2 018 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Lämmitysportti lyhyesti sanottuna.
Hei.
Aion rakentaa pariovet autotallille. Mietin, tuleeko ovi vääntymään.
Sisältä ulospäin.
Ohut vaneri.
Kehyksen materiaali on 45*70, jonka halkaisen ja käytän.
Eristys polystyreenin muodossa.
Murtosuojalevy 1 mm.
Paneeli, jonka höylään.
Potkupelti.
Koska materiaalit ovat erilaisia, mietin, tuleeko ovi vääntymään.
Onko kellään mitään kommentoitavaa?
Aion rakentaa pariovet autotallille. Mietin, tuleeko ovi vääntymään.
Sisältä ulospäin.
Ohut vaneri.
Kehyksen materiaali on 45*70, jonka halkaisen ja käytän.
Eristys polystyreenin muodossa.
Murtosuojalevy 1 mm.
Paneeli, jonka höylään.
Potkupelti.
Koska materiaalit ovat erilaisia, mietin, tuleeko ovi vääntymään.
Onko kellään mitään kommentoitavaa?
Uskon siihen...älä unohda, että ilman täällä julkaistuja kuvia se ei koskaan tapahtunut...
Minä joka olen täysin surkea dokumentoimisessa! Täytyy parantaa siinä!
On muutama v eteenpäin ajassa, kun odotan hieman osia höylälle. Täytyy saada hieman pidempiä lounastaukoja töissä myös, se ei aina ole helpointa!
On muutama v eteenpäin ajassa, kun odotan hieman osia höylälle. Täytyy saada hieman pidempiä lounastaukoja töissä myös, se ei aina ole helpointa!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 viestiä
Ehkä tehdä kehys 50x50x2 neliöteräksestä? Vaatii kuitenkin hitsaustaitoa ja -välineitä. Etuna on, että siitä tulee kevyempi, vahvempi eikä se väänny. 50mm styroksi on myös kätevää tähän.
Langassa alla kuvataan, miten tehdä ovi, joka ei vääntyile. "Byggaren" on tehnyt suuria teollisuusportteja tällä menetelmällä, ja ne ovat pysyneet hienosti kunnossa:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/74328-bygga-dorr-som-inte-slar-sig.html
Periaatteessa hän tekee sen, mitä snickjon ehdottaa, käyttäen käännettyjä halkaistuja tukipuita.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/74328-bygga-dorr-som-inte-slar-sig.html
Periaatteessa hän tekee sen, mitä snickjon ehdottaa, käyttäen käännettyjä halkaistuja tukipuita.
Hitsata osaan, olen tehnyt sitä jonkin verran, mutta valitettavasti minulla ei ole hitsauslaitetta. Pitää miettiä vähän!Johan Gunverth sanoi:
Sanotaan nyt, että runko valmistetaan 50x50x2 kiinnitän 1 mm murtolevyn, rei'itetty tai rei'ittämätön, en tiedä vielä, ulkopuolelle. Toimiiko paneelin liimaaminen levyyn?
Jos poraan profiilin lukituskoteloa varten, tarvitseeko minun hitsata joku vahvikelevy profiilin sisäpuolelle? Kotelolla on muuten vain 50 mm reuna tukena.
Täytyy punnita vähän ajatusta!
Viimeksi muokattu:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 viestiä
Ehdottomasti, mutta en usko että valtiovarainministeri pitää ostoksistani! Ostin höylän ja suunnittelutyökalun sekä purunimurin 1 viikko sitten. Minulla on puoliso kotona kahden pienen kanssa, eikä paljoa rahaa jäänyt kaikkien laskujen ja talon hankintojen jälkeen, joita remontoidaan usein.Lostmoose sanoi:
Hitsauskone on työkalu, jota tarvitsen noin 1 kerran/vuosi.
Kun sen kerran omistaa, löytää sille yhä enemmän käyttöä.snickjon sanoi:Ehdottomasti, mutta en usko, että valtiovarainministeri pitää ostoksistani!
Ostin höylän ja suodatinlaitteen 1 viikko sitten.
Minulla on puoliso kotona 2 pienen kanssa, ei jää paljoa rahaa jäljelle kaikkien laskujen ja talon remontointiin liittyvien hankintojen jälkeen.
Hitsauslaite on työkalu, jota tarvitsen noin kerran vuodessa.
...oliko tämä nyt ilkeää?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 viestiä
Älä pistehitsaa peltiä kiinni. Näin ohuella teräsprofiililla se tulee taipumaan kuumuuden vuoksi ja tarvitset suoristusta. Anna peltin olla kelluvana vanerin takana ja ruuvaa kaikki yhteen tavallisella uppokantaisella kierrepuristuksella.snickjon sanoi:Voinko hitsata, olen tehnyt sitä jonkin verran, mutta valitettavasti minulla ei ole hitsauslaitteita. Täytyy miettiä vähän!
Sanotaan, että runko valmistetaan 50x50x2 ja kiinnitetään kohtiin inbrottsplåt 1 mm, rei'itetty tai rei'ittämätön, en vielä tiedä, ulkopuolelle. Toimiiko paneelin liimaaminen kiinni peltiin?
Jos poraan profiilin lukon koteloa varten, tarvitseeko minun hitsata joku vahvikepelti profiilin sisäpuolelle? Muuten kotelo tulee tukemaan vain 50 mm reunalla.
Täytyy pohtia tätä vähän!
Olen asentanut päällimmäisiä Fix-lukkoja portteihin mukaan lukien tavallinen lukonsylinteri.
Klikkaa tästä vastataksesi