Hei!
Minulla on vanha tiilitalo kellarilla vuodelta 1957, jossa on vanha autotalli kellarissa, vanhat omistajat rakensivat uuden autotallin talon yhteyteen ja muurasivat sitten vanhan autotallin aukon umpeen mutta säilyttivät oven, kysymykseni on miten minun pitäisi rakentaa se oviaukko umpeen? Ajattelin rakentaa vanhasta autotallista eräänlaisen takkahuoneen ja haluan poistaa oviaukon, mutta koska uusi autotalli on kylmä autotalli, tarvitaan eristystä, enkä halua muurata sitä umpeen. Vai onko se edullisin vaihtoehto?
Terveisin, Mattias G A

Miksi et halua muurata sitä umpeen?
Ainoastaan kustannukset vai onko sinulla muita ajatuksia?

en tiedä kustannuksia enkä ole koskaan muurannut ennen.

Aiotko korjata vanhan oven?
Helpoin tapa on vain ottaa itse ovi pois ja asentaa laudat karmiin, naulattuina/ruuvattuna.
Ensin ulkopuolelle, sitten vähän eristystä ja lopuksi levy sisäpuolelle.
Jos haluat jotain, mikä sulautuu paremmin ympäröivään seinään, sinun täytyy ensin poistaa karmi jne.

Ehkä voit ottaa kuvan siitä, miltä se nyt näyttää, mieluiten sekä ulko- että sisäpuolesta.

Hei!
Tässä tulee kuvia molemmilta puolilta, miltä se näyttää tänään!

• Sotkuinen työpöytä autotallissa, jossa on työkaluja, rakennustarvikkeita ja taittotikkaat valkoista seinää vasten.
  • Valkoinen sisäovi, jonka vieressä on musta sähköpistorasia ja koukku. Oven edessä tummanharmaa huonekalu.
Jos aiot tehdä tämän, tee se kunnolla ja muuraa uudelleen. Se ei ole erityisen vaikeaa :).

• Tykkään
MattiasGA
  • Laddar…
Jos haluat rakentaa uudelleen levyillä, kiinnitä LP50-teräsprofiilit molemmille puolille sopivan syvälle, jotta jää tilaa plyfa/osb ja minerit kylmälle puolelle sekä plyfa/osb lämpimälle puolelle. Aseta muovikalvo plyfan ja kipsin väliin lämpimällä puolella ja täytä tila eristeellä.

• Tykkään
MattiasGA
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.