Minun täytyisi tehdä noin 135 mm reikä läpi hirsiseinän, jossa on paneelointi sekä sisä- että ulkopuolella, joten varmaan reilut noin 2 dm puuta on työstettävä. Miten teen tämän? Olen katsellut reikäsahoja, mutta ne vaikuttavat liian matalilta. Olen kokeillut sahata moottorisahalla, työntämällä sitä seinän läpi, mutta se vain nousee ylöspäin koko ajan, mikä tuntuu hengenvaaralliselta huteralta tikkaalta, eikä seinäkään mene läpi.

Joten, onko hyviä ideoita, jotka voivat toimia?

mutta reikäsahalla poraat niin pitkälle kuin se menee, sitten murraat keskiosan irti, ja teet saman uudelleen, kunnes olet läpi.
muista, että et poraa liian kuumaksi.

ingemar_o sanoi:
men en hålsåg kör du tills den inte kommer längre in sedan bryter du loss mitten biten , sedan gör du om det hela tills du är igenom.
tänk på att inte köra så det blir förvarmt
Tismalleen! Toimii aika hyvin lisäksi - Taattu siistimpi kuin moottorisaha!

Axminsterillä on itse asiassa superhinta erilaisille holesaw-tuotteille. Ajattelen tilata kotiin koko sarjan - Voi olla hyvä olla! ;)

http://www.axminster.co.uk/axminster-axminster-holesaws-prod23108/

Vaihtoehto on porata pari reikää peräkkäin ja sitten käyttää tiikerisahaa. Hyvät terät ovat edellytys.

Mietin myös sitä tiikerisahan kanssa, sellainen voi olla hyvä olla myös muuhun. Mistä (Ruotsissa) voi muuten ostaa ison reikäsahan? Kuinka helppoa on irrottaa palat, miten se tehdään?

katsoin Swedolilta, heillä on 140 mm, voit rikkoa taltta tai suurempi ruuvimeisseli

kiitos vinkistä, mutta sehän maksoi yli 500 kr, vinkkejä jostain halvemmasta? Ei tarvitse olla mikään huippulaatu, kunhan teen reiän.

se tulee silti maksamaan yli 500 kr. Mietin tiikerisahaa, sillä selviän halvemmalla ja voin käyttää sitä muuhunkin myöhemmin. Uskotteko, että sillä voisi tehdä kohtuullisen hyviä reikiä?

Se on terän leveys ja kuinka paljon terä on vääntynyt, mikä ratkaisee sekä sahaussyvyyden.

Ilman että on kokeillut ............. Ei, se ei toimi.

200 mm sahaussyvyys kääntösäteellä 67,5 mm kuulostaa mahdottomalta.

Reikäporakruunu toimii, se on kokeiltu.

Pienten reikien poraaminen ympyrän jälkeen onnistuu, mutta on vaikeaa pitää etäisyys 200 mm asti, joten joko reikä menee edelliseen tai menee väärään suuntaan.

Protte

• Tykkään
lutorm
  • Laddar…
Octavianus sanoi:
det blir ändå över 500 kr. Funderar på en tigersåg, då kommer jag undan billigare, och kan använda den till annat sen. Tror ni det går att göra att någorlunda bra hål med en sådan?
Tigersåg onhan ei tarkkuustyökalu suoraan niin sahata ympäri tällä tavalla paksun puun läpi tuskin saa hyvää, joten olisin ostanut reikäsahan, ei voi koskaan olla liikaa työkaluja :P kohta täytyy tehdä uusi reikä jossain ja silloin on hyvä olla reikäsaha d^_^b

mutta ei ole niin tarkkaa, jos reikä ei ole täysin pyöreä ja siisti, eihän se kuitenkaan näy. Eikö voisi vuokrata sellaisen reikäsahan, en kai ole ensimmäinen tässä tilanteessa?

Octavianus sanoi:
mutta ei ole niin väliä, jos reikä ei ole täysin pyöreä ja siisti, eihän se kuitenkaan tule näkymään. Eikö voisi vuokrata sellaisen reikäporan, en voi olla ensimmäinen tässä tilanteessa?
Ei aavistustakaan, mitä voi vuokrata, minä yleensä vuokraan Cramolta, joten tarkista heiltä, Rami Rent on varmaan myös siellä autokatsastuksen lähellä, joten jos Cramolla ei ole tarvittavia välineitä, ehkä Rami Rentillä on.

Tigersaha on hyvä moniin asioihin :), mutta tässä se taitaa jäädä toiseksi. Jos ei ole vaatimuksia siitä, että sen pitäisi näyttää siistiltä, sillä luulen, että sinulla on jokin ventilationskanal ulos ja silloin venttiliritilä piilottaa reiän, käyttäisin porakonetta ja tekisin paljon reikiä ympäriinsä, ja sitten käyttäisin talttaa ja veistäisin reiän auki.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.