxia, joten siksi mainitsin sen aiemmin. Hinta tulee ratkaisemaan, ei työn vaikeusaste.
p.s. vähän harmillista, että ei voi lisätä kuvaa suoraan tähän.
Eristyksen suhteen olen oikeastaan melko joustava. Minua ei haittaa, kumpaa käytetään, mutta minulla on muutama, jotka kannattaa styroxia, joten siksi mainitsin sen aiemmin. Hinta tulee ratkaisemaan, ei työn vaikeusaste.
p.s. vähän harmillista, että ei voi lisätä kuvaa suoraan tähän.
Ok, kokeillaanpa uudestaan.
Näin se näyttää tänään. Kävin betoniyrityksen vierailulla ja sain hinnat (noin) ja täytyy sanoa, että olin hyvin yllättynyt, koska luulin, että se olisi halvempaa. Arvio on, että se painaa noin 2 tonnia. Jos valitsee kevytbetonin, hinta on 7 kr/kg, mikä tarkoittaa noin 14,000 kr + muovi, eristys ja työskentelyn aikakustannukset. Jos valitset tavallisen betonin, hinta on halvempi, mutta sitten tulee lisäkustannus betonin toimittavasta kuorma-autosta, ja hinta on 4000 kr vain kuorma-autosta.
Kuulostaako tämä kohtuullisilta hinnoilta vai mitä mieltä olette?
Pitäisikö tämän työn maksaa noin 20,000 - 25,000 kr.
Näin se näyttää tänään. Kävin betoniyrityksen vierailulla ja sain hinnat (noin) ja täytyy sanoa, että olin hyvin yllättynyt, koska luulin, että se olisi halvempaa. Arvio on, että se painaa noin 2 tonnia. Jos valitsee kevytbetonin, hinta on 7 kr/kg, mikä tarkoittaa noin 14,000 kr + muovi, eristys ja työskentelyn aikakustannukset. Jos valitset tavallisen betonin, hinta on halvempi, mutta sitten tulee lisäkustannus betonin toimittavasta kuorma-autosta, ja hinta on 4000 kr vain kuorma-autosta.
Kuulostaako tämä kohtuullisilta hinnoilta vai mitä mieltä olette?
Pitäisikö tämän työn maksaa noin 20,000 - 25,000 kr.
Onko hinta todella tärkeä, voit vähän huijata.
Laminaatti,
Foam + ålderb plast noin 500kr
Frigolit (XPS200) 100mm noin 2000 kr
Sättsand (kivipöly) 10-30mm alustan tasoittamiseen noin 500kr
Se antaa sinulle hinnaksi 3000 + laminaatti.
Laminaatti,
Foam + ålderb plast noin 500kr
Frigolit (XPS200) 100mm noin 2000 kr
Sättsand (kivipöly) 10-30mm alustan tasoittamiseen noin 500kr
Se antaa sinulle hinnaksi 3000 + laminaatti.
Jos rakennat puusta, sinun pitäisi käyttää keltaista eristystä. Ja muuta myös. Miten eristyksen alaosan pitäisi levätä? Masoniittia vasten? Puuta vasten? Miten aiot tarkistaa sen? Uskon eniten styroksiin.
Ps. Varasto, jota rakennan, tulee olemaan lattian suhteen kuten yllä. Kuitenkin aion laittaa muovimaton lattialastulevyjen päälle.
Ps. Varasto, jota rakennan, tulee olemaan lattian suhteen kuten yllä. Kuitenkin aion laittaa muovimaton lattialastulevyjen päälle.
Ajattelin seuraavalla tavalla:
1) sora/hiekka (on jo paikalla)
2) muovi
3) puurakenteet
4) lista, jossa keltainen eristys voi olla päällä. Etäisyys muovin ja eristyksen välillä noin 3-4 cm.
5) lattialastulevyt
6) muovi
7) vaahtomuovi
8) laminaatti
Muovimatto on itse asiassa todella hyvä ja lämmin. Minulla on kolmessa muussa huoneessa muovimatto ja se toimii erinomaisesti, se on lämmin ja tyylikäs, näyttää kuin koivulamoraatilta.
1) sora/hiekka (on jo paikalla)
2) muovi
3) puurakenteet
4) lista, jossa keltainen eristys voi olla päällä. Etäisyys muovin ja eristyksen välillä noin 3-4 cm.
5) lattialastulevyt
6) muovi
7) vaahtomuovi
8) laminaatti
Muovimatto on itse asiassa todella hyvä ja lämmin. Minulla on kolmessa muussa huoneessa muovimatto ja se toimii erinomaisesti, se on lämmin ja tyylikäs, näyttää kuin koivulamoraatilta.
Tämän ehdotuksen etuna on, että se ei sisällä puuta tai muuta orgaanista materiaalia maata vasten, mikä voisi alkaa homehtua. Ja "lämpimällä puolella" styroksia rH pysyy myös tarpeeksi alhaisena, koska lämpötila on riittävän korkea.kamilenski sanoi:
Haittapuoli on ... no, en oikeastaan tiedä, ehkä suhteellisen kokeilematon rakenne tai jotain muuta, mistä minä tiedän.
Tässä on ilmeinen homeenriski.Anna-Sara sanoi:Ajattelin seuraavaa ratkaisua:
1) sora/hiekka (on jo paikan päällä)
2) muovi
3) puuristikko
4) lista, johon keltainen eristys voi sijoittua. Muovin ja eristyksen välinen etäisyys noin 3-4 cm.
5) lattialastulevyt
6) muovi
7) foam
8) laminaatti
Muovimatto on oikeastaan todella hyvä ja lämmin. Minulla on kolmessa muussa huoneessa muovimatto, ja se toimii erinomaisesti, se on lämmin ja kaunis, näyttää aivan koivulaminaatilta.
Jos puu koskettaa maata vain muovikalvolla erotettuna, mutta eristettynä yläpuolella, puu on aina suunnilleen maan lämpötilassa. Eli 10-15° kesäkaudella ja 0-10° talvella.
Silloin on suuri riski, että kosteus tiivistyy muovikalvoon ja maata vasten olevaan puuhun, mikä aiheuttaa home- ja lahosieniä.