Hei. Meillä on ikkuna, jonka ympärille haluamme asentaa kolmionmuotoiset listat kaikille neljälle sivulle. Ne pitäisi kohdata reunoilla 45 asteen kulmassa. En ymmärrä, miten minun pitäisi jiirata ne (eli miten minun tulisi pitää niitä katkaisusaha niin, että kulma on oikea nurkissa).
Voisiko joku auttaa minua tässä?
Linkit kuvaan ikkunasta ja kolmionmuotoisesta listasta.

Ystävällisin terveisin

• Yläosasta valaistu ikkuna, jonka ympärillä on tumma kehys.
  • Kvartisalista, ekin värinen, koko 10x10x2500 mm, Bauhaus-tuotesivustolla. Soveltuu ikkunoiden kehystämiseen.
Aseta se kuvan mukaisesti ja aseta saha 45 asteen kulmaan. Ja sitten laitat sen toisen puolen sahalle ja käännät saha 45 astetta toiseen suuntaan.
Tuo ei muuten ole mikään trekantslist.

K Kane sanoi:
Laita se kuten kuvassa ja aseta saha 45 asteen kulmaan. Ja sitten laitat sen sahalle toiselle puolelle ja käännät sahan 45 astetta toiseen suuntaan.
Tuohan ei muuten ole kolmiolistaa.
Tältä lista näyttää oikeasti. Epävarma jos se on neljänneslista vai kolmiolista?
Okei, eli pidät sitä sahalla "hienompi" puoli ylöspäin. Gerat toisen kulman 45 ja sitten käännät sahan niin gerat 45 toiseen suuntaan vain?

• Musta lista puulattialla, kuvattu ylhäältä. Mietittiin, onko se neljänneslista vai kolmikulmalista leikkauksia varten.
  • Puulista sivulta kuvattuna, puunsyyt ja pinnan tekstuuri näkyvät. Mahdollinen kvartsilista tai kolmiolista epäselvästi esillä.
Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
Tältä lista näyttää oikeasti. Epävarma sitten, ovatko ne kvartslist tai trekantslist?
Okei, joten pidät sitä sahassa "hieno" puoli ylöspäin. Katkaise kulma 45 asteen kulmassa ja käännä sitten saha, niin että se katkaisee toiseen suuntaan 45 astetta vain?
Joo.

Ota muutamia jäännöspaloja ja harjoittele sahaamista, paras tapa oppia katkaisemaan mutta myös nikkaroimaan.

• Tykkään
Hammare&Spik ja 1 muu
  • Laddar…
Määrittele mikä on ylös/eteenpäin/alaspäin, ja pidä lista siinä otteessa äläkä koskaan käännä sitä.

Lattialistat siis pystysuunnassa koko ajan myös leikatessa.
Ikkunalistat, aina etupinta koko matkan leikkuuseen asti, jossa ne täytyy kääntää makaamaan.
Kattolistat, aina yläpuoli ylöspäin myös leikatessa.

Tein näin alussa ja sitten se sujui omalla painollaan.

On monia tapoja ajatella, mutta tämä tapa on hyvä alku ymmärtää miten se pitäisi leikata.

Olen rakentanut 6kulmaisen tornin 3 kerroksella, joten olen oppinut ;-)

• Tykkään
Hammare&Spik ja 1 muu
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Määritä, mikä on ylös/eteenpäin/alas, ja pidä lista siinä otteessa ja älä koskaan kierrä sitä.

Lattialistat siis korkeudella koko ajan myös leikkuussa.
Ikkunalistat, aina etupuoli koko matkan leikkuuseen, jossa se täytyy kääntää asettuakseen alas.
Kattolistat, aina yläpuoli ylöspäin myös leikkaamisessa.

Näin tein alussa ja sitten se sujui itsestään.

On monia tapoja ajatella, mutta tämä tapa on hyvä alku saadakseen ymmärrystä siitä, miten leikata.

Olenhan rakentanut 6-kulmaisen tornin 3 kerrokseen, joten olen oppinut ;-)
Kiitos vinkeistä! Aion kokeilla tänään,
Hieno torni :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.