Meillä on noin 20 m²:n varasto, josta haluaisimme tehdä huoneen, mutta tarvitsemme hieman vinkkejä ja neuvoja. Varasto on tällä hetkellä asfalttia, ja pohdimme, miten parhaiten eristää ja välttää tulevia hajuja tai ongelmia, jotka voivat ilmetä.
Tällä hetkellä pohdimme seuraavaa menettelytapaa:

- Rakennusmuovi asfaltin päälle
- Rakennusstyroksi
- Betoni, kevytbetoni tai vastaava.

Ajattelemme, että rakennusmuovi voisi jatkua 20-30 cm seinälle ylöspäin ja sitten teippaamme muovin ja seinän välisen rajan. Loput huoneesta rakennetaan puutolpista ja kipsilevyistä ympärille.

Mitä mieltä olette tästä?
 
Repikää irti asfaltti, se on mahdollista tehdä käsityökaluilla, raskasta, mutta onnistuu. Korvaa asfaltti eristyksellä (rakennusstyroksi).

Betoni ei kuulostanut kivalta "huoneessa"

Protte
 
Minusta se on melko rasittavaa repiä asfalttia, koska täytyy kaivaa melko syvälle laittaakseen kaiken pohjan ennen kuin on valmis. Huoneessa on nimittäin jo seinät ja katto, ja se on periaatteessa valmis, paitsi että siellä on asfaltti, sillä se oli tarkoitettu varastoksi polkupyörille ja muulle.

Betoni, kevytbetoni tai muu ei ole hauskaa, mutta se on tarkoitus peittää styroksi, jotta myöhemmin voidaan asentaa puulattia. Joten huone on lopussa huone, jossa on puulattia.
 
Asfaltti, joka meillä oli, oli noin 2 cm. Ensin se sahattiin timanttilaikalla. Sitten sorkkarauta. Noin 5 tuntia 25 m²:lle. Pahinta oli leikkaaminen. Repiäminen sorkkaraudalla ja laudan apuvälineenä oli helppoa minun tapauksessani. Ylikatso tämä!
 
Olemme myös harkinneet asfaltin poistamista, tai ainakin suurinta osaa siitä, koska emme pääse käsiksi kaikkeen, kun siellä on jo seiniä, joita emme halua/voi muuttaa. Varasto sijaitsee talomme ja naapurin talon välissä.

Kuinka paljon jouduit tekemään alustalle sen jälkeen?
En tiedä miltä se meillä näyttää lainkaan ja pelkäsin hieman, että minun pitäisi kaivaa 30-50 cm alas ennen kuin alkaisin täyttää.
 
Jos kysyt minulta, ei enempää. Se oli autotallin edessä. Vaihdettiin vanha asfaltti kivituhkaan + pihakiveen. Huomioi, että myös asfaltti asennetaan hyvin valmistellulle pohjalle. Siksi luulen, ettette tarvitse kaivaa syvälle.
 
Asfaltti varastossa ei ole paksu, ehkä 3-5 cm ja alusta on usein tukeva, jotta asfaltti kestää. Laita sen päälle muovi, eristys ja kelluva puulattia,

Protte
 
Prototyyppi, tarkoitatko, että asfaltin pitäisi poistaa vai rakentaa sen päälle?
 
#2 Repikää asfaltti.

Ja sen takana, se ei täytä mitään tehtävää, te olette huolissanne, että se voi haista ja se antaa tilaa enemmän eristystä varten.
Jos asfaltti on kuoppainen/taipunut, eristys voi heilua, soran alla voi kaivaa.

Mutta se on vain yksi osa, miltä seinä näyttää alhaalta ylös, sisältä ulos.

Protte
 
Ei tarvitse leikata uraa asfalttiin tai murtaa sitä, sorkkarauta toimii mainiosti. Koputtele vain järjestelmällisesti linjassa, ja heti kun saat murtuman pinnassa, niin väännät sen ylös.

//erik
 
Tältä se näyttää paikan päällä.

Huoneen pitkät seinät, noin 70 %, ovat kevytbetonia. Toinen puoli naapurin keittiöön päin ja toinen puoli omaan taloomme. Loput, noin 30 %, kuten kuvassa näkyy, ovat puuta. Tämä johtuu siitä, että varasto ulottuu talon ulkopuolelle. Varasto on jaettu keskeltä ja keskiseinän on tarkoitus siirtää, jotta uusi huone olisi suurempi. Alusta on asfalttia ja kuten kuvassa näkyy, edellinen omistaja on eristänyt ja laittanut paneelit ympäriinsä, sekä katossa että lattialla.

Haluamme purkaa koko sisäpuolen ja aloittaa alusta. Joten kysymykseni koskevat sekä alustaa että seiniä. Olen ajatellut eristää seinät ja mietin, voisiko eristää styroksilla ehkä.

Katso mielellään kuvat ja jaa vinkkejä ja neuvoja. Olen yhä vakuuttuneempi siitä, että voisi käyttää pari ylimääräistä päivää asfaltin ja soran poistamiseen, uuden alustan asentamiseen ja rakentamisen jatkamiseen.
 
Olen poistamassa asfalttia, ja se sujuu huomattavasti paremmin kuin luulin. Se on noin 4 cm paksu ja sen voi poistaa sorkkaraudalla.

Kysymykseni koskee seuraavaa vaihetta:

Meille tulee lopuksi clickpatja, joten kysymykseni koskee, mitä alustaa ehdotatte.

- Muovi soralle, eristys (styroksi tai peruseristys rullassa) ja lastulevy. Tähän tarvitaan paljon lattiakehikkoa, jotta se saadaan suoraksi.

- Muovi soralle, eristys (styroksi) ja jonkinlainen kevytbetoni.
 
Valitsisin styroksin eristeeksi! Tavallinen eristysrulla, vain jos pääsisin käsiksi alapuolelta! Selviätte 3-5 cm vahvistetulla betonilla. Varmistakaa vain, että se on kuiva, todella kuiva ennen kuin laitatte lattian. Jos laitat laminaattia betonin päälle, laminaatti tulisi suojata kosteudelta ikääntymistä kestävällä muovilla. Betonipinnan tasoittamiseen, foam. Lastulevyt jättäisin väliin.

Jollakulla voi olla muita vinkkejä.
 
  • Tykkään
jtjellden
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta kamilenski.

Mietin myös sitä.

Sora/kivijauhe, muovi ja styroksi 7-10 cm. Tämän päälle sitten raudoitettu betoni 5 cm. Sitten muovi, lattiafoam ja klikattava lattia.

Tämän pitäisi toimia hyvin.

Mietin myös muun eristämistä styroksilla ja kokonaan eroon pääsemistä keltaisesta hieman hankalasta eristyksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on asfaltti poistettu, ja se sujui uskomattoman nopeasti ja helposti. Riitti, että löi hieman sorkkaraudalla yläpinnalle ja sitten asetti sorkkaraudan asfaltin ja soran väliin ja vain nosti ylös keskikokoisina paloina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.