Aion asentaa lattian ullakolle, jotta voin sisustaa sinne, ja minulla on kattotuolit cc1200 mm, jotka ovat 220x45, jänneväli noin 10 m. Ajattelin asentaa poikkitukia näiden väliin cc.600. Ne ovat siis 1155 mm pitkiä. Mikä on pienin tukimitat, joita minun täytyy käyttää?

ehkä pitäisi tarkistaa mitoitus... jänneväli kuulostaa suurelta, siellä pitäisi olla myös kantava seinä? Jos sitä ei ole, ei mitkään kortlingat riitä.... Henkilökohtaisesti pykäisin lattian päälle poikittaisilla 45*70 c/c 600mm..

Kyllä jokin alapuolisista seinistä on varmasti kantava. Asia on se, että haluaisin mieluiten kiinnittää koolaukset olemassa olevien kattotuolien väliin, joten kysymys on, minkä kokoista koolausta tarvitsen, kun kattotuolien välinen cc-etäisyys on 1200 mm.

Keksin vielä yhden asian. Paras tapa kiinnittää ne? Yksi ajatus, joka minulla on, on laittaa toinen puoli palkkikenkään ja naulata toinen puoli kattoristikon takaosasta.

Kannattimen kulmarauta tekee rakenteesta hieman vakaamman, muuten on tavallista juuri naulata läpi palkiston (kattotuolin tapauksessasi). Silloin vaihdat joka toisen tukipuun 45mm sivusuunnassa, jotta vältät viiston naulaamisen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.