Hei!
Aion rakentaa lasiterassin, mutta minulla on ongelmia saada rakennuslupaa, koska meidän täytyy toimittaa laskelmia puutavaran mitoista. Valitettavasti minulla ei ole enää jäljellä lujuuslaskentakirjojani, joten olen jumissa ja toivon, että täällä sisällä on joku ystävällinen sielu, joka voi auttaa minua!

Palkin jänneväli on 4m, asun Skånessa, onko katon omapainolle olemassa ehkä jokin kaavamainen arvo, jonka voi käyttää?

Palkkien taipuman kaavan mukaan

* * * *5 * Q * L
d = -------------------
* * * * 384 * E * I

Pitää ilmeisesti laskea I, ja sitten olen melko varma, että tätä I:tä voitiin käyttää toisessa kaavassa ja siten laskea, onko esimerkiksi K24 45x170 riittävä. Tietääkö joku, mistä puhun? Toivon, kuten sanottu, että joku voi auttaa minua, koska olen täysin jumissa! Ehkä tarvitaan lisää lähtötietoja?

Mene osoitteeseen moelven.com/se, valitse "limträ" ja "support och dimensioneringsprogram". Ohjelman avulla sinun pitäisi pystyä määrittämään sopiva mitta. En tiedä, voitko jättää sen laskelmina.

Ola78
Voit myös mennä sivustolle http://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering ja laskea, sieltä saat toisin kuin Moelvens program både vanligt konstruktionsklassat virke och limträ. Mutta kuten Tror jag fattar kirjoittaa, en tiedä riittääkö tämä kuntasi pohjaksi. Mutta kaikki tällaiset ohjelmat laskevat perusrakenteita, joten jos aiot rakentaa kehittyneempää ulkohuonetta, ne eivät riitä.

Taipuman laskeminen on yksi asia, mutta oletan, että kunta haluaa myös tietää, kuinka suuri jännitys tulee olemaan. Sinun täytyy siis laskea sekä taivutusvastus (W) että jäykkyysmomentti (I). Mahdollisesti täytyy myös tarkistaa leikkausjännitys.
Vaikeus on tietenkin tietää, mitkä arvot oletetaan E-modulille ja sallitulle veto-, puristus- ja leikkausjännitykselle, en tiedä niitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.