33 556 lukukertaa ·
25 vastausta
34k lukukertaa
25 vastausta
Kuinka tehdä iso reikä hirsiseinään
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 060 viestiä
Muistuttaa minua porista porakierrossa.
Mikä käsikäyttöinen kone voi pyörittää 117 mm poraa, joka syö noin 1 mm per kierros?
Englantilaisella versiolla on suurin halkaisija 65 mm, mikä on kaukana TS:n tarpeesta 135 mm.
(Se pora on varmasti ranteenmurtaja)
Protte
Mikä käsikäyttöinen kone voi pyörittää 117 mm poraa, joka syö noin 1 mm per kierros?
Englantilaisella versiolla on suurin halkaisija 65 mm, mikä on kaukana TS:n tarpeesta 135 mm.
(Se pora on varmasti ranteenmurtaja)
Protte
Ne porat olivat enemmän yleinen vastaus reikien tekemiseen, tiedän myös, että ne ovat rajallisia kooltaan. Monet vastaukset koskivat sitä, että porataan paljon reikiä ja käytetään sitten tiikerisahaa jne.prototypen sanoi:
Sen sijaan että porattaisiin paljon pieniä reikiä, nämä itsevetävät porat ovat ihanteellisia "hieman" suurempiin reikiin, sillä ne tekevät hienon leikkauksen ja vetävät hyvin puuhun.
Moottorisaha toimii yleensä, luultavasti pidät sahaa väärässä kulmassa, kun aiot aloittaa sahaamisen. On vaikeaa työntää laipan kärkeä suoraan. Kokeile sahata jollain kannolla ensin, ja hanki jotain vakaata, jonka päällä seistä, niin se sujuu varmasti hyvin.
Lainasin 20 cm reikäsahan ja yritin mennä läpi 15 cm 1700-luvun hirsiseinästä asentaakseni kylpyhuoneen tuulettimen. Tähän mennessä olen rikkonut kaksi porakonetta, yksi paloi ja toisessa pitkän sorvi-istukka hajosi enkä ole vielä puolessavälissä.
Paikallisen vuokrausfirman heppu sanoo, että minun on harkittava uudelleen, koska en todennäköisesti jaksaisi pitää vahvempaa konetta. Hän ehdottaa moottorisahaa, mutta toisaalta siitä tulee ruma reikä, jota on vaikea tiivistää, ja toisaalta minun pitäisi seistä keikkuen tikkailla. Onko jollakulla hyviä ehdotuksia?
Paikallisen vuokrausfirman heppu sanoo, että minun on harkittava uudelleen, koska en todennäköisesti jaksaisi pitää vahvempaa konetta. Hän ehdottaa moottorisahaa, mutta toisaalta siitä tulee ruma reikä, jota on vaikea tiivistää, ja toisaalta minun pitäisi seistä keikkuen tikkailla. Onko jollakulla hyviä ehdotuksia?
Oikealla porakoneella, jossa on matalavaihde, ei ole ongelmaa, mutta se vie hieman aikaa, sillä täytyy käyttää talttaa muutaman senttimetrin välein reikäsahat eivät mene niin syvälle. Kerro vuokraajalle, että haluat oikean koneen, etkä porakonetta popniiteille.
Ota tavallinen sähkökaapeleilla varustettu porakone ja oikean halkaisijan reikäsaha. "Poraa" itsesi puuhun...ota saha pois...puhdista...uudestaan sisään...sahaa jne. jne. ei kiirettä, niin näet, että pääset läpi.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 060 viestiä
Ei mikään hyvä idea näin 2 vuotta myöhemmin. 135 mm reikäsaha, vähän pieni Festo ja hirsiseinä.
Protte
Protte
Luonnollisesti ei ole käsikäyttöistä konetta, joka pystyy poraamaan 127 mm reikäsahan läpi 1 mm per kierros, siinä tapauksessa sinun on porattava hydraulisesti ulkopuolelta (ehkä Volvo L70?), mutta silloin on suuri riski, että vahingoitat seinää.
Miksi mennä 8 tuuman tukin läpi 200 kierroksella?
Hyvä vaihtoehto kuvan mukaan suositellulla nopeudella 800 kierrosta minuutissa, ja muutama tauko sahan tyhjentämiseen, et edes tarvitse ladata akkua päästäksesi 8 tuuman seinän läpi.
Vastaaminen kysymykseen, joka on esitetty kaksi vuotta sitten, voi olla tarkoitettu auttamaan muita, jotka tekevät uusia reikiä?
Miksi mennä 8 tuuman tukin läpi 200 kierroksella?
Hyvä vaihtoehto kuvan mukaan suositellulla nopeudella 800 kierrosta minuutissa, ja muutama tauko sahan tyhjentämiseen, et edes tarvitse ladata akkua päästäksesi 8 tuuman seinän läpi.
Vastaaminen kysymykseen, joka on esitetty kaksi vuotta sitten, voi olla tarkoitettu auttamaan muita, jotka tekevät uusia reikiä?
Klikkaa tästä vastataksesi