3 708 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
kysymyksiä EPS-betonista?
Kuinka monta cm EPS-betonia vastaa 20cm solumuovia? Olisi kätevää laittaa kellariin jos purkaa pois lattian. Onko EPS-betonia saatavilla betonikuorma-autosta vai täytyykö se sekoittaa itse? Onko joku asentanut tätä ja onko kokemuksia/jälkilöytymisiä?
/
M
/
M
Valoin kyllä vain yhden kylpyhuoneen lattian, mutta se sekoitettiin ämpäreissä aivan kuten tasoitemassa. Betoniauto? Kuinka paljon aiot rikkoa???
40 cm kuulostaa todella paljolta, pitääkö se todella paikkansa? Minulla on korkeintaan 8-9 siellä, missä se on ohuimmillaan ja 20, missä se on paksuimmillaan, talon lämpimin huone kuten olen aiemmin kirjoittanut.
40 cm kuulostaa todella paljolta, pitääkö se todella paikkansa? Minulla on korkeintaan 8-9 siellä, missä se on ohuimmillaan ja 20, missä se on paksuimmillaan, talon lämpimin huone kuten olen aiemmin kirjoittanut.
Joo, olen kuvannut toisessa keskustelussa, jonka sinun pitäisi löytää, kuinka tein tarkemmin, mutta lyhyesti sanottuna piikkasin lattian + piikkasin "ojat" maahan asti, jossa viemäri vedettiin, valoin EPS:ää siihen (suosittelen 2 kerrosta, joissa täytetään ojat ensimmäisessä valussa ja laitetaan "levy" toisessa), sitten ohut tasoite, johon kiinnitetään lattialämmitysputki, sitten uudelleen tasoittaminen ja laatoitus päälle. Ojisissa oli noin 20–30 cm EPS:ää, mutta siellä missä vain piikkasin saadakseni tason alaspäin, selvästi vähemmän.trojlee sanoi:
Näin on, siksi täytyy valaa ohut kerros päälle, EPS tuskin kestää kävelyä. Mutta eristää hemmetin hyvin, ainakin minun tapauksessanicheetah1 sanoi:
Jan-Å, laitoitko mitään kapillaarikatkoa EPS:n alle, kuten sepeliä/makadamia?
En, talomme laatta on ilmeisesti valettu kahdessa erässä, ensin kerros maahan ja sitten kerros karkeaa singeliä (en ole hyvä soran ja sellaisen nimityksissä, mutta isoja kiviä jopa 7-8 cm asti), joten siellä, missä viemäröintiä ei pitänyt vetää, "vain"jeppeknaster sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi