Olen parhaillaan remontoimassa puolitoistakerroksista taloa neljäksi yksiöksi (kaksi kummassakin kerroksessa). Yli 100 vuotta vanha talo on hyvässä alkuperäiskunnossa. Mutta poistaessani pintakerroksia, raakaponttilattiaa jne., vanhan puun tuoksu tulee voimakkaasti esiin.
Jotta tuleville vuokralaisille saataisiin raikas asuinympäristö, asennan FTX-ilmanvaihdon, lattialämmityksen jne. Lattialämmityksen ja askeläänien vuoksi haluan purkaa ja eristää lattiat kunnolla. Olen nyt avannut yläkerran palkiston ja huomannut "vanhan puun hajun". Tiedän, että tämä vähenee kun kutterilastut korvataan mineraalivillalla ja uudet lattialevyt asennetaan, mutta haluan välttää uuden asunnon saamasta "vanhaa hajua". Tästä syystä minulla on pari pohdintaa, onkohan joku ollut saman dilemman edessä?:

1. Olisiko viisasta maalata yläkerran palkisto eristävällä maalilla ennen mineraalivillan asentamista? Onko parempia vaihtoehtoja (olen lukenut ruokasoodasta, otsonigeneraattorista jne., mutta nämä saattavat antaa lyhytaikaisen parannuksen).

2. Alakerran alapohja koostuu raakaponttilaudoista, joissa on reikiä ryömintätilaan tietyissä paikoissa. Onko täällä fiksu, nopea ja helppo tapa suojata uusi eristys jyrsijöiltä ja muilta tuholaisilta? Ikääntymiskestävä muovi ei ole vaihtoehto, koska sen pitäisi olla lämpimällä puolella. Kaikkien raakaponttien vaihtaminen levyyn on melko suuri työ ... pohdin, pitäisikö suorittaa silmämääräinen tarkastus, kun palkisto on auki ja kaikki kutterilastut on poistettu, korjata kovalevyllä tai levyillä siellä missä tarvitaan ja lopuksi maalata eristävällä maalilla ennen uuden eristyksen asentamista.

Kokemukset, ajatukset ja ideat otetaan kiitollisina vastaan.

Sinun ei varmaankaan tarvitse pelätä vanhan puun hajua, sillä eihän se tuntunut ennen kuin aloitit purkamisen? Kaikki vanhat sahanpurutäytteet tuoksuvat hieman. Välipohja kannattaa täyttää kivivillalla, jonka tiheys on mahdollisimman korkea ja jopa hieman ylimitoitettu askeläänien vähentämiseksi. Lattialastulevy+ lattia-ipsi yläkerrassa, kaksinkertainen kipsilevy asennettuna akustiikkaprofiililla Ap25 ja saumattu akustiikkasaumalla alapuolella. Muista myös, että asuntojen väliset seinät pitäisi olla paloluokiteltuja ja ulottua läpi välipohjan estääkseen palon leviämisen.

N Nissegandhi sanoi:
Sinun ei varmaan tarvitse pelätä vanhan puun hajua, koska et varmaankaan huomannut sitä ennen kuin aloit purkamaan? Kaikki vanhat sahanpurutäytteet haisevat hieman. Välipohja tulee täyttää kivivillalla, jonka tiheys on mahdollisimman suuri, mielellään vähän yli, askeläänien vähentämiseksi. Lattiaspäånskiva + lattiaipsi yläkerrassa, kaksoiskipsi asennettuna akustiikkaprofiililla Ap25 ja saumattuna akustiikkamassalla alapuolella. Muista myös, että huoneistojen erottavien seinien tulee olla paloluokiteltuja ja mennä alas välipohjan läpi estääkseen
Kyllä, haju tuli selväksi sitä mukaa, kun vanhat materiaalit paljastuivat. Siksi ehkä ylilyönti onkin käyttää esteväriä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.