hei ja hei olen nähnyt muiden tekevän samanlaisia asioita, mutta mikään ei ole oikein samanlainen kuin minun.

Haluaisin laittaa uuden lattian heinävintille (minulla on joitain 20x95 raakapontteja) ja haluaisin lisätä ylimääräiset koolaukset nykyisten väliin, jotta lattia ei notku (cc 900mm tänään).

Kuten kuvasta näkyy, nykyiset ovat upotettu seinään, eikä minulla ole halua tehdä niin ylimääräisten kanssa, enkä halua myöskään alentaa ensimmäisen kerroksen kattokorkeutta, joten kysymykseni on, miten kiinnitän uudet koolaukset ja minkä kokoisia niiden pitäisi olla?

Leveys on noin 10 metriä ja keskellä kulkee kaksi poikittaista palkkia, joissa nykyiset palkit saavat tukea.

Vanha navetta sisänäkymä, jossa on näkyvissä vanhat seinähirret ja katon tukipalkit. Ylhäällä näkyy heinää ja valoa ikkunasta.

Mistä seinä koostuu? Balksko voi olla ratkaisu.

Kuiva mureneva betoni, luulen, että sen sisällä on myös jonkinlaisia suurempia kiviä. Ajattelitko, että palkkikenkä kiinnitetään seinään?

lyö sääntö/kantopalkki seinään olemassa olevien palkkien alle kiinnitettynä expanderan säätöpultilla tai vastaavalla, niin saat tuen ylimääräisille säännöille.

Säännöt riittävät hyvin samalla mitalla kuin vanhoilla palkeilla, mitä ne nyt ovatkaan, 6tum?

Kiinnitä 45x95 nykyisiin palkkeihin 45 mm seinästä ulospäin, joka ulottuu 200 mm alaspäin, sitten työnnä 45x195 seinän viereen ja kiinnitä pitkillä, tukevilla ruuveilla. Silloin sinulla on tukipinta, jotta voit täydentää useammilla palkkeilla, niin olisin minä iloisena amatöörinä tehnyt.

En haluaisi mielellään kiinnittää mitään seinään, en usko että se kestää erityisen hyvin jos siihen kiinnittää ankkuripultin. Voiko kiinnittää palkkikenkä jokaiseen olemassa olevaan palkkiin, laittaa lyhyen riman niiden väliin ja lisää toisen palkkikengän keskelle, missä uusi rima asetetaan?

Kuvassa on sisäseinä purkamisen aikana, paljaat tukipalkit ja seinän ylälaidassa piirretyt ohjeet uusien rakenteiden sijoittamiseksi.
Vanha kiviseinäinen huone, jossa puisia tukipalkkeja katossa. Palkkien ympärille on piirretty viivoja suunnitteluideana lisärakenteista.

Kyllä, olemassa olevat palkit ovat noin 145 mm, ajattelin josko selviäisi pienemmällä, mutta ei varmaan kannata säästää niissä, ne ovat melko helposti käsiteltäviä.

Jos se on huokoista, voit kemankra kierrevarren.

Muuten on ensimmäinen vaihtoehto, jonka piirsit, järkevä.

Oven ympärillä on erittäin kovaa, näyttää olevan joitakin suorakaiteen muotoisia lohkoja, jotka ovat valettu paikalleen, muu osa on murumaista, en kutsuisi sitä betoni suoraan, ehkä jotain pika betonia, joka oli käytössä kauan sitten suurilla kivillä sekoitettuna. Voi varmasti ottaa harjan ja vain harjata läpi alueilla, jotka ovat murumaisia, eli pienet hiekanjyvät vain putoavat pois. Onko kenelläkään tietoa, mitä materiaalia seinä on ja voiko sen korjata jollain tavalla, missä se on rikki?

Hyvä juttu, sitten jatkan ensimmäisen kuvani mukaisesti tai vaihtoehtoisesti vedän teräsputken kaikkien palkkien alle ja jonkin pilarin sinne tänne ja käytän sitä kantavana rakenteena.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.