Hei.
Aion rakentaa pariovet autotallille. Mietin, tuleeko ovi vääntymään.

Sisältä ulospäin.
Ohut vaneri.
Kehyksen materiaali on 45*70, jonka halkaisen ja käytän.
Eristys polystyreenin muodossa.
Murtosuojalevy 1 mm.
Paneeli, jonka höylään.
Potkupelti.

Koska materiaalit ovat erilaisia, mietin, tuleeko ovi vääntymään.
Onko kellään mitään kommentoitavaa?

Uskon siihen...älä unohda, että ilman täällä julkaistuja kuvia se ei koskaan tapahtunut...;)

Minä joka olen täysin surkea dokumentoimisessa! Täytyy parantaa siinä!

On muutama v eteenpäin ajassa, kun odotan hieman osia höylälle. Täytyy saada hieman pidempiä lounastaukoja töissä myös, se ei aina ole helpointa!

Ehkä tehdä kehys 50x50x2 neliöteräksestä? Vaatii kuitenkin hitsaustaitoa ja -välineitä. Etuna on, että siitä tulee kevyempi, vahvempi eikä se väänny. 50mm styroksi on myös kätevää tähän.

Johan Gunverth sanoi:
Ehkä tehdä rungon 50x50x2 neliöteräksestä sen sijaan? Tarvitsee kuitenkin hitsaustaitoa ja laitteita. Etuna on, että siitä tulee kevyempi, vahvempi eikä se väänny. Myös 50mm styroksi on kätevä tähän.
Hitsata osaan, olen tehnyt sitä jonkin verran, mutta valitettavasti minulla ei ole hitsauslaitetta. Pitää miettiä vähän!

Sanotaan nyt, että runko valmistetaan 50x50x2 kiinnitän 1 mm murtolevyn, rei'itetty tai rei'ittämätön, en tiedä vielä, ulkopuolelle. Toimiiko paneelin liimaaminen levyyn?
Jos poraan profiilin lukituskoteloa varten, tarvitseeko minun hitsata joku vahvikelevy profiilin sisäpuolelle? Kotelolla on muuten vain 50 mm reuna tukena.

Täytyy punnita vähän ajatusta!

Viimeksi muokattu:
snickjon sanoi:
Svetsa kan jag, har hållit på med det en del, har tyvärr ingen svets. Ska fundera lite!
Eikö tämä olekin loistava tilaisuus laajentaa työkalusarjaa, mitä sanot?

Mikael_L
Johan Gunverth sanoi:
Ehkä tehdä kehys 50x50x2 neliöteräksestä sen sijaan? Tämä vaatii kuitenkin hitsaustaitoa ja -välineitä. Etuna on, että siitä tulee kevyempi, vahvempi ja se ei vääntyile. Muutenkin 50mm styroksi on tähän sopiva.
Haittana on silloin kylmäsilta, jonka teräs muodostaa.

Mikael_L sanoi:
Haittapuolena on sitten teräksen muodostama kylmäsilta.
Siitä huolehtii vaneri. Minulla on sellainen rakenne. (sisältäpäin) Vaneri, teräs, murtosuoja, vaneri. En ole huomannut lämmönhukkaa oven ulkopuolella talvella. Se on tosin kiinni autotallissa/verstaalla, jossa on 15°.

Lostmoose sanoi:
Eikö tämä ole kultainen tilaisuus laajentaa työkalukokoelmaa vai mitä?
Ehdottomasti, mutta en usko että valtiovarainministeri pitää ostoksistani! Ostin höylän ja suunnittelutyökalun sekä purunimurin 1 viikko sitten. Minulla on puoliso kotona kahden pienen kanssa, eikä paljoa rahaa jäänyt kaikkien laskujen ja talon hankintojen jälkeen, joita remontoidaan usein.

Hitsauskone on työkalu, jota tarvitsen noin 1 kerran/vuosi.

snickjon sanoi:
Ehdottomasti, mutta en usko, että valtiovarainministeri pitää ostoksistani!
Ostin höylän ja suodatinlaitteen 1 viikko sitten.
Minulla on puoliso kotona 2 pienen kanssa, ei jää paljoa rahaa jäljelle kaikkien laskujen ja talon remontointiin liittyvien hankintojen jälkeen.

Hitsauslaite on työkalu, jota tarvitsen noin kerran vuodessa.
Kun sen kerran omistaa, löytää sille yhä enemmän käyttöä.

...oliko tämä nyt ilkeää?:o

Vähemmän aikaa jäljellä veneen kunnostamiseen, jotta voi kalastaa? :)

Mikael L, jos siitä tulee 4 kants profiili, ajattelin täyttää profiilin vaahdolla, lämpösilta pienenee.

Viimeksi muokattu:
snickjon sanoi:
Voinko hitsata, olen tehnyt sitä jonkin verran, mutta valitettavasti minulla ei ole hitsauslaitteita. Täytyy miettiä vähän!

Sanotaan, että runko valmistetaan 50x50x2 ja kiinnitetään kohtiin inbrottsplåt 1 mm, rei'itetty tai rei'ittämätön, en vielä tiedä, ulkopuolelle. Toimiiko paneelin liimaaminen kiinni peltiin?
Jos poraan profiilin lukon koteloa varten, tarvitseeko minun hitsata joku vahvikepelti profiilin sisäpuolelle? Muuten kotelo tulee tukemaan vain 50 mm reunalla.

Täytyy pohtia tätä vähän!
Älä pistehitsaa peltiä kiinni. Näin ohuella teräsprofiililla se tulee taipumaan kuumuuden vuoksi ja tarvitset suoristusta. Anna peltin olla kelluvana vanerin takana ja ruuvaa kaikki yhteen tavallisella uppokantaisella kierrepuristuksella.
Olen asentanut päällimmäisiä Fix-lukkoja portteihin mukaan lukien tavallinen lukonsylinteri.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.