Olen purkamassa yläkerrassa, aion säätää lattiaa, koska se ei ole kovin tasainen.

Mutta myös viistokatto tarvitsee säätöä. Minulla ei ole oikein käsitystä siitä, kuinka paljon se eroaa. Joten tarvitsen vinkkejä siitä, kuinka viistokatto säädetään. Koska se on auki raakaponttiin asti. Tarkoituksena on eristää ja laittaa tuuletusrako ja sitten harvalaudoitus.

Käytössäni on vatupassi ja ristilaser.

Mutta miten se tehdään?

Ystävällisin terveisin,

Nyt en tiedä tästä mitään erityistä, mutta kuulostaa todella hankalalta. Täytynee säätää kattoristikot silloin? Varmaan täytyy purkaa koko katto sitä varten?

Ei aavistustakaan teknisesti, mutta olisin aloittanut lattian kanssa... sitten mitannut siitä...
Mutta todellisuudessa en olisi varmaan välittänyt, ellei se ole dm joka vaikuttaa...

A
B berne88 sanoi:
Olen parhaillaan purkamassa yläkertaa, aion säätää lattiaa, koska se ei ole tasainen.

Mutta myös vinokatto tarvitsee säätöä.
En ole ihan varma paljonko se eroaa. Tarvitsen siis vinkkejä/niksejä, kuinka vinokattoa voidaan säätää. Koska se on auki koko matkan raakaponttiin. Ajatuksena on eristää ja laittaa ilmarako, sitten harvalauta.

Käytettävissäni on vatupassi ja ristikko.
Mutta miten se tehdään?
Ystävällisin terveisin,
Ajatteletko, että haluaisit saada harvalaudan ja sisäkaton tasaiseksi?
Yleensä pingotamme narut alhaalta ja ylhäältä, joiden mukaan sahataan kiiloja/nauhoja ja kiinnitetään ne kattoristikon sisäpuolelle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
Heij83 ja 1 muu
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Ajatteletko, että tarvitsee tasoittaa glesen ja sisäkaton?
Meillä on tapana kiristää narut alareunaan ja yläreunaan, joiden avulla sahataan kiilat/nauhat ja kiinnitetään ne kattotuolin sisäpuolelle.
Totta, sitten tulee kipsi. Ikävää kun huone on pitkä, pelkään että saattaa näkyä eroja. Siksi haluan suoristaa ne. Ajattelen, että voin tehdä sen glesen avulla.

A
B berne88 sanoi:
Pitää paikkansa, siitä tulee sitten kipsiä. Ikävää, kun huone on pitkä, pelkään että mahdollisesti huomaa, että se poikkeaa. Siksi haluan oikaista sen. Ajattelen, että voin tehdä sen glesillä
En tiedä miten ajattelet, joten en voi vastata toimiiko se glesillä, mutta mielestäni olet aivan oikeassa halutessasi oikaista sen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.