Noin, muutaman tunnin jälkeen se näyttää tältä:
[kuva]
Erittäin tyytyväinen lopputulokseen!
Nuohoilu-luukku, tuuletusluukku, ja adapteri kaminaan näyttävät tarttuneen hyvin👍
Nyt annetaan kuivua vähän ennen kuin siirrytään seuraavaan vaiheeseen, minkä tyyppisellä maalilla yleensä maalataan?
Sillä välin aloitan projektin "korottaa kamina", jotta se sopii uuteen korkeuteen.
Näyttää todella hyvältä, kauniisti tehty.
Sinun kannattaa odottaa 1-2 viikkoa ennen maalaamista, jotta se kuivuu kunnolla.
Mutta ainoa maali, jota voin suositella, on rappauksen maali.
Esim. Alcro Puts tai vastaava.
Näyttää todella hyvältä, hienosti tehty.
Sinun kannattaa odottaa 1-2 viikkoa ennen maalaamista, jotta se ehtii kuivua.
Mutta ainoa maali, jota voin ehdottaa, on rappausmaali.
Esim. Alcro Puts tai vastaava.
Kiitos paljon!🙂
1-2 viikkoa, niin pitkää aikaa en ihan odottanut. Tosin joissain paikoissa paksuus on varmaan 2-3cm.
Ajattelin ehkä käyttää kalkkimaalia, maalasin maan alla olevan varaston sisäpuolen sillä muutama vuosi sitten ja se onnistui hyvin.
Akrylaatti saattaa ehkä peittää työni puutteet paremmin läheltä katsottuna?
Kalkkimaali värjää, enkä näe sillä oikein mitään syytä kipsilaastille.
Jos sen pitää hengittää, silikaatti voi olla vaihtoehto, mutta en oikein tiedä, miten se toimii kipsilaastin kanssa.
Mutta silikaatti tarttuu kuin tauti kaikkeen, joten kiinnittymisen ei pitäisi olla ongelma.
Päivitys:
Savupiippu on nyt maalattu ja kamiina asennettu.
Lopulta käytimme tavallista seinämaalia.
Kävin Maaliliikkeessä, joka on ollut luottoliikkeeni myös aiemmin, kun olen ollut epävarma. He eivät ole halvimpia, mutta toistaiseksi he ovat aina ohjanneet minut oikeaan suuntaan.
He olivat, erään kamiina-asentajan suosituksesta, suositelleet tavallista seinämaalia jo useiden vuosien ajan ilman valituksia.
Näin tehtiin, ja muutaman tulen jälkeen en ole nähnyt mitään, mikä viittaisi siihen, ettei se toimisi.
Ainoat asiat, jotka ovat tapahtuneet, ovat se, että liitinkappale näyttää hieman taipuneen, luultavasti siksi että minun piti nostaa kamiinaa 4 mm enemmän kuin suunniteltu.
Sekä pieni halkeama näkyy pellin säätimessä:
Tämän voin ehdottomasti sietää!
Jäljellä on, miten ratkaisen käyttämättömien kanavien metalliliitosten maalauksen, unohdin mainita ne, kun olin liikkeessä.
Tietysti minun olisi pitänyt pohjamaalata ne ennen seinämaalia, mutta olin niin innostunut😇
Ruostetahrat heikkenivät merkittävästi toisen kerroksen jälkeen, pitääkö:
1. Läiskiä lisää kerroksia kunnes peittää?
2. Läiskiä kerros pohjamaalia nykyisen päälle ennen viimeistä kerrosta?
3. Harjata pois nykyinen maali ennen pohjamaalia?
Palaan asiaan tulevassa kirjoituksessa, kun kerron, miten korjasin kamiinan ja korvausilman.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.