23 459 lukukertaa ·
43 vastausta
23k lukukertaa
43 vastausta
Kuinka katkaista tämä liimapuu 45 asteessa
Näin noin 5 vuotta myöhemmin... onko palkki edelleen sahaamatta @Mikael_L? 
Haluaisin katkaista 310x90 liimapuupalkin penkin tekemiseksi, kauneinta olisi mitraus... Löysitkö jonkin ratkaisun?
Olen ottanut yhteyttä Bauhausiin ja he eivät voi.
Aion mennä Beijeriin ja puhua heidän kanssaan, he uskoivat puhelimessa, että he voivat.
Tuli uteliaaksi miten teit. Jos teit...
Haluaisin katkaista 310x90 liimapuupalkin penkin tekemiseksi, kauneinta olisi mitraus... Löysitkö jonkin ratkaisun?
Olen ottanut yhteyttä Bauhausiin ja he eivät voi.
Aion mennä Beijeriin ja puhua heidän kanssaan, he uskoivat puhelimessa, että he voivat.
Tuli uteliaaksi miten teit. Jos teit...
Olen rakentanut vähän huonekaluja liimapuusta ja paksuin käyttämäni palkki on 115mm. Ensin sahasin toista puolta festool TS 75:lla. Sitten käänsin palkin ja sahasin toiseen suuntaan ts55:lla ja 1,6mm levyllä. Tämän jälkeen leikkasin keskiosan irti pistosahalla, jonka terän paksuus oli 1,6mm. Tuli todella hyvä. Pintaa ei juuri tarvinnut hioa.
Sinun pitäisi pystyä kiinnittämään kaksi palaa oikeilla kulmilla siihen kohtaan, joka pitää sahata pois, ja sitten ohjata selkäsaha tai japaninsaha niitä kohti. Molemmin puolin olevalla vastineella ei pitäisi olla vaikeaa saada siitä suoraa.
Vanha ketju, johon #Mikael_L saa mielellään vastata, miten kävi (jos kävi jotain). Mutta itse olisin ottanut roittosahan (vaikka minulla on sekä upotus- että pyörösaha) ja sahannut sen jälkeen, kun olisin tehnyt tarkat merkinnät kaikille puolille, mihin leikkaus tulisi. Terävää ja hyvää roittosahaa ei pidä aliarvioida, se tekee työnsä erinomaisesti.
Ajattelen, että käsisaha voisi varmasti toimia. Mutta jos ei ole tottunut siihen (olen sahannut yllättävän vähän käsisahan kanssa), niin ajattelen, että kone on helpompi käsitellä...
Olen miettinyt, että moottorisaha mukana tulevalla ohjainkiskolla voisi olla hyvä idea vuokrata, jos sahanjauhohalli ei voi auttaa minua. Loppujen lopuksi täytyy sahata 4 viiltoa kahteen penkkiin...
Olen miettinyt, että moottorisaha mukana tulevalla ohjainkiskolla voisi olla hyvä idea vuokrata, jos sahanjauhohalli ei voi auttaa minua. Loppujen lopuksi täytyy sahata 4 viiltoa kahteen penkkiin...
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
Puusepän työ? Hyvänen aika, miten on mahdollista, että ihmiset eivät tunne vanhaa kunnon käsisahaa? Se vie kaksi minuuttia sahata ja se näyttää hyvältä kunhan merkitset ja olet huolellinen. Kalliita työkaluja on kaikilla nykyään, kun vastaan tulee tehtävä, johon ne eivät riitä, ei tiedetä mitä tehdä. Mielestäni materiaalinen pelaaminen alkaa mennä liian pitkälle, et tarvitse sähkötyökalua tehdäksesi yhden ainoan leikkauksen.
Minulla ei ole paljon kalliita työkaluja, työskentelen toimistossa ja olen käyttänyt katesahaa vain muutaman kerran elämässäni. Ajattelen, että koska siitä tulee huonekalu, on tyhmää epäonnistua näissä neljässä leikkauksessa. Haluan saada sen tarkasti. En myöskään ole kiinnostunut ostamaan ylimääräistä liimapuuta harjoittelua varten.F Finndjävel sanoi:Puusepäntyöt? Hyvänen aika, miten on mahdollista, että ihmiset eivät tunnista vanhaa kunnon katesahaa? Tuon sahaaminen vie kaksi minuuttia ja siitä tulee siistiä, kunhan merkkaat ja olet huolellinen. Nykyään kaikilla on kalliita työkaluja, ja kun kohtaa tehtävän, johon ne eivät riitä, ei tiedetä mitä tehdä. Mielestäni materiaalileikki menee vähän liian pitkälle, et tarvitse sähkökäyttöistä konetta yhden ainoan katkaisuun.
Kiitos kuitenkin osallistumisestasi ketjuun
Piirrä viivat ympärille oikeassa kulmassa, sitten käytä tigersågia vähän tunteella 
Klikkaa tästä vastataksesi