Olisin mielelläni ottanut vastaan vinkkejä siitä, kuinka helpoiten suoristaa ulkokattoa, kun vaihtaa kattopäällystettä.

Talli rakennus täytyy korjata.
Se näyttää tältä:
Tallirakennus on 100 vuotta vanha.
Terveiden kattotuolien ja kantavan riman päällä on vanha paanutus.
Tämän päälle on noin 50-70 vuotta sitten laitettu rima (noin 15x45) ja kantava rima (noin 25x45) ja sitten veberödpannu.
Valitettavasti kattotuolit ja kantava rima paanua varten eivät ole olleet kovin suoria. Kattovuotoja on tullut ja nyt pika-avuksi olen paikannut ja yrittänyt suoristaa siltä kohdalta, mihin vuoti.
Kun näimme katon sisäänpäin painumisen ensimmäistä kertaa, ajattelimme, että tarvittaisiin tukea katon alle sisäpuolelle - pika-avuksi. Mutta kävi ilmi, kun katsoimme ullakolle, että kantavat rimat olivat terveitä, kuivia ja tukevia. Joten vika täytyy olla paanutuksen päällä, tiilien alla, ja niin se olikin.

Mutta koko kattopäällyste täytyy vaihtaa ja suoristaa tulevien vuosien aikana.
Kaikki työ täytyy meidän tehdä itse =O)

Kysymykseni on, onko olemassa mitään niksejä! Kuinka tekevät puoliammattilaiset, joilla ei ole käytössä superinstrumentteja. Kuinka saa aaltoilevan alustan suoraksi... Huomasin, ettei se ollutkaan niin helppoa kuin olin kuvitellut etukäteen.
Suunnittelemme laittavamme joko vanhat tiilet takaisin tai vaihtavamme peltiin.

• Tykkään
Landbogården
  • Laddar…
Käytä muurausnarua, aloita suoristamalla harja, tarkista taipuma räystästä vasten, sitten etene alaspäin. Tue pienillä masoniittipaloilla aluslautojen alla niin se yleensä onnistuu hyvin.

• Tykkään
Kack3
  • Laddar…
Hyviä vinkkejä muurarinnarusta! Kiitos!

Vain jotta pysyn mukana oikein - kyseessä on siis ströläkten, jota oikaistaan? Kun kirjoitat "katso taipumista räystään suuntaan".

Oikaista täydet on yksinkertaista - kiristetäänkö naru viimeisten kattotuolien (päätyjen) väliin periaatteessa?

Jumala - kuinka voi työskennellä KOKO katolla 45 asteen kulmassa? Nyt meillä oli onnea, että kanala oli heti alapuolella ja voimme helposti laittaa lankut sen yläpuolelle!

Katto voi olla vino joka suuntaan, jos otatte yhden puolen ja suoristatte harjan, niin teidän pitäisi myös suoristaa räystäs. Sitten näette kuinka paljon kattotuolit taipuvat, sillä ei ole oikeastaan merkitystä, oletteko tuen puolella koolausrimaa vai ruodelautaa, kunhan ruodelaudoitus on suht koht suora. Mutta harjan täytyy olla minun mielestäni suora.

Hyvä teline katonharjaan asti, niin saatte sen kuntoon muutamassa päivässä.

Huippua. Kiitos.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.