Hei,

Olen siirtämässä ilmalämpöpumppua ja minun täytyy siten päästä eroon ulkoseinässä olevasta reiästä, joka on panelointia. En haluaisi vaihtaa enempää kuin on tarpeen, joten kysymys kuuluu, saako tuulensuojapaperin paikata reiän kohdalla sen sijaan, että asentaisi listoja, ja millä se tällaisessa tapauksessa tehdään?

Heitän mukaan myös seuraavan kysymyksen:

Kaikki sisäseinät ovat vuodelta -79 ja lastulevyä, koko talo on enemmän tai vähemmän lastulevykotelo. Jos reiällä on halkaisija, sanotaan 100 mm, mitä käytetään parhaiten täyttämään se? Ajattelin laittaa pienen listan, johon kiinnittää ruuveilla lastulevyn takapuolelle, ja sitten asettaa sopivan kappaleen ja kittiä, mutta jotta voisi kittiä ja maalata sen sinne suht siististi, käytetäänkö mieluiten silloin kipsiä, lastulevyä vai jotakin muuta?

Kiitos etukäteen

Viimeksi muokattu:
Pappen olisin teipannut, on olemassa erityistä teippiä, joka kestää paremmin kuin esim. silvertejp siinä :)

Reikään voi olla helpointa ruuvata kaksi palaa (jotka erikseen menevät sisään mutta yhdessä tukkivat)?
Ehkä tarkoitat niin?

Husfix voi toimia, jos tarvitset täyttää enemmän kuin mitä tasoite kestää, tai jos sahaat palan levyä/gipsiä...

/K

• Tykkään
klasses
  • Laddar…
Sahaa reiän kokoinen levy jostakin materiaalista, sujuta palanen sääntöä reiän läpi ja kiinnitä se seinän läpi ruuveilla, sitten kiinnitä sahattu levy sääntöön ruuveilla. Sitten tasoita ja hio, kunnes se on sileä, ja maalaa sitten.

Tällainen teippi toimii.

https://www.byggmax.se/isolering/tätning/tätningstejp-åldersbeständig-sp-p21029

Jos sinulla jää teippiä yli, voit käyttää sitä joululahjojen paketoimiseen. On erittäin hauskaa katsoa, kun joku yrittää avata sellaista pakettia :).

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Ikääntymätön teippi on minulla jo ja olin ajatellut samaa menetelmää reiän kanssa sisäpuolella, eniten mietityttää onko kipsi vai puu parempi, kun seinä on lastulevyä? Vai onko sillä ehkä väliä?

Luulen, että sillä ei ole väliä, siitä tulee kuitenkin kitti möykky.

• Tykkään
klasses
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.