Itsetasoittuva tasoite paikallaan:
Se oli hieman epätasainen lähellä reunaa, johon olin valanut EPS-betonin ennen.
Koska aion asentaa parketin tulisijan edustalle (Tulisijasuunnitelma=palamaton pinta lähellä takkaa, tässä tapauksessa siitä tulee klinkkeri), ja se oli hieman epätasainen, leikkasin muovimaton ja alla olevan masoniitin hieman kauemmaksi.
Tämä teki niin, että pystyin tasoittamaan itsetasoittuvan tasoitteen pitkällä ohjainlaudalla melko hyvällä tuloksella.
EPS:n ulkopuolella itsetasoittuva tasoite on vain muutaman millimetrin paksuimmillaan ohuimmassa kohdassa, mutta koska sen päälle tulee parketti, ajattelen, että se menee hyvin.
Kuvassa näkyy aika selkeästi, missä raja kulkee.
Voit myös nähdä, että olen valanut kiinni reikäsahan, jota käytin poratessani tuloilma-aukon.
Ei hätää, se on muovitettu ja erittäin löyhästi teipattu niin, että se on pehmeä "ulkokuori".
Muuten ostettu Biltemasta 369:- hintaan. Se toimi erittäin hyvin, mutta käyttäydyttyäni typerästi, se on haljennut ja menettänyt yhden hampaan.
Aloin laittaa klinkkereitä eilen illalla, lisää kuvia tulee...
Päivitykset eivät tule kovin tiheästi, mutta tältä näyttää, kun klinkkerit ovat paikoillaan:
Seuraava seikkailu listalla saumauksen lisäksi on osittain peittää savukanava, jota ei käytetä, sekä rapata savupiippu.
Mitä aiot puhdistaa savupiipun kanssa sitten?
Miksi olet säilyttänyt rappauksen savupiipussa?
Olisi ollut parempi/helpompaa, jos kaikki rappaus olisi poissa.
Millä aiot puhdistaa savupiipun sitten?
Miksi olet säilyttänyt rappauksen savupiipussa?
Olisi ollut parempi/helppoa jos kaikki rappaus olisi poistettu.
Se, että olen säilyttänyt rappauksen, johtuu laiskuudesta ja tietämättömyydestä. Se, mikä näkyy tuoreimmassa kuvassa, ei ole rappausta, vaan jotain kovempaa. Siellä oli kerros mexiteiniä aivan takan takana, jonka olen hakannut pois.
Sitten vietin uskomattoman pölyisen päivän hiomalla pois jotain, joka saattoi olla kipsirappaus olemassa olevan rappauksen päällä. Olin silloin tarkka siitä, että poistaisin vain löysää rappausta.
Edellä mainituista syistä minulle suositeltiin kipsirappausta, jota olin ajatellut tehdä.
Nyt, kun ajattelen sitä jälkeenpäin, se olisi varmasti ollut helpompaa, kuten kirjoitat, vain hakata pois kaikki rappaus😅
Mutta luulen, että jatkan tätä polkua, koska olen jo ostanut kipsirappausta, primeriä ja asentanut kulmavahvikkeet rappauksen päälle, ellei se ole aivan hullua?
Kulmavahvikkeet asennettu, valmiina pohjamaalille!
Tietenkin se olisi mennyt paljon nopeammin, jos olisin pohjamaalannut ennen kuin laitoin kulmat paikoilleen, mutta en aina työskentele sillä tavalla.
Sain pienen shokin, kun avasin purkin, mutta tajusin että harmaa on todella tylsä väri!
Mutta... mitä ihmettä lukee pohjamaalipurkissa???
"Valmis sekoitettu pohjamaali, jolla on erinomainen tartunta sileille, tiiviille ja ääntelemättömille alustoille"!!!
Paniikissa levitin toisen kerroksen. En tiedä auttaako vai haittaako se, mutta sekavassa tilassani luulen, että halusin viivästyttää ensimmäisen kerroksen kuivumista...
Nyt on vähän ahdistusta, mutta pahimmassa tapauksessa saan mahdollisuuden rapata helpolla tavalla ilman alapuolella olevaa rappauskerrosta😅
Onko jollain neuvoa, miten minun pitäisi ajatella?
Olen levittänyt Finja Primer Greppiä ja ostanut Finja Gipsputs Natur Inne.
Jepp men det är inte 5 -10 olika pers som svarat i tråden. MEN kanske skulle ha framhållit att prova på en liten del längst ner.
Hyvin ajateltu!
Ajattelin rakentaa kulmavahvisteiden alle ja kohdissa, joissa rappaus on irronnut ensimmäisessä vaiheessa.
Silloin saan käsityksen siitä, miten se käyttäytyy samalla!
Toinen pohdinta:
Sinne pitäisi asentaa nuohousluukku (150x150 valurautaa), adapteri takkaputkelle (ohut putki) alhaalta, sekä ilmanvaihtoaukko (sellainen, joka voidaan avata/sulkea ohuilla ketjuilla) ylhäältä.
Onko teidän mielestänne riittävää kiinnittää ne kipsirappaukseen ja mahdollisesti joillakin ruuveilla, vai pitäisikö tukea niitä lisäkiinnityksellä tavallisella saumalla?
Se kiinnittyy.
Mutta laita lisää/paksumpaa muovia vastalaitetun kiven päälle.
Ohut muovi menee helposti rikki,
ja ehkä vähän muovia ympärille, jos liikkuu paikalla gipsbruk kengissä.
Voit tasoittaa sen heti, ja vain vetää kepin kulmalistojen välistä.
Aloita jonkun puolen kanssa, jos tunnet itsesi epävarmaksi,
ja hio oranssilla hierrinlaudalla, kun se alkaa kovettua.
Se kuulostaa hyvältä!
Että voisi tasoittaa (kuten luulen, että sitä kutsutaan) kulmalistoja vasten
Nneo11 sanoi:
Se tarttuu. Mutta laita jotain lisä-/paksumpaa muovia vastalaitetun kiven päälle. On helppoa, että ohut muovi menee rikki, Ja kenties hieman muovia ympärille, jos kulkee kipsin kanssa kengissä. Voit tasoittaa sen kerralla ja vain vetää keppi kulmalistojen väliin. Aloita jollain sivulla, jos tunnet itsesi epävarmaksi, ja huovuta oranssilla huopalaudalla, kun se alkaa kovettua.
Se kuulostaa hyvältä!
Että voisi tasoittaa (kuten luulen, että sitä kutsutaan) kulmalistoja vasten oli yksi syy, miksi ostin ne, toinen syy oli suojata kulmia. En kuitenkaan ole aivan selvittänyt, miten tekisin nurkissa, joissa savupiippu kohtaa seinän, pitäisikö naulata väliaikainen lista, jota vasten tasoittaa, vai miten se tehdään? Onneksi minulla on yksi puoli, jonka peittää jääkaappi, ajattelin aloittaa siitä. Oranssi huopalevy olen ostanut👍
Aion ehdottomasti peittää paremmin, todella hyvä vinkki!👍
Haluaa olla jotain, millä "ajaa" kepin kanssa.
Ei ole huono asettaa 6mm vedeneristyskiskoa pystysuoraan ehkä 3-4 kipsimassan nokareella, lähellä nurkkaa.
[linkki]
Jättää paikalleen tai irrottaa, kun olet valmis käyttämään keppiä, ja täyttää ura kipsimassalla.
Noin, muutaman tunnin jälkeen se näyttää tältä:
Olen todella tyytyväinen tulokseen!
Noki-luukku, ilmanvaihtoluukku ja sovitin takkaan näyttävät kiinnittyneen hyvin 👍
Nyt annetaan sen kuivua hetken ennen seuraavaa vaihetta, millä yleensä maalataan?
Sillä välin aion aloittaa projektin "nosta takkaa", jotta se sopii uuteen korkeuteen.
Huomasin, että en ole kirjoittanut mitään siitä, mikä on saanut tämän projektin aikaan...
Asia on niin, että olen purkanut seinän keittiön ja olohuoneen väliltä.
Sellainen vetää mukanaan yhtä ja toista😅
Mm. kaminan korkeutta pitää säätää, koska mielestäni sen alla oleva koroke ei ollut kovin hieno.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.