En näe mikä etu on asentaa karmi sen jälkeen kun lattia on laitettu. Minä suosin selvittää lopullinen lattian korkeus ja sitten kiinnittää karmi ja kynnys ennen kuin lattia on laitettu. Laminaattilattiantulisi mielellään olla menemättä kynnyksen alle.
Kun rakennetaan uutta, laitamme ensin lattian ja sitten karmit sen päälle. Lattian pitäisi mennä karmin alle, jotta se näyttäisi hyvältä.
Epäilin tietysti, että on olemassa niitä, jotka kannattavat tätä vaihtoehtoa. Itse olen hieman skeptinen, koska:
1) Kynnys voi aiheuttaa painetta, joka tekee lattiasta jännittyneen, mikä johtaa turhaan lattian narinaan.
2) Lattia on hieman vaikeampi vaihtaa huoneessa, jos kynnys seisoo lattialla.
Vaikka ei olisi kynnystä, voi olla hyvä olla sauma pienentämään lattian jännityksiä kahden huoneen välillä.
Mutta selitä mielellään, kuinka esteettisyys ohittaa edellä mainitut näkökohdat tai vaihtoehtoisia ratkaisuja.
Mutta jos asennatte ennen lattian asentamista, tarvitsette jonkinlaisen listan peittämään raon. Ei ehkä pahin ongelma, mutta makuasia. Eikä aina niin tyylikästä mielestäni.
Sitten on myös tärkeää, että ovi ei jää liian alas niin, että se raapii lattiaa, jos asennatte karmin ensin.
Olen kokeillut molempia vaihtoehtoja. Se näyttää aivan hel...e:lta, jos lattia asennetaan karmien jälkeen. Akryyli tai silikoni lattiavärissä täytyy piilottaa raot. Niitä nimittäin tulee.
Kysymys koskee korkeutta. Luulen, että sahaan pois ja poistan pienen palan karmin ja oven alta...
Korkeus on vaikea epäonnistua, jos otetaan laminaattiosa kynnyksen alle, jotta saadaan karmit oikealle korkeudelle. Rakojen suhteen se riippuu siitä, kuinka huolellisesti työ tehdään; pieni nauha pehmeää tiivistemassaa lähellä kynnystä olisi minun suosikkini.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.