Hei.

Talo on vuodelta 1922 ja kellarin sisäseinät ovat todella huonossa kunnossa.
Keskusteluissa, jotka olen löytänyt koskien kellarin seinien (joita on monia), suurin osa käsittelee rappausta, mutta tässä tapauksessa minusta tuntuu, että minun pitäisi tehdä jotain ennen kuin alan rappaamaan, muuten rappauskerroksesta tulee todella paksu. Itse betoni rappauksen alla on huonoa.

Jos irrotan kaiken löysän, seinät häviävät.
Se on jotain löysää betonia, johon on sekoitettu suuria kiviä, ja jokin maali, joka luultavasti on tiivis, se tuntuu hieman kumimaiselta. Joissakin kellaritiloissa lattialla oli linoleumimattoja, joten kaikki kosteus nousi varmasti seinille.

Suunnitelmani on irrottaa riittävästi mahdollisesti tiiviin maalin poistamiseksi ja sitten korjata ne, niin millä, ennen kuin rappaan ne jollain kalkkilaastilla, mutta se on myöhempi kysymys.

Kellariseinä, jossa näkyy lohkeillutta rappausta ja paljasta betonia. Seinää vasten nojaa puna-harmaa tikas. Vanha kellariseinä, jossa maali hilseilee ja rapautunut betoni paljastuu. Seinärakenne on huono ja vaatii kunnostusta.

Se ei ole merkittävästi pahentunut näiden 13 vuoden aikana, jotka olemme asuneet täällä.
Järjestin kattoveden ohjauksen, kun muutimme sisään, mikä on varmasti auttanut, mutta laatta imee edelleen kosteutta jopa keskellä taloa, kuten toinen kuva (pylväänkaltainen) osoittaa.

Ulkoseinät ovat tiilestä ja ne näyttävät hyviltä. Ajattelin vain irrottaa irtonaisen rappauksen ja jättää loput.

Kellariseinä, jossa vanha rappaus on irronnut ja paljastaa tiilimuurauksen alta. Seinän vieressä näkyy puutanko.

Lähin löytämäni ketju on tämä, mutta se on ollut pitkään kuollut.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-i-betong-pa-gammalt-hus.262332/#post-5994650

Mitä olen lukenut, vaikuttaa siltä, että ehdotetaan jotakin tyyppiä C-tai D-laastia. Mutta toisaalta D-laasti vaikuttaa olevan tarkoitettu julkisivuihin, ja C-laasti saattaa olla liian vahvaa?

Auttakaa minua te viisaat internet-ihmiset, olette ainoa toivoni.
 
N
Kahdessa ylimmässä kuvassa, poista kaikki irtonainen.
Mielellään myös kaikki väri.
Täytä se vaiheittain 3mm B laastilla, kunnes jäljellä on noin 1-2 cm.
Sitten siirry 3mm C rappauslaastiin, ja slammaa sitten.
Sitten sopiva väri.

Kuva 3:een voi mahdollisesti käyttää kalkkilaastia (E laasti).
Mutta tuntuu siltä, että myös C laasti voi toimia.
Mutta älä osta 1 mm laastia.
 
Eikö B-käyttö kuulosta spontaanisti todella kovalta, kun alusta on niin löysä?

Se on niin löysä, että minun täytyy ottaa rauhallisesti hakkauksen kanssa, jos koputan kunnes se lakkaa romahtamasta, ei seinää luultavasti jää paljon jäljelle.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.