3 920 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Korjauslaasti tai korjausbetoni
Hei!
Olen uusi valussa jne., mutta minulla on portaat ja siihen liittyvä tukimuuri, jotka tarvitsevat kunnostusta.
Itse portaat kuluvat paljon, joten otin ammattilaiset niitä varten. Niissä kohdissa, joissa betoni oli rikki, korjasi laatoittaja Redirep 25:llä.
Mutta itse muuri ei ole yhtä alttiina kulutukselle, joten ajattelin korjata sen kohtuullisesti itse.
Se on rakennettu betonista ja luonnonkivilohkareista.
Aion korjata saumakohdat vain "yläpuolelta" veden määrän vähentämiseksi, mikä aiheuttaa (useimmat) pakkasvauriot. Tavoitteena on vedenpitävyys, ei lujuus.
Olen ymmärtänyt, että tavallisen karkean betonin ja korjausbetonin välillä on suuri ero. Mutta en ymmärrä eroa korjauslaastin (esim. Bauhausista Combimix 99kr/20kg) ja korjausbetonin (esim. Mapei Redirep 25 850kr/25kg) välillä.
Tämän lisäksi on myös betoni-tasoitetta.
Paljon hämmennystä 🤔
Sen pitäisi kestää pitkään, mutta ei kuormitusta.
Tavoitteena rajoittaa veden pääsyä.
Arvostan hinta-laatusuhdetta paljon, en halua kalliita merkkejä vain saadakseni 20 % paremman tuloksen.
Olen uusi valussa jne., mutta minulla on portaat ja siihen liittyvä tukimuuri, jotka tarvitsevat kunnostusta.
Itse portaat kuluvat paljon, joten otin ammattilaiset niitä varten. Niissä kohdissa, joissa betoni oli rikki, korjasi laatoittaja Redirep 25:llä.
Mutta itse muuri ei ole yhtä alttiina kulutukselle, joten ajattelin korjata sen kohtuullisesti itse.
Se on rakennettu betonista ja luonnonkivilohkareista.
Aion korjata saumakohdat vain "yläpuolelta" veden määrän vähentämiseksi, mikä aiheuttaa (useimmat) pakkasvauriot. Tavoitteena on vedenpitävyys, ei lujuus.
Olen ymmärtänyt, että tavallisen karkean betonin ja korjausbetonin välillä on suuri ero. Mutta en ymmärrä eroa korjauslaastin (esim. Bauhausista Combimix 99kr/20kg) ja korjausbetonin (esim. Mapei Redirep 25 850kr/25kg) välillä.
Tämän lisäksi on myös betoni-tasoitetta.
Paljon hämmennystä 🤔
Sen pitäisi kestää pitkään, mutta ei kuormitusta.
Tavoitteena rajoittaa veden pääsyä.
Arvostan hinta-laatusuhdetta paljon, en halua kalliita merkkejä vain saadakseni 20 % paremman tuloksen.
Jos haluat hinta-laatusuhteen, sekoita oma sementtilaasti:
1 tilavuusosa rakennussementtiä
3 tilavuusosaa muuraushiekkaa (max 0-4 mm)
Sekoita hyvin, ja mitä vähemmän juoksevaa siitä teet, sitä tiiviimpi ja vahvempi lopputuote on.
1 tilavuusosa rakennussementtiä
3 tilavuusosaa muuraushiekkaa (max 0-4 mm)
Sekoita hyvin, ja mitä vähemmän juoksevaa siitä teet, sitä tiiviimpi ja vahvempi lopputuote on.
Kiitos!Claes Sörmland sanoi:
Mikä on valmiiksi sekoitetun tuotteen suomalainen nimi?
Betonikorjauslaasti, kuten Rep 25 ja 45, ei voi sekoittaa itse, koska niissä on lisäaineita ja kuituvahvisteita, ja ne ovat kutistumiskomensoituja, mitä on vaikea toteuttaa itse, ja nämä laastit ovat myös tiksotropisia eli. Niillä voi korjata ylöspäin katossa jne.
Cementbruk A?J jokar sanoi:
https://www.bauhaus.se/cementbruk-f...CXNecuD9FZLvDToYzrGpq0Ngi5LqzN_xoCXScQAvD_BwE
On olemassa erilaisia kuperia saumauslastoja, laitan yhden KGC:lta, mutta niitä löytyy myös edullisemmilla merkeillä..J jokar sanoi:
https://www.kgcverktyg.se/mur-puts-betongverktyg/mur-puts/slevar/fogslev-konvex-fog-10x170mm
Tässä tapauksessa sementtilaasti A:ta voi käyttää saumaukseen oikein hyvin.
Tuote, jonka nimi on jokin -betoni, on todennäköisesti tarkoitettu valamiseen. Jos se on -laasti, se sopii todennäköisesti levittämiseen lastalla. Kuten @Rejäl kirjoittaa, nämä tuotteet sisältävät erilaisia erityisiä lisäaineita valmistajan "salaisella" reseptillä, joten niitä ei välttämättä voi verrata suoraan, vaan on katsottava, mitä ominaisuuksia valmistaja ilmoittaa kullekin tuotteelle.J jokar sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi