cederbusch sanoi:
Sähköä varten, joka oli vain yhdessä paikassa, levitin vähän ketsuppia ja painoin levyn siihen. Sitten tarvitsi vain tähdätä reikäsahalla keskelle ja mennä. Tuli hyvä.
Olen kuullut kaiken huulipunasta lasten sormiväreihin, mutta ketsuppia?? Se oli ensimmäinen kerta :P

gadu^ sanoi:
Olet kuullut kaiken huulipunasta lasten fingerfärgiin, mutta ketsuppia?? Se oli ensimmäinen kerta :P
Otetaan mitä on: vaimo ei käytä huulipunaa, ei ole lapsia. Ketsuppia oli kuitenkin runsaasti. :)

Seisoin itse asiassa ja mietin, mutta en keksinyt mitään muuta hyvää.

Nyt olet korjannut sen ketsupin avulla. Sen sijaan että juoksisit ruokakomeroon ja ottaisit esiin dijon-sinapin seuraavalla kerralla, voit käyttää laserpassia. Aseta laser niin, että ristit osuvat dosan keskelle, ja aseta sitten levy siihen. Sitten näet laserlinjan avulla missä voit porata reikiä.

T
End sanoi:
Nyt olet korjannut sen ketsupilla. Sen sijaan että juoksisit ruokakomeroon ja ottaisit esiin dijon-sinapin seuraavalla kerralla, voit käyttää laserpassia. Aseta laser niin, että ristit ovat purkin keskellä, ja aseta sitten levy siihen. Näin näet laserlinjan avulla, mihin voit porata reiät.
Ketsuppi on halvempi kuin laserpassi:P

tank77 sanoi:
Ketchup on halvempaa kuin laserpassi:P
Mutta kumpi on hauskempaa?? Jos ei ole laserpassia, onhan tämä erinomainen tilaisuus hankkia sellainen. :)

End sanoi:
Nyt olet ratkaissut sen ketsupilla. Sen sijaan, että juoksisit ruokakomeroon ja ottaisit tiskiltä dijon-sinapin seuraavalla kerralla, voit käyttää laserpassi. Aseta laser niin, että ristit ovat keskellä koteloa, ja aseta sitten levy siihen. Näet laserlinjan avulla, mihin voit porata reiän.
Mikä hyvä idea. Teen sen seuraavalla kerralla. Sen pitäisi olla taas 20 vuoden päästä. :rolleyes:

Stefan Bengtsson sanoi:
Mutta kumpi on hauskempaa?? Jos sinulla ei ole laserpassia, tämä on erinomainen tilaisuus hankkia sellainen. :)
Mutta suuri kysymys on: mitä teen x määrän euron laserpassilla? Olen remontoinut puolet talosta, mukaan lukien keittiön ja pian kylpyhuoneen, ilman sitä passia. Sen sijaan tarvitsin kuten sanottua hieman ketchupia, ja kun olen käyttänyt ne viisi klikkaa, voin käyttää loput makkaraan. Mielestäni se on hyvää taloudellista taloudenpitoa.

• Tykkään
kanonkula
  • Laddar…
Mikael_L
En olisi iiiikinä käyttänyt ketsuppia.

Heinz chilikastike on kuitenkin OK. ;)

Ristilinjalasermetodilla tulee lopulta hieman hankalaa.
Kuvittele, että on esimerkiksi 6 reikää, jotka pitää avata, miten saada tilaa 6 ristilinjalaserin jalustalle jollakin kätevällä tavalla?

Henkilökohtaisesti olisin mitannut huolellisesti ja sitten merkinnyt levyille ja lopulta porannut/sahannut. Kuten cederbusch ilmeisesti teki kaiken muun paitsi sähkön kanssa.

En jaksa lukea kaikkia vastauksia läpi, joten riskillä että joku on jo ehdottanut tätä:
Näin jossain jigin, joka laitettiin dosaan ja jossa oli kärki (tyyppiä naula) keskellä.
Sitten vain asetetaan levy paikoilleen ja painetaan, jolloin kärki menee läpi ja sinulla on keskusreikä, vain käyttää reikäsahaa omaan mittaasi.
Tämä työkalu on todennäköisesti vakio, mutta se on helppo rakentaa itse omaan mittaasi.

cederbusch sanoi:
Mutta suuri kysymys on: mitä teen laserpassilla x määrän euroja varten? Olen remontoinut puolet talosta, mukaan lukien keittiön ja nyt pian kylpyhuoneen, ilman tuota passia. Sen sijaan tarvitsen kuten sanottu hieman ketchupia, ja kun olen käyttänyt ne viisi painallusta, voin käyttää loput makkaraan. Mielestäni se on hyvää taloudellista hallintaa.
Tietysti sinun pitäisi olla laserpassi?
Olen itse vähän samassa tilanteessa ja olisin tarvinnut ne työkalut, jotka olen ostanut itselleni alusta alkaen.
Sen sijaan, että sahaisin satoja palkkeja käsisahalla, minun olisi pitänyt ostaa katkaisu-/jiirisaha heti alusta alkaen, esimerkiksi.
Tavallisesti sanon, että kun olen valmis, minulla on kaikki työkalut, jotka minun olisi alunperin pitänyt olla, ja uskon yhä enemmän, että siitä tulee juuri niin.
Mutta sitten on kai niin, että sitä mitä on selvinnyt ilman, ei kaipaa ennen kuin on kokeillut.

Blindnit sanoi:
Totta kai sinulla pitäisi olla laserpassi?
Olen itse vähän samassa tilanteessa ja olisin tarvinnut ne työkalut, jotka olen ostanut itselleni jo alusta alkaen.
Sen sijaan että sahasin satoja tukipuita käsisahalla, minun olisi pitänyt ostaa katkaisusaha alusta alkaen, esimerkiksi.
Sanon yleensä, että kun olen valmis, minulla on kaikki työkalut, jotka minun olisi pitänyt olla alusta alkaen, ja uskon yhä enemmän, että juuri niin tulee käymään.
Mutta sitten on niin, että sitä mitä on tullut toimeen ilman, ei kaipaa ennen kuin on kokeillut.
Olen melkein täysin samaa mieltä kanssasi. Ja tein niin, että ennen kuin olin edes päässyt taloon, olin ostanut itselleni erilaisia koneita, kuten katkaisu- ja jiirisahan, puukkosahan, kuviosahan ja ruuvinvääntimen. Kaikki parempia merkkejä. Ja rakastan näitä. Mutta juuri laserpassille en ole koskaan tuntenut tarvetta. Talo on vanha ja niin suorakulmainen kuin voi odottaa. Ei tunnu tarpeelliselta, että kaiken pitäisi olla täydellisesti kulmissa jne. Sellaisiin asioihin, jotka täytyy olla suoria, pitkän vatupassin käyttö toimii erinomaisesti.

Ja kuten Mikael_L itse asiassa huomautti, minun olisi pitänyt ostaa neljä ristilaseria tehdäkseni sen, mitä ehdotit. Nyt se on tehty metrimitan ja vatupassin avulla.

Nyt se en ollut minä, joka ehdotti laserpassia seinärasioille ;)
Mutta pidän ideasta.
Häiritsee vain, etten itse tullut ajatelleeksi sitä ennen :S
Sain ristilaserini joululahjaksi enkä ole käyttänyt sitä paljon, mutta se oli täydellinen lattian tasaamiseen esimerkiksi.
Se olisi varmasti toiminut hyvin muihinkin asioihin, jotka olen aikaisemmin ratkaissut vatupassin ja erilaisten laserien kanssa.
Parasta mielestäni on, että sen voi pitää paikoillaan ja valaisevana sen sijaan, että joutuisi tasapainottelemaan vatupassin kanssa samalla, kun pitää pitää kiinni siitä, mitä on kiinnittämässä, ja yrittää tavoittaa ruuvinväännin, joka on juuri käden ulottumattomissa.

Cederbusch, kun alat sitten asentamaan klinkkeriä ja kaakeleita, ristikko-laser on TODELLAKIN hyödyllinen!

Toisaalta hän kyllä maalaisi sen, mutta olisi tietysti hyvä saada siveltimen vedot suoriksi ja hienoiksi :D

Nyt näette, nyt alatte ymmärtää mistä puhun! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.