Hei,

Olen parhaillani remontoimassa kotona kylpyhuonetta, paljon asioita pitää tehdä ja ajattelin tehdä pohjatyöt itse.

1) Purkaa vanha valetun betonilattian, jotta voin siirtää viemärit ja vesijohdot
2) Luovuttaa putkimiehen huoleksi viemärin ja putkivedot
3) Eristää ja valaa niin, että mattomiehet voivat tasoittaa ja laittaa uuden maton,

Mitä mieltä olette, mikä on kustannusten ja toiminnan kannalta suositeltavaa uuden kylpyhuoneen lattian valamisessa. Vanha lattia oli rakennettu lasikuitueristyksellä betonilaatalle ja sitten tämän päälle valettu betonilla, silloin bitumipaperia käytettiin puurakenteen vasten.

Mietin myös vaihtaa kylpyhuoneen ulkoseinässä nykyään olevat kaksi kapeaa vaakasuuntaista ikkunaa, noin 40*60 cm kokoisia, kahteen lasitiilistä tehtyyn "ikkunaseinään". U-arvo on huonompi kuin kolmilasisissa ikkunoissa ja onhan siinä riskejä kylmäsiltavasta jne. saumoissa, mutta ulkonäöllisesti pidän siitä kovasti.

Kiitollinen hyvistä vastauksista ja vinkeistä/neuvoista valamiseen ja lasitiiliseiniin liittyen,

Kuinka paljon eristystä ajattelit laittaa ja minkä tyyppistä? Lattialämmitys? Miksei klinkkeri maton sijasta, niin suuri ero tunteessa ja laadussa, jos aiot laittaa lattialämmityksen. Tarkoitatko betonilasia? Epäkäytännöllistä minun mielestäni, mukava olla avattava ikkuna kylpyhuoneessa sekä varmasti huono eristysarvo kuten kirjoitat sekä tuo mieleen 70-luvun :(

Jonatan79 sanoi:
Kuinka paljon eristettä ajattelit laittaa ja minkä tyyppistä? Lattialämmitys? Miksi ei klinkkeri maton sijasta, niin suuri ero tunteessa ja laadussa, jos sinulla on lattialämmitys. Tarkoititko betonilasia? Epäkäytännöllistä minun mielestäni, mukavaa olla avattava ikkuna kylpyhuoneessa ja varmaan huono eristysarvo kuten kirjoitit ja hengittää 70-lukua :(
- Valitsen maton, koska se on halvempaa ja sen pitää sopia saunaan/suihkuun.
- Ei lattialämmitystä
- Eristyksen paksuus on varmaan 95mm, jos seuraan aiempaa asennusta (joku kuituversio)
- Kyllä, tarkoitin betonilasia (talo on jo valtavasti 70-lukua ulkopuolelta, joten miksi ei sopia! :D)

Olen eniten epävarma sopivimman eristyksen ja betonikoostumuksen valinnan yhdistelmästä. Neuvoja, kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.