53 962 lukukertaa ·
24 vastausta
54k lukukertaa
24 vastausta
Kuinka paljon kierteytysteippiä putkiliitokseen?
Äänestän myös pellavan ja pastan puolesta (vaikka poikkeustapauksissa käytän teippiä).
Tässä on aika hyvä ohje pastan jälkeen pellavan asettamisen.
http://unipak.dk/sv/system/files/paksalve_og_garn_sv.pdf
Tässä on aika hyvä ohje pastan jälkeen pellavan asettamisen.
http://unipak.dk/sv/system/files/paksalve_og_garn_sv.pdf
Olen etsinyt lisää YT:stä. Monien videoiden teippimäärä (kierrokset) näyttää niukalta. Lin näyttää selkeämmältä, että sen pitäisi mennä kierteeseen asti, ei yli. Tämä video vaikuttaa järkevältä!? https://www.youtube.com/watch?v=bFXgwO9qszY
Lin vaikuttaa itse asiassa paremmalta
Lin vaikuttaa itse asiassa paremmalta
Moderator
· Stockholm
· 57 846 viestiä
Oma kokemukseni pellavasta on, että se ei koskaan vuoda. Niillä kerroilla, kun olen tehnyt teipillä tiivistyksiä, joudun yleensä tekemään uudelleen 2-3 kertaa. Joko kaikki puristuu möykyksi kierteiden taakse tai ei tule tiivistä.
Pellavan kanssa olen kohdannut tämän muutaman kerran, ehkä 3 kertaa 200 liitoksesta. Että pellava puristuu ulos, kun se kierretään yhteen. Muuten se on aina tiivis. Pellavan etuna on, että se turpoaa vedestä, joten se on jossain määrin itseään tiivistävä.
Pellavan kanssa olen kohdannut tämän muutaman kerran, ehkä 3 kertaa 200 liitoksesta. Että pellava puristuu ulos, kun se kierretään yhteen. Muuten se on aina tiivis. Pellavan etuna on, että se turpoaa vedestä, joten se on jossain määrin itseään tiivistävä.
Käytän myös pellavaa joka kerta, myös heikoille mitoituksille. Se on nopein ja tiivistyy joka kerta. Karhenna kierteet, vedä pellava auki niin, ettei siinä ole sotkua, aseta se putken päästä ja seuraa kierrettä. Viimeistele levittämällä pastaa niin, että se kyllästää pellavan kunnolla kiertämällä sen sormilla. Sitten voit vain ruuvata yhteen.
Yksi lisäetu pellavalla on, että sitä voi hieman peruuttaa ilman, että se vuotaa. Se on mahdotonta teipillä.
Yksi lisäetu pellavalla on, että sitä voi hieman peruuttaa ilman, että se vuotaa. Se on mahdotonta teipillä.
Elokuvat #17 ja #18 eivät ole kaukana hyvästä toteutuksesta.
- Miksi lukita ensimmäinen kierros poikkisuuntaan? Se ei tuo mitään muuta kuin kömpelyyttä. Turhaa.
- En näe kierteen urissa mitään. Hyvä vakuutus liukuvan lin-putken varalta.
- Älä lopeta lisäystä putken kärjen etuosaan.
- Usein lisäys helpottuu, jos ohitat pastan kierrepohjalla. Mutta tässä on erilaisia koulukuntia.
- Hieman liian vähän lin. pitäisi olla hieman, hieman enemmän.
- Miksi lukita ensimmäinen kierros poikkisuuntaan? Se ei tuo mitään muuta kuin kömpelyyttä. Turhaa.
- En näe kierteen urissa mitään. Hyvä vakuutus liukuvan lin-putken varalta.
- Älä lopeta lisäystä putken kärjen etuosaan.
- Usein lisäys helpottuu, jos ohitat pastan kierrepohjalla. Mutta tässä on erilaisia koulukuntia.
- Hieman liian vähän lin. pitäisi olla hieman, hieman enemmän.
Kyllä, se on totta. Ilmaisin itseäni epäselvästi, ei se ole "mahdotonta", mutta tavallinen henkilö, joka ostaa kierteitysteipin lähimmässä pusikossa, saa teipin, joka vuotaa, jos sitä kiertää taaksepäin.MathiasS sanoi:
Mutta ei edes loctite 55 saa minua luopumaan pellavastani.
-Helpompi alussa pitää lanka paikallaan, jotta se ei pyöri mukana.M MagHam sanoi:Elokuvat #17 ja #18 ovat kaukana hyvästä suorituksesta.
- Miksi lukita ensimmäinen kierros poikittain? Se ei lisää muuta kuin kömpelyyttä. Tarpeetonta.
- En näe viivoja kierteissä. Hyvä vakuutus liukastunutta lankaa vastaan.
- Älä lopeta päällelaittoa putken kärjessä.
- Usein päällelaitto helpottuu, jos jättää pois tahnan kierteen pohjasta. Tässä on eri koulukuntia.
- Hieman liian vähän lankaa. Pitäisi olla vähän enemmän.
-Tarpeellista vain messingissä.
-Kyllä! Lanka lukkiutuu paikalleen, kun liitin kierretään kiinni.
-Samaa mieltä.
-Mielellään melko paljon enemmän.
Summa summarum: -Vähän enemmän lankaa, niin ohje on oikea.
Klikkaa tästä vastataksesi