4 885 lukukertaa ·
25 vastausta
5k lukukertaa
25 vastausta
Laskea kattoa mutta säilyttää olemassa oleva katto?
Mutta täytyykö minun ottaa cc-mitat ja muuta sellaista, jos riittää, että kiinnitän uudet Byggmax-levyt? Voihan paksuuden mitata kattovalaisimen kaapeleiden kautta (poista jakorasia ja mittaa), sitten käyttää ruuvia, joka ei mene kokonaan läpi tretexin? Onko siinä tapauksessa tarvittava erikoisruuvi? Ja riittääkö tavalliset 150mm välein olevat ruuvit?L Lärospånet sanoi:Jo spärrmåla tretexen i så fall.
Voitko ylhäältä selvittää pontin paksuuden? Ja tarkista onko se harva vai tiheä - jos se on harva, mittaa cc-mitat). Pitäisi mennä hyvin kiinnittää Byggmax-levyt kunhan et käytä liian pitkiä ruuveja, ettei tule reikiä muoviin (plus mittaa mihin kohtaan tulee puuta, jos se on todella harva pontti). Myös koolaukset pitää kiinnittää johonkin, joten mielestäni kannattaa jättää se väliin. Jos tretex on vain vähän vaurioitunut eikä kupruile koko katossa, pitäisi se toimia tasaista ja hienoa alustana.
Ei ajattelin vain, jos se on "oikea" harvalehtinen pontti, jotta et ruuvaisi ilmaan (koska se ei riitä ruuvata tretexiin). Joo, hyvä mitata kattorasiasta!K kimjohanss sanoi:Mutta täytyykö minun ottaa cc-mitat ja sen sellaiset, jos kyseessä on vain kiinnittää nuo uudet byggmax-levyt? Voin mitata paksuuden kattovalaisinkaapeleiden kautta (poistaa sen kotelon ja mitata), sitten ottaa ruuvi, joka ei mene kokonaan läpi tretexin? Tarvitaanko siihen erityisruuveja? Ja riittääkö 150 mm väli ruuveille?
Pitäisi kai olla kipsilevyruuvit noihin levyihin? Luulin nähneeni siitä jotakin Byggmaxissa mutta tarkista vielä varmuuden vuoksi.
Nyt sitten olin ylhäällä ja katselin vähän tuulen alla. Muovin alla näyttää olevan ponttilautaa ja koolattua alla.. Ehkä helpoimmaksi itselleni voisi olla parasta poistaa olemassa oleva katto ja laittaa vain uusi? Luulin, että muovi olisi eri tavalla kuin se oli, joten anteeksi edellinen viesti!L Lärospånet sanoi:
Paras vastaus
No mutta hienoa!
Silloin sinun ei tarvitse sotkea estomaalin ja vastaavien kanssa, ja saat jotain hyvää, mihin kiinnittää laatat. Mietin vähän koolauksesta (tarkoitus), mutta se selviää, kun pääset eroon sunkskivorna
Juuri todella nopeasti tretexin poistaminen!
Silloin sinun ei tarvitse sotkea estomaalin ja vastaavien kanssa, ja saat jotain hyvää, mihin kiinnittää laatat. Mietin vähän koolauksesta (tarkoitus), mutta se selviää, kun pääset eroon sunkskivorna
Juuri niin! Katsotaan mikä on reglingen tarkoitus, palaan asiaan!L Lärospånet sanoi:
Tuhannet kiitokset avusta!
Aiotko siis yksinkertaisesti pitää ilmarakoja sisäkattona?K kimjohanss sanoi:
Itse olisin varmaan tehnyt niin, olisin maalannut sen henkilökohtaisesti, mutta öljyn pitäisi olla myös ok - kunhan se on jotain, mitä voi hengittää.
Ainoa asia, jota mietin, on voiko se olla vedon takia hieman kylmä katon suunnassa?
Mitä tarkoitat vaihtamalla listat viiluun? Tarkoitatko kattolistoja, jotka on viilutettu jalopuulla?
Klikkaa tästä vastataksesi